10

هفته ششم لیگ برتر هندبال/ پیروزی بزرگ تاسیسات در لارستان ؛ ملاقات واقعیت ها

  • کد خبر : 13596
  • 04 آبان 1397 - 13:32
هفته ششم لیگ برتر هندبال/ پیروزی بزرگ تاسیسات در لارستان ؛ ملاقات واقعیت ها

هفته ششم لیگ برتر هندبال بانوان با پیروزی تیم تاسیسات دریایی تهران در بازی بزرگ نیم فصل برابر شهید چمران لارستان به پایان رسید. در مسابقه سراسر حساسیت لارستان ، میهمان توانست در مسابقه ای نفس گیر لارستان را شکست دهد و در یک قدمی قهرمانی نیم فصل قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ ششمین هفته از رقابت های لیگ برتر هندبال بانوان امروز جمعه ۴ آبان ۹۷ برگزار شد و تیم های تاسیسات دریایی ، سپاهان اصفهان و هیئت هندبال البرز حریفان خود را شکست دادند و دیدار نفت و گاز گچساران و ذوب آهن در آخرین لحظات مساوی شد.

چمران لارستان ۲۳ تاسیسات دریایی تهران ۲۴ / مزد جسارت و آرامش

در بازی بزرگ نیم فصل ، چمران لارستان و تاسیسات دریایی تهران در ورزشگاه تختی لارستان با هم روبرو شدند. تقابل ۲ مدعی اصلی قهرمانی و تجمع بهترین ها در ترکیب دو تیم این بازی را به یک جنگ بزرگ تبدیل کرده بود.

بر خلاف تصور ، شهید چمران روزی بسیار ناامید کننده را پشت سر گذاشت و به تاسیسات دریایی باخت تا برای اولین بار در این فصل صدر جدول را از دست بدهد و این شکست ممکن است به بهای از دست دادن قهرمانی آن ها برای دومین سال متوالی تمام شود.

در مسابقه ای که اشتباهات فردی دو تیم – به خصوص میزبان – فراتر از حد تصور بود ( و شاید اضطراب حاکم بر بازیکنان دلیل آن باشد) تاسیسات توانست در ثانیه های حیاتی بازی ، گل بزند ، از بی نظمی لارستان در فاز هجومی بهره مند شود و شکستی را به لارستان تحمیل کند که می تواند به معنای ملاقات واقعیت ها برای قرمزهای لارستان باشد.

شهید چمران لارستان مستحق پیروزی در این بازی نبود و با این نتیجه به نوعی حق به حقدار رسید. تاسیسات تیم آرام تری بود و شتاب زدگی عجیب و باور نکردنی که لارستانی ها در زمین حریف داشتند ، به هیچ وجه در کار تاسیسات به چشم نمی خورد.

اگر سیوهای پرتعداد فاطمه خلیلی نبود احتمال داشت لارستان شکست سنگین تری را متحمل شود. از سوی دیگر ، میزبان در استفاده از ضد حملات خود نیز بسیار بی دقت بود. نقطه عطف صحنه های بازی ، یکی توپ ربایی شیدا فلاحی ، ضد حمله سریع و ضربه چیپ او – بدون مزاحمت حتی یک بازیکن حریف – بود که به تیرک دروازه تاسیبسات برخورد کرد و دیگری شوت برق آسای راضیه جانباز در اواخر زمان بازی که آب سردی بر پیکره لارستانی بود که در مقطعی از دقایق پایانی بازی خوب کار می کرد.

در روز شیرین تاسیسات و با تاکید بر تکرار روند موفق آرزو محمدی در دروازه تاسیسات دریایی ، حالا تاسیسات به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل شده است. آن ها در ملاقات بعدی با لارستان میزبان هستند و روی کاغذ ، شانس بالایی برای تکرار قهرمانی دارند.

