تایید سلطه ایران بر هندبال غرب آسیا ؛ چمران لارستان چگونه قهرمان مسابقات هندبال غرب آسیا شد؟ | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
18

چمران لارستان چگونه قهرمان مسابقات هندبال غرب آسیا شد؟

  • کد خبر : 1256
  • 02 اسفند 1396 - 19:36

تیم هندبال شهید چمران لارستان با کسب عنوان قهرمانی مسابقات هندبال زنان غرب آسیا به کار خود در این رقابت ها پایان داد.

به گزارش IWSPORTS ، پایان کار تیم شهید چمران لارستان در مسابقات غرب آسیا در اردن ، همان طور که از قبل پیش بینی می شد با قهرمانی همراه بود تا این تیم منتخب ، بر فاصله هندبال زنان ایران با سایر کشورهای آسیای غربی صحه بگذارد.

تیم چمران لارستان پس از این که فدراسیون هندبال ایران به صورت غیر رسمی اعلام کرد به دلیل نبود زمان کافی توانایی تشکیل تیم ملی را ندارد و علاوه بر این تیم ملی ، تیمی بدون مربی هم بود ، برای حضور در مسابقات اردن اعلام آمادگی کرد.

لارستان چند ماه قبل به عنوان نماینده ایران در مسابقات هندبال زنان باشگاه های آسیا شرکت کرده بود و به لطف حمایت مالی مسعود راستی حامی مالی این تیم در لارستان ، طی 6 ماه حضور در 2 تورنمنت را تجربه کرد.

این تیم پس از پایان فصل اخیر لیگ برتر کشور 4 بازیکن از تیم های تاسیسات دریایی قهرمان لیگ و نفت و گاز گچساران نایب قهرمان لیگ جذب کرد و با تیمی تقویت شده راهی اردن شد و با 5 بازی و 5 برد جام را بالای سر برد.

فدراسیون هندبال ایران نیز با ساز و کار اعزام تیم شهید چمران لارستان به جای تیم ملی به اردن ، برنده اصلی ماجرا بود زیرا بدون این که هزینه کند ، تیمی را به این مسابقات اعزام کرد و به راحتی عنوان قهرمانی را نیز به نام خود ثبت کرد.

شاید گزینه دیگر برای فدراسیون هندبال مشروط بر وجود پول و زمان کافی و خالی نبودن نیمکت مربیگری تیم ملی زنان ، اعزام تیمی جوان  با ستاره های جوان و منتخب لیگ به اردن بود.

با این حال شهید چمران حالا این فرصت را دارد که از قهرمانی خود ، پس از ناکامی بزرگ در لیگ ، لذت ببرد.

این مسابقات از کجا آمد؟

مسابقات هندبال زنان غرب آسیا یک دوره مسابقه ابداعی است. هندبال زنان آسیا در قبضه کره جنوبی و ژاپن است و سپس نوبت به چین و کشورهای آسیای میانه می رسد.

به عبارت دیگر مسابقات غرب آسیا مسابقاتی برای ایجاد رقابت بین کشورهای سطح 2 هندبال آسیا محسوب می شود و بعید به نظر می رسد تیمی غیر ایرانی در آینده هم بتواند حریف ایران در این بخش از قاره کهن شود.

نتایج تیم شهید چمران لارستان در این مسابقات به ترتیب بدین شرح است:

شهید چمران ایران 43  عراق 8

شهید چمران ایران 29  لبنان 19

شهید چمران ایران 38 قطر 16

شهید چمران ایران 28 اردن 15

شهید چمران ایران 23 سوریه 8

* حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.