22

سمانه افخم: هنوز در شوک از دست دادن جاکارتا هستم ؛ با 2 فرزند ماه ها در اردو بودم

  • کد خبر : 12526
  • 21 مهر 1397 - 8:00
سمانه افخم: هنوز در شوک از دست دادن جاکارتا هستم ؛ با 2 فرزند ماه ها در اردو بودم

سمانه افخم بازیکن تیم ملی کبدی که پیش از اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا از لیست تیم ملی خط خورد می گوید سمانه افخم: هنوز در شوک از دست دادن جاکارتا است. گرچه تیم ملی در جاکارتا قهرمان شد اما افخم می گوید حذف او با عنوان جوانگرایی صورت گرفت در حالی که اگر اینطور بود از ابتدا نباید به تیم ملی دعوت می شد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ بازی‌های آسیایی جاکارتا چندی پیش با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌هایش به پایان رسید؛ ورزشکارانی در این دوره خودی نشان دادند و اسطوره شدند در این میان عده‌ای از کاروان جاماندند.

تلخی جاماندن از این رویداد بزرگ برای آنها به حسرتی تبدیل شده که سالیان زیاد از یادشان نمی‌رود، در برخی اعتراضات جای تأمل زیادی وجود داشت ، برخی هم تنها بداقبال بودند و مصدومیت امانشان نداد؛ بعضی از آنها جوان هستند و امیدوار به آینده تمرینات خود را پیگیری می‌کنند و تعدادی نیز برای همیشه ورزش را بوسیدند و با ناراحتی خداحافظی دردناکی را رقم زدند.

در این میان تیم ملی کبدی یکی از تیم‌هایی بود که توانست خوش بدرخشد و مدال طلا را برای نخستین بار برای کشورمان به ارمغان بیاورد؛ سکوی نخستی که در کنارش اشک‌هایی او را همراهی می‌کرد؛ کسانی که برای این تیم تلاش کرده بودند اما روی سکو جایی نداشتند.

مرضیه عشقی کاپیتان این تیم در آستانه رقابت‌ها به دلیل مصدومیت برای همیشه با تیم ملی خداحافظی کرد و نتوانست هم تیمی‌هایش را در این عرصه همراهی کند. او بی‌شک در لحظه اهدای مدال یکی از قلب‌های رنج کشیده ای بود که سال‌‌ها به امید بدست‌ آوردن این جایگاه جنگیده بود و در لحظه آخر بد اقبالی او را از رسیدن به هدف باز داشت.

سمانه افخم دیگر جامانده از کاروان جاکارتا که نه مصدوم شد و نه بدشانس بود کسی که در تمام اردوهای آمادگی تیم ملی کبدی حاضر بود و فرزندان‌اش را تنها می‌گذاشت به امید روزی که بتواند رنج فراغ را با مدالی خوش رنگ جبران کند.

افخم بی‌شک یکی از باتجربه‌های تیم ملی است؛ رئیس فدراسیون در مجمع انتخاب رئیس هیئت کبدی خراسان رضوی به عنوان بازیکن بزرگ و آماده‌ای از او یاد کرده بود و گفته بود دیگر اجازه نمی‌دهیم روابط عامل اعزام ورزشکاران باشد و افخم باتوجه به آمادگی که دارد یکی از حاضرین در تیم ملی خواهد بود.

اما هیچ یک از این‌ها سبب نشد تا تنها نماینده خراسان رضوی در جاکارتا حضور داشته باشد و در نهایت او با تصمیم کادر فنی از همراه تیم ملی در جاکارتا باز ماند. در آخرین اردو عنوان شد به‌دلیل جوانگرایی او از تیم خط می‌خورد، بعد از مصدومیت کاپیتان تیم ملی انتظار می‌رفت افخم جایگزین او راهی این مسابقات شود که باز‌هم این اتفاق رخ نداد تا افخم یکی از جامانده‌ها لقب گیرد.

ورزشکاران حرفه‌ای از قدرتی به نام امید بهره می‌برند و از آن همواره استفاده کردند این موضوع را می‌توان در میان مصدومان و حذف شدگان از جاکارتا جست‌و جو کرد؛ سمانه افخم بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا با تیم قدرتمندی که راهی رقابت‌های نوجوانان کشور کرده بود توانست مربی خود در تیم ملی را با اختلاف ۵۰ امتیاز در فینال مغلوب کند و نشان دهد راه برای موفقیت هیچ‌گاه بسته نیست.

افخم در گفت‌وگو با آی دبلیو اسپورتس درخصوص حذف‌اش از جاکارتا گفت: به صلاح دید مربیان در اردوی آخر خط خوردم از نظر بدنی و فنی در آماده‌ترین حالت ممکن بودم فکر نمی کردم این اتفاق رخ دهد اما با عنوان جوانگرایی من را از رفتن به بازی های آسیایی جاکارتا منع کردند، اگر هدف آنها جوانگرایی بود نباید از همان ابتدا من را به اردو دعوت می کردند نه اینکه ۱۲ اردو از کار و زندگی ام بگذرم و در انتها بی ثمر به شهرم برگردم.

ملی پوش کشورمان ادامه داد: در مسابقات نوجوانان کشور نشان دادیم که قدرت مندیم و در کشور حرف اول را می زنیم تیم گلستان که از مربی تیم ملی بهرمند است نتوانست حریف کبدی کاران خراسان رضوی شود ما با همان تیم سال گذشته در ترکیب شرکت کردیم و با اختلاف چشم گیری قهرمان شدیم.

وی بابیان اینکه نشان دادم ظلم بزرگی در حق من شده است؛ تصریح کرد: علاو ه‌ بر اینکه بازیکن کاملی بودم در حیطه مربیگری هم بی‌تجربه نیستم و می‌توانستم کمک قابل توجهی برای تیم ملی باشم. رقیب من در این مسابقات مربی تیم ملی بود و من بازیکن تیم ملی، اما تعداد گل های تیم آن ها در فینال ۲ رقمی هم نشد.

افخم خاطرنشان کرد: با وجود دو فرزند ماه ها را در اردو گذراندم و در انتها خط خوردم در این مدت که زیر نظر جین مربی تیم ملی بودم تمام تکنیک‌ها را در مشهد به بازیکنانم انتقال می دادم و نایب رئیس فدراسیون نیز در آخرین مسابقات اعلام کرد تمام فنون که به بازیکنان تیم ملی آموزش داده شده بود خراسان رضوی به تنهایی اجرا کرد. هنوز در شوک از دست دادن جاکارتا هستم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12526

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.