21

هفته نخست لیگ برتر بسکتبال بانوان / بازگشت باشکوه دلارام و پیروزی مدعیان قهرمانی

  • کد خبر : 13570
  • 03 آبان 1397 - 17:27
هفته نخست لیگ برتر بسکتبال بانوان / بازگشت باشکوه دلارام و پیروزی مدعیان قهرمانی

هفته نخست لیگ برتر بسکتبال بانوان با برگزاری 6 بازی در گروه های 2 گانه برگزار شد. در روز پیروزی تیم های مدعی بر حریفان ، دلارام وکیلی بازگشتی باشکوه به میادین داشت ، معصومه اسماعیل زاده فصل را درخشان آغاز کرد و شادی عبدالوند و فائزه شهریاری نقشی مهمی در پیروزی تیم هایشان داشتند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ هفته نخست لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز پنج شنبه 3 آبان با برگزاری 6 دیدار به انجام رسید و مدعیان کسب عنوان قهرمانی توانستند حریفان خود را با شکست مواجه کنند.

در گروه یک مدافع عنوان قهرمانی در آبادان گاز را برد ، مصاف دانشگاهی ها را تهرانی ها به سود خود پایان دادند و هیرو در بوشهر شکست سنگینی به باژوند تحمیل کرد. در گروه دو نیز نامی نو و گروه بهمن در خارج از خانه پیروز شدند و پاز در شیراز به صدرا باخت.

گروه یک : پالایش نفت آبادان ۸۹ گاز تهران ۵۳

در آبادان مدافع عنوان قهرمانی کار خود را با پیروزی آغاز کرد. تیم زهرا مرتضی زاده که در لیگ امسال از نظر بازیکن ، چندان شباهتی به فصل گذشته و قهرمانی اش ندارد در اولین مسابقه توانست با اقتدار تیم گاز تهران را که این تیم نیز با تغییرات زیادی نسبت به فصل قبل روبرو شده شکست دهد.

فائزه شهریاری با ۲۶ امتیاز و ۱۱ ریباند و ثبت دبل دبل امتیازآورترین بازیکن میدان بود و پس از او الناز سیاهی با ۱۲ امتیاز ، ۱۱ ریباند و دبل دبل قرار داشت. پالایش نفت آبادان بازی را در کوارتر نخست با برتری قاطع ۲۶ بر ۹ به پایان برد و با برد ۴۷ بر ۲۱ در نیمه نخست نشان داد که برتر از حریف است.

پالایش نفت آبادان با این برد شروعی امیدبخش در آغاز راه داشت. آن ها آماده می شوند تا در هفته دوم در خانه برابر دانشگاه آزاد قرار بگیرند. مسابقه ای که می تواند جذابیت های زیادی با خود داشته باشد.

گروه یک : دانشگاه آزاد تهران ۸۲ دانشگاه گلستان ۳۳

در تهران ، تیم دانشگاه آزاد شروع مقتدرانه ای داشت و توانست دانشگاه گلستان را با اختلافی قاطع شکست دهد. شاگردان آزاده زمان پور در نیمه اول ۳۸ بر ۱۸ پیروز شدند و این اختلاف را در کوارترهای سوم و به خصوص چهارم ، افزایش چشمگیری دادند و به ۴۹ امتیاز در پایان بازی رساندند.

مائده پورحیدر با ثبت ۱۳ امتیاز و یک ریباند امتیاز آورترین بازیکن زمین بود. نکته جالب این که او فقط با ۱۳ امتیاز ، این عنوان را به دست آورد در حالی که سایر بازیکنان دانشگاه آزاد آماری نزدیک به پورحیدر ثبت کردند که نشان از یکدستی فنی بازیکنان تیم دانشگاه آزاد داست. آن ها با بردی روحیه بخش آماده سفر به آبادان می شوند.

گروه یک : باژوند بوشهر ۴۶ هیرو تهران ۱۰۳

در بوشهر ، باژوند میزبان هیرو بودند اما نتوانست در برابر توان فنی بالای شاگردان پوران عباسی عرض اندام کند. به عبارت دیگر بیش از این که باژوند نمایش خوبی نداشته باشد ، این هیرو بود که با ستارگانش مقتدرانه و غیر قابل مهار عمل کرد.

در روزی که شادی عبدالوند (Miss Triple Double) و تینا عیساییان امتیاز آورترین بازیکنان میدان بودند هیرو نشان داد یک مدعی جدی برای قهرمانی در لیگ است. بخش مهمی از این پیروزی و احتمالا بردهای آینده هیرو می تواند وابسته به ترکیب دلپذیر تجربه و جوانی باشد.

پوران عباسی به عنوان متخصص بازیکن سازی ، امسال هم در کنار برج بلند لیگ ، گلشید امیدیان و ستاره های اسم و رسم دارش مثل شادی عبدالوند ، تینا و روژانو ، بازیکنان جوانی دارد که آینده متعلق به آن ها است.

