14
اولویت فیفا ؛ ابتدا فوتبال؛ سپس فوتسال

جام جهانی فوتسال زنان ؛ حتمی اما نه فوری

  • کد خبر : 12511
  • 18 مهر 1397 - 9:48
جام جهانی فوتسال زنان ؛ حتمی اما نه فوری
برنامه ریزی تازه بین فیفا حاکی از تدارک فیفا برای برگزاری رقابت های جام جهانی فوتسال زنان است. مسابقاتی که جای آن در ویترین فیفا خالی است...

پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” : فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا سندی را بر روی وب سایت خود منتشر کرده که حاکی از برنامه های جدید و توسعه بخش برای فوتبال زنان است اما فوتسال نیز در آن -هر چند کمرنگ – نقش دارد.

در متن سند چندین صفحه ای فیفا برای توسعه فوتبال زنان در نقاط مختلف جهان ، شاید کمی ناامید کننده باشد که نام فوتسال فقط یک بار آمده است اما همان یک عنوان نیز می تواند امید را به دوستداران فوتسال در سراسر دنیا هدیه کند.

واقعیت این است که فیفا هنوز به فوتسال زنان نگاه جدی ندارد. به عبارت دیگر فیفا عقیده دارد برای رشد جهانی فوتبال زنان باید اقدامات بسیاری زیادی انجام دهد و تا فوتبال زنان به حد قابل قبولی از پیشرفت در جهان نرسد ، انرژی فیفا روی فوتبال ساحلی و فوتسال زنان معطوف نخواهد شد.

دقیقا به همین دلیل است که در سند فیفا فقط یک بار از فوتسال نام برده شده و سایر چشم اندازهای فیفا به فوتبال و راه های کمک به رشد همه جانبه جهانی آن در بخش زنان اختصاص یافته است.

با این حال ، فیفا اکنون پرونده برگزاری رقابت های بین المللی رسمی فوتسال زنان را در دستور کار دارد. فوتسال زنان فاقد جام جهانی است و آن چه در صحنه بین المللی شاهد آن هستیم ، برگزاری مسابقات محدود قاره ای است چنان که در آسیا تنها ۲ دوره مسابقات قاره ای برگزار شده و اروپا از سال ۲۰۱۹ قرار است مسابقات رسمی جام ملت ها را با محوریت یوفا آغاز کند.

تیم ملی فوتسال زنان

این بدان معنی است که فوتسال زنان همچنان در سطح جهان در ابتدای راه قرار دارد. اگر در ایران ، فوتسال زنان به واسطه توسعه فوتسال مردان خیلی زود گسترش یافت اما در سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی چنین میزان استقبال و علاقمندی وجود ندارد.

به همین دلیل است که فیفا هنوز به فوتسال زنان به عنوان یک اولویت نگاه نمی کند زیرا برای فیفا پیش از هر چیز ، فراگیر بودن رشته های زیر مجموعه فوتبال مهم است.

با این حال ورود پرونده برگزاری مسابقات جهانی فیفا در فوتسال زنان به برنامه های آتی فدراسیون جهانی برای کشورهای فعال در این رشته از جمله ایران خوشحال کننده است.

فیفا برای برگزاری جام جهانی فوتسال زنان نه زمانی مشخص کرده است و نه به نظر می رسد برنامه ای فوری داشته باشد. این برنامه ممکن است به عنوان یک برنامه بلند مدت پس از سال ۲۰۱۹ که اروپا اولین مسابقه قاره ای را به خود دید در دستور کار قرار گیرد.

بدین ترتیب ، بازیکنان جوان شاغل در فوتسال ایران می توانند امیدوار باشند که در آینده فرصت بازی در اولین دوره جام جهانی را پیدا می کنند.

فوتسال زنان در جهان به حضور در عرصه ای پهناورتر نیاز دارد اما ایده فیفا در مورد فوتسال زنان این است : فوتبال در اولویت است!

دانلود سند توسعه فوتبال زنان فیفا / زبان : انگلیسی / حجم : 2.3 مگا بایت

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.