12

المپیک جوانان آرژانتین/ یلدا ولی نژاد در تکواندو صاحب مدال طلا شد

  • کد خبر : 12558
  • 19 مهر 1397 - 6:57
المپیک جوانان آرژانتین/ یلدا ولی نژاد در تکواندو صاحب مدال طلا شد

یلدا ولی نژاد تکواندوکار جوان کشورمان در ادامه بازی های المپیک جوانان در آرژانتین صاحب مدال طلای این مسابقات شد تا اولین دختر ورزرشکار ایران باشد که در المپیک جوانان آرژانتین مدال می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ بازی های المپیک جوانان ۲۰۱۸ در بونئوس آیرس آرژانتین دنبال شد و اولین مدال دختران ایران توسط یک تکواندوکار به دست آمد. یلدا ولی نژاد توانست در این مسابقات با ۳ مسابقه صاحب نشان طلا شود.

پس از این که مهلا مومن زاده تکواندوکار سبک وزن ایران در المپیک جوانان نتوانست به مدال برسد دومین نماینده از ۳ تکواندوکار دختر ایران روی شیاپ چانگ بوئنوس آیرس رفت و توانست با کسب ۳ برد متوالی به مدال طلا برسد.

یلدا ولی نژاد در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم در نخستین مبارزه خود برابر ناتالی عدنان همادی از اردن گرچه در راند اول یک بر صفر عقب افتاد اما در ادامه توانست برتری خود را تحمیل کند و در نهایت ۱۲ بر ۲ پیروزی را به دست بیاورد.

ولی نژاد در دومین مسابقه ، لسلی سولترو از مکزیک را پیش رو داشت که او را نیز در یک بازی نزدیک ۲۶ بر ۲۲ شکست داد تا در فینال حریف “نادیسا بوزانیچ” از صربستان قهرمان نونهالان اروپا ۲۰۱۵، نایب قهرمان نونهالان جهان ۲۰۱۵ و قهرمان نوجوانان جهان ۲۰۱۸ شود.

در مسابقه فینال نیز یلدا نشان داد چه توانایی هایی دارد و با برد ۲۳ بر ۱۷ به مدال طلا رسید. این ، اولین مدال ۱۴ دختر ورزشکار ایران در بازی های المپیک جوانان آرژانتین و دومین مدال ادوار ورزش زنان ایران در المپیک جوانان پس از طلای کیمیا علیزاده در نانجینگ ۲۰۱۴ چین است.

تکواندوی ایران کیمیا همتی را به عنوان سومین و آخرین نماینده دختر خود بر روی شیاپ چانگ آرژانتین خواهد فرستاد. در بخش دختران علاوه بر امید به مدال کیمیا همتی ، به کاراته کاها نیز امید زیادی داریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.