نفت و گاز گچساران ۳۰ ذوب آهن اصفهان ۳۰ / هرگز ناامید نشو

در گچساران تقابل نفت و گاز با سبزهای اصفهان مساوی شد. این نتیجه، اولین تساوی لیگ برتر هندبال بانوان در فصل جاری است. ذوب آهن با متوقف کردن نفت و گاز در گچساران نشان داد به تدریج به تیمی بالغ و جنگنده تبدیل می شود. تیمی که به آسانی تسلیم نمی شود همان طور که نجمه مرادی سرمربی ذوب آهن پیش از این وعده داده بود.

نفت و گاز گچساران مدعی قهرمانی نبود و این تساوی ، مهر تاییدی بر این مدعا زد. بدین ترتیب در فاصله یک هفته مانده به پایان نیم فصل ، نفت و گاز تکلیف خود را می داند. آن ها باید در ادامه برای رتبه سوم لیگ تلاش کنند و شانس خود را برای شگفتی آفرینی در بازی های رودررو برابر لارستان و تاسیسات آزمایش نمایند.

ذوب آهن در این بازی شروع خوبی داشت. طبق معمول ، گچساران تیم نیمه دوم بود و عجیب نبود که در نیمه نخست ۱۵ بر ۱۳ بازنده به رختکن برود اما در نیمه دوم به خود آمد. نیمه دوم ، یک نمایش درگیرانه و سرعتی از هندبال ایران بود.

دو تیم هرگز قصد کوتاه آمدن نداشتند و نتیجه ، این را نشان می دهد. اغراق نیست اگر بازی گچساران را بهترین بازی هفته ششم بدانیم. گچساران در این بازی تا آستانه برد هم پیش رفت اما در صدم های ثانیه پایانی گل مساوی را از ذوب آهن دریافت کرد و برد را از دست داد. بازیکنان گچساران معتقد بودند گل پس از پایان زمان به ثمر رسیده است اما حرف ، حرف تیم داوری است و نه کس دیگر.

فولاد مبارکه سپاهان ۲۵ پتروآموت پویا بوشهر  ۱۷ / قوی در خانه

در اصفهان ، سپاهان توانست یک پیروزی خانگی دیگر کسب کند. شاگردان اعظم قینانی پس از شکست هفته گذشته در تهران برابر تاسیسات نیاز مبرمی به این برد داشنند و موفق هم بودند.

پیروزی سپاهان با توجه به تساوی ذوب آهن در گچساران سبب صعود یک پله ای سپاهان در جدول و رسیدن به رتبه چهارم شد البته ذوب آهن اگر بازی معوقه اش را از البرز ببرد آن گاه دوباره جای همشهری اش در رده چهارم را خواهد گرفت.

اشتادسازه خراسان رضوی ۲۵ هیئت هندبال البرز ۲۷ / البرز از قعر جدا شد

در مشهد ، یکی از نتایج جالب این هفته رقم خورد. در حالی که پیش بینی می شد اشتاد سازه بتواند از این بازی خانگی برابر تیم بدون امتیاز هیئت البرز امتیاز بگیرد اما اتفاقات بازی به گونه دیگری رقم خورد.

تیم تحت هدایت سمیه اخلاقی در یک بازی نزدیک و حساس توانست با ۲ گل اختلاف میزبانش را شکست دهد و به اولین پیروزی خود در این فصل دست پیدا کند. برتری البرز بر اشتاد سازه حاکی از سطح رقابتی نزدیک در نیمه پایین جدول است.

این نتیجه ، مشهدی ها و کرجی ها را هم امتیاز هم کرد اما هیئت البرز با صعودی دو پله ای به رده ششم رسید و از قعر جدول جدا شد.

جدول رده بندی تا پایان هفته ششم

رتبهتیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز
1شهید چمران لارستان1413-1391231160+26
2تاسیسات دریایی تهران1412-237731661+24
3ذوب آهن اصفهان1491437633640+19
4سپاهان اصفهان148-63043062-16
5نفت و گاز گچساران1461737335419+13
6اشتاد سازه خراسان رضوی143-1125834587-6
7هیئت هندبال البرز142-1229738184-4
8پترو آموت پویا بوشهر142-12292398106-4
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.