19

بازگشت پس از 41 سال / رقابت دختران ایران در بسکتبال جوانان آسیا

  • کد خبر : 13693
  • 06 آبان 1397 - 13:25
بازگشت پس از 41 سال / رقابت دختران ایران در بسکتبال جوانان آسیا

رقابت های بسکتبال جوانان دختر آسیا در سطح B از امروز یکشنبه در هند آغاز می شود و تیم ملی بسکتبال جوانان دختر ایران با هدایت افسانه حسن نایبی به دیدار حریفان خود می رود. هند