14

چرا اصفهان را پایتخت ورزش زنان ایران می دانیم؟

  • کد خبر : 12553
  • 19 مهر 1397 - 2:22
چرا اصفهان را پایتخت ورزش زنان ایران می دانیم؟

ورزش زنان ایران هنوز راه درازی تا توسعه دارد اما در این میان نقش برخی شهرهای صنعتی در پرورش ورزشکار و حمایت از تیم ها ستودنی است. اما پایتخت ورزش زنان ایران کدام شهر است؟ اصفهان؟ تهران؟ یا شیراز؟

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ استقرار فدراسیون ها و کمپ تیم های ملی هر رشته در تهران به عنوان پایتخت ، این شهر را در جایگاه خاصی برای ورزش کشور قرار داده است.

تیم های ورزشی ملی کشورمان در بخش زنان نیز اغلب اردوهای خود را در تهران و در کمپ های فدراسیونی برگزار می کنند و گزینه دیگری جز تهران برای آن ها وجود ندارد اما تهران در زمینه تیمداری در ورزش زنان قطعا ، شهر اول نیست.

با این مقدمه ، اصفهان را در موقعیتی خاص می بینیم. هیچ شهری در کشور وجود ندارد که تا این اندازه ، تیم ورزشی زنان داشته باشد و در تیم های ورزشی و سطح اول این رشته ها ، ورزشکار در اختیار داشته باشد.

باشگاه های ذوب آهن و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بخش مهمی از بار ورزش بانوان در استان اصفهان و البته، کشور را بر دوش می کشند و اکنون با ظهور باشگاه نامی نو و برنامه ویژه برای تیمداری ، جایگاه اصفهان به عنوان پایتخت ورزش زنان ایران تقویت شده است.

اصفهان در حال حاضر در ورزش زنان در رشته های فوتبال با 2 تیم ، فوتسال با یک تیم ، بسکتبال با یک تیم ، هندبال با 2 تیم ، ووشو با یک تیم ، کاراته با یک تیم ، تنیس روی میز با یک تیم ، والیبال با یک تیم ، والیبال نشسته با یک تیم و چند تیم دیگر نقش مهمی در گردش چرخ های ورزش زنان کشور دارد و بسیاری از ورزشکاران قهرمان ملی ورزش بانوان ایران ، اهالی استان اصفهان هستند.

این خصوصیات را در عمل هیچ یک از استان ها و شهرها ندارند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12553

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.