تور تنیس روی میز و اوج شگفتی در کرمانشاه ؛ شهسواری حذف شد ؛ شیما صفایی قهرمان شد | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15

تور تنیس روی میز و اوج شگفتی در کرمانشاه ؛ شهسواری حذف شد ؛ شیما صفایی قهرمان شد

  • کد خبر : 12172
  • 13 مهر 1397 - 19:40
تور تنیس روی میز و اوج شگفتی در کرمانشاه ؛ شهسواری حذف شد ؛ شیما صفایی قهرمان شد

پرونده دومین مرحله از تور تنیس روی میز بزرگسالان ایران در کرمانشاه بسته شد اما میزبانی کرمانشاه به کرمانشاهی ها روی خوش نشان نداد و خواهران شهسواری از دور رقابت ها کنار رفتند. مسابقات شگفتی ها با حذف ملی پوشان بزرگسالان و قهرمانی شیما صفایی جوان همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ دومین مرحله از تور ایرانی تنیس روی میز زنان ایران امروز جمعه 13 مهر در کرمانشاه به پایان رسید و شیما صفایی دختر جوان همدانی موفق شد مقام قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

مهشید اشتری ملی پوش جوان مشهدی همانند مرحله اول تور ایرانی در اصفهان باز هم به فینال رسید اما این بار هم مثل اصفهان فینال را به حریف خود واگذار کرد در حالی این بار در فینال خبری از ندا شهسواری نبود اما اشتری برابر شیما صفایی غافلگیر شد.

این پیروزی برای شیما صفایی ارزش زیادی دارد. او چندی قبل در تور جوانان در اراک در نیمه نهایی ناکام شد و به فینال نرسید اما این بار در تور بزرگسالان کاری کارستان کرد و با حضور همه ستاره های جوان و بزرگسال به مقام قهرمانی دست یافت. مهشید اشتری در فینال 4 بر 2 به شیما باخت و ناکامی اش در فینال های تور بزرگسالان کشور تکرار شد.

شیما مسیری دشوار تا فینال را طی کرد و کار بزرگ خود را در یک چهارم نهایی انجام داد. در دیدار برابر ندا شهسواری نفر اول رنکینگ ایران با کوله باری از تجربه ، شیما روی کاغذ شانس زیادی نداشت و به نظر می رسید باید در این مرحله با مسابقات خداحافظی کند اما همه چیز برای او فوق العاده پیش رفت.

در مسابقه ای نزدیک و نفس گیر این شیما صفایی بود که ندا شهسواری را در خانه اش حذف کرد و 4 بر 3 پیروز شد تا بهت و حیرت بر مسابقات حاکم شود. حذف ندا شهسواری درست 2 مرحله و به فاصله چند ساعت پس از حذف مریم صامت ، هم تیمی ندا شهسواری در تیم ملی رقم خورد. صامت برابر حنانه امیدی ، پینگ پنگ باز 15 ساله کم نام و نشان اصفهانی حذف شد.

شیما صفایی اما در یک شانزدهم نهایی4 بر صفر شایسته باقری فر را برد ، در یک هشتم نهایی 4 بر صفر فاطمه مختار رضایی را شکست داد ، در یک چهارم نهایی ، ندا شهسواری بزرگ را 4 بر 3 حذف کرد و شگفتی ساز شد و پس از پیروزی 4 بر 2 بر مینا پورموسوی در نیمه نهایی ، در فینال مهشید اشتری را هم 4 بر 2 برد و قهرمان شد.

مهشید اشتری که در فینال بازنده شد در نیمه نهایی برابر پریناز حاجیلو 4 بر یک به برتری رسیده بود. مهشید برای رسیدن به نیمه نهایی فاطمه یاری را 4 بر صفر ، الینا رحیمی را 4 بر 2 و ملیکا کرمی را 4 بر 3 شکست داده بود. نکته جالب دیگر حذف مریم فرعی قهرمان تور جوانان در این مسابقات در یک شانزدهم نهایی بود به طوری که این پینگ پنگ باز استان البرز 4 بر 3 به مینا پور موسوی باخت و البته پور موسوی تا نیمه نهایی هم بالا آمد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12172

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.