پس از کسب امتیاز کامل و قاطع از بازی کرانه خلیج فارس ، هیرو ، تیمی که هنوز اسپانسر ندارد و با حمایت آکادمی هیرو وارد لیگ شده برای چالش های بزرگ تر آماده خواهد شد.

گروه دو : صدرای شیراز ۶۵ پاز تهران ۵۱

در شیراز تیم صدرا موفق شد در خانه پاز تهران را شکست دهد. این پیروزی در رقابتی نزدیک برای صدرا به دست آمدند و شیرازی ها در خانه امتیاز این بازی را به دست آوردند.

زهرا حق جو بازیکن تیم صدرای شیراز با کسب 23 امتیاز و مجموع 14 ریباند باارزش ترین بازیکن میدان بود. در ترکیب تیم پاز تهران نیز ریحانه حشمتی با کسب 15 امتیاز و 7 ریباند یکی از بازیکنان برتر بازی از نظر کسب امتیاز بود.

گروه دو : نارسینای تهران ۵۴ نامی نو اصفهان ۷۲

در یکی دیگر از بازی های پایتخت ، نارسینا در خانه تسلیم نامی نو اصفهان شد. نامی نو با جذب مثلث اثربخش قهرمانی پالایش نفت آبادان در سال گذشته ، امسال یکی از مدعیان قهرمانی به شمار می رود و پیروزی آن ها بر نارسینا قابل انتظار بود.

معصومه اسماعیل زاده ارزشمندترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال بانوان ، در این بازی امتیاز آورترین بازیکن میدان بود و نقش مهمی در برد نامی نو ایفا کرد. آمار نشان می دهد او موفق به ثبت تریپل دبل شده است. دیگر بازیکن موفق نماینده اصفهان در کسب امتیاز ، ساغر آجیلی بود که هفته گذشته در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس اذعان کرده بود او و دوستانش هر جا باشند مدعی قهرمانی هستند.

در این بازی نامی نو در کوارتر اول ۱۷ بر ۸ پیروز شد اما کوارتر دوم را ۱۸ بر ۱۹ به نارسینا باخت تا نیمه اول با برتری ۳۵ بر ۲۷ نامی نو اصفهان به پایان برسد. در کوارتر سوم با وجود تلاش محسوس نارسینا ، نامی نو از تجربه خود نهایت بهره را برد و در پایان این کوارتر ۶۰ بر ۴۵ برنده بود و در پایان بازی نیز ۷۷ بر ۵۴ برنده مسابقه شد.

نارسینا که با تیمی جوان در لیگ برتر بسکتبال حضور یافته در این بازی پا پس نکشید و برابر ستاره های نامی نو جنگید. در مقابل درخشش نامی نو نیز نویدبخش لیگی بود که جذابیت های آن تازه در راه است.

گروه دو : خانه بسکتبال بندرعباس ۴۴ گروه بهمن ۹۱

در بندر عباس و در دومین بازی امروز حاشیه خلیج فارس ، باز هم تیم مهمان سربلند بود. خانه بسکتبال بندر عباس را یارای ایستادگی در برابر ستاره های گروه بهمن نبود.

گروه بهمن از همان کوارتر اول از میزبان پیشی گرفت. پیروزی ۲۱ بر ۱۳ در اولین کوارتر و سپس پایان کار در نیمه اول با برد ۴۴ بر ۲۴ برای بهمن نشانگر فاصله ای بود که دو تیم از نظر کیفی با هم داشتند.

در کوارتر سوم ، گروه بهمن برتری خود را به نتیجه ۶۸ بر ۳۲ رساند و در نهایت با کسب ۲۳ پوئن دیگر در کوارتر پایانی در نهایت ۹۱ بر ۴۴ فاتح این بازی آسان شد. امتیاز آورترین بازیکن میدان کسی جز دلارام وکیلی نبود.

دلارام در بازگشتی باشکوه به میادین پس از فصلی ناامید کننده ، تک تنه ۲۳ امتیاز برای گروه بهمن به دست آورد و ام وی پی میدان بود. سعیده علی ، کاپیتان بااخلاق بهمن با ۲۲ امتیاز و کیمیا یزدیان طهرانی ، بلند قامت جوان بهمن با ۲۰ امتیاز دیگر امتیازآورهای تعیین کننده بازی بودند.

جدول رده بندی گروه یک

رتبهتیمبازیبردباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز
1هیرو تهران1091915574341+19
2دانشگاه آزاد1082656453203+18
3پالایش نفت آبادان1073753635118+17
4دانشگاه گلستان104659769699-14
5گاز تهران1028534741207-12
6باژوند بوشهر10-10365656291-10

جدول رده بندی گروه دو

رتبهتیمبازیبردباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز
1گروه بهمن1091871510361+19
2نامی نو اصفهان1091736537199+19
3خانه بسکتبال بندر عباس1046545672127-14
4صدرای شیراز1037628735107-13
5نارسینای تهران1037575693118-13
6پاز تهران1028505764259-12

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13570

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.