16

از بندر لیورپول تا بندر انزلی/ تلاش برای رویاها ؛ استیون جرارد انزلی‌ قهرمانی می‌خواهد!

  • کد خبر : 12757
  • 21 مهر 1397 - 11:47
از بندر لیورپول تا بندر انزلی/ تلاش برای رویاها ؛ استیون جرارد انزلی‌ قهرمانی می‌خواهد!

“هرگز به تنهایی قدم نخواهی زد” شاید تنها وجه شباهت لیورپول با انزلی طرفداران هر دو تیم نیست، جرارد نماد تعصب بازیکنان بندر لیورپول در توصیف عشق به این تیم می‌گوید: تنها در صورتی خواهم رفت که دیگر من را نخواهند.

چیاکو ویسی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران ؛ شاید خالق فوتبال هیچ وقت به این قضیه فکر نمی کرد که عشق به مستطیل سبز به اشک‌ها و لبخندها تعظیم خواهد کرد. شاید پذیرفتن این مسئله سخت بود که ریه‌های گروهی از مردم فقط به عشق یک هوا نفس بکشد و این معجزه “فوتبال” بود.

فوتبال باعث شد نفرت و بغض به خاطر از دست دادن یک فرصت به یک قتل ختم شود. کمتر محدودیتی شامل لیورپولی ها بود، همه چیز آماده و مهیا برای تسخیر سکوهای بلند و دوست داشتنی اما در انزلی حتی باد و باران و مه دست به دست هم می دادند که انزلی چی‌ها را از تمرین و مسابقه منصرف کنند اما به خاطر غروری که بندر به دخترها داده بود تمامی موانع، این سربازان را تبدیل به جنگجوهای واقعی کرد.

شاید استیون جرارد یار وفادار لیورپولی ها گزینه خوبی برای قیاس وفاداری و عشق  مریم ایراندوست برای بردن انزلی‌ها به قله افتخار باشد . تعصب و غرور دوست داشتنی در وجود ایراندوست هایی حک شده که حاضرند از همه چیزشان برای موفقیت نام ملوان انزلی بگذرند.

داستان زنان ملوان از سال 81 آغاز شد . در آن زمان فوتسال ، تنها زمینه فعالیت زنان فوتبالیست بود اما سه سال بعد فوتبال زنان ملوان متولد شد.از همان بدو فعالیت باشگاه ،  انزلی چی ها با تمامی سختی ها دست و پنجه نرم کردند. اعتبار مالی باشگاه برای بانوان کافی نبود.

سختی های تمرین در نبود زمین چمن مناسب و هزاران مانع دیگر که هیچ گاه باعث وقفه در کار انزلی‌ها نشد اما بعد از ۲ سال از انصراف ملوان از لیگ فوتبال زنان ، بازهم شیرزن اول ملوانی ها همراه با جنگجوهای پر از غرور معجزه‌ دوست داشتنی فوتبال را به مردم انزلی هدیه دادند تا باز منتظر به نمایش درآمدن زیبایی خاصی از جنس ششم بهمن ۹۱ – روز پرشور هواداران ملوان – در انزلی باشیم.

استارت کار برای لیگ ۹۷ از خرداد در سواحل دریای خزر همراه با سربازان ملوان زده شد و بازهم برای هدفی بزرگ که خوشحالی هزاران هوادار ملوانی است. از بازگشت سارا قمی و آمدن موری معلوم بود تیم هجومی ملوان به فکر کارهای بزرگ در لیگ است.

انتظارات از پرطرفدار ترین تیم فوتبال زنان در ایران بسیار بالا رفته است، مردم در انتظار شور و هیجان دوباره ورزشگاه و برگزاری جشن قهرمانی قوی سپید انزلی هستند. مربی و بازیکنان ، با شوری برگرفته از گرما و انرژی زنان و مردان انزلی هر روز در هوای سرد به تمرین می‌پردازند چرا که به خوبی می‌دانند بعد از ۲ سال ، چشمشان می تواند از پشت همین مه های دوست داشتنی به اوج ، به قهرمانی روشن شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=12757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.