18

المپیک جوانان/ مهلا مومن زاده و وداع زودهنگام ؛ همیشه پای یک کره ای در میان است

  • کد خبر : 12301
  • 16 مهر 1397 - 9:51
المپیک جوانان/ مهلا مومن زاده و وداع زودهنگام ؛ همیشه پای یک کره ای در میان است

مهلا مومن زاده اولین نماینده تکواندوی دختران ایران در بازی های المپیک جوانان در آرژانتین وداعی زودهنگام با مسابقات داشت. او با وجود یک شروع مقتدرانه در گام دوم بازنده شد و دستش به مدال نرسید گرچه او می گوید ناداوری در این شکست اثرگذار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ مهلا مومن زاده نماینده دسته 44 کیلوگرم تکواندوی دختران ایران در بازی های المپیک جوانان در بوئنوس آیرس آرژانتین گرچه در مسابقه نخست اجازه نفس کشیدن به حریف آفریقایی اش نداد اما در دور دوم اسیر نمایش حریف کره ای شد.

کره ای ها همواره در تکواندوی جهان مدعی بوده اند و مسابقه برابر آن ها اغلب پاشنه آشیل تکواندوکاران دختر ایران بوده است. مصاف تکواندوکاران دختر ایران و کره جنوبی تبدیل به مبارزه ای سنتی شده است و این بار در این مبارزه هم قاره ای ها در آمریکای جنوبی ، مهلا نماینده ما دست خالی میدان را ترک کرد.

مهلا مومن زاده کارش را برابر حریفی از جیبوتی ، این کشور کوچک آفریقای شرقی آغاز کرد و حریف به هیچ وجه در قواره مهلا مومن زاده نبود. در شرایطی که به نظر می رسید رقیب مهلا به دنبال یادگیری و تجربه در المپیک جوانان است ، مهلا مومن زاده خیلی زود کار او را تمام کرد و برد 35 بر صفر را به سود خود ثبت کرد.

چالش مهلا، مسابقه با میرئو کانگ کره ای بود. شاید آن ها ، بارها در آینده یکدیگر را ملاقات کنند اما این بار ، باد به پرچم کره ای ها وزید. در مسابقه ای که به نظر می رسید دو رقیب کاملا هم سطح برابر هم ایستاده اند مهلا با شکست غم انگیز و نزدیک 15 بر 14 مسابقه را به اتمام رساند و از دستیابی به مدال محروم ماند. مسابقه ای که اگر در مراحل بالاتر برگزار می شد مدال را برای مهلا تضمین کرده بود.

مهلا مومن زاده اما پس از این مسابقه گفت که ناداوری در شکست او نقش ایفا کرده است. مهلا از 2 ضربه ای گفت که به صورت کانگ زده اما امتیازی برای او در نظر گرفته نشده است. در هر صورت ، مهلا بدون مدال المپیک جوانان را به پایان برد. او باید منتظر رویدادهای آینده باشد. در تکواندو کیمیا همتی و یلدا ولی نژاد را هم داریم که روی شیاپ چانگ بوئنوس آیرس ظاهر خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.