16

تکرار مورد حجاب مارال مردانی ؛ این بار در پارا آسیایی جاکارتا

  • کد خبر : 12579
  • 19 مهر 1397 - 8:53
تکرار مورد حجاب مارال مردانی ؛ این بار در پارا آسیایی جاکارتا

در شرایطی که موضوع عدم صدور مجوز مسابقه برای مارال مردانی جودوکار دختر ایران به دلیل حجاب در بازی های المپیک جوانان بوئنوس آیرس در محافل مختلف خبرساز شد ، اتفاق مشابهی در بازی های پارا آسیایی جاکارتا رخ داد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ درست یک روز پس از این که مارال مردانی ، جودوکار دسته منهای ۷۸ کیلوگرم ایران و تنها دختر اعزامی جودوی ایران به المپیک جوانان آرژانتین به دلیل حجاب اسلامی از مسابقه منع شد یک دختر اندونزیایی در بازی های پارا آسیایی جاکارتا در رشته جودوی نابینایان اجازه حضور در مسابقه را پیدا نکرد.

فدراسیون جهانی جودو موضع مشابهی در قبال مفتاح جناح جودوکار نابینای اندونزی داشت و تاکید کرد که به دلیل ممانعت پوشش سر از اجرای صحیح فنون ، نمی تواند به ورزشکاران محجبه اجازه حضور در مسابقه را بدهد.

این اقدام از سوی فدراسیون جهانی جودو به معنای ثابت قدم بودن این فدراسیون جهانی برای اعمال قوانین برای هر کشوری و هر ملیتی است. اگر موضوع مارال مردانی قرار بود به عداوت با ایران تعبیر شود اکنون فدراسیون جهانی نشان داده مشکل ، نام یک کشور نیست بلکه آن ها می خواهند از اصول جودو صیانت کنند و این برای دختران ایرانی یا دختران کشورهای مسلمان یک چالش بزرگ است.

بسیاری از فدراسیون های جهانی در سال های اخیر ، تمهیداتی را برای حضور زنان ورزشکار مسلمان و محجبه در میادین رسمی بین المللی در نظر گرفته اند اما مورد جودو یک مورد خاص است زیرا فدراسیون جهانی نسبت به آن ایرادی مغایر با قوانین جودو گرفته است.

نکته دیگر در مورد موضوع مارال مردانی این است که فدراسیون جهانی مدعی شده موضوع ممانعت از حضور ورزشکاران محجبه را پیش تر به فدراسیون جودوی ایران ابلاغ کرده است گرچه فدراسیون جهانی در این باره هنوز سندی ارائه نکرده و فدراسیون جودوی ایران هم واکنشی نشان نداده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12579

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. همش بهانه است. اجرای کومی کاتا در حالت نه وازا با پوشش سر (مانند کاراته) مشکلی ایجاد نمیکنه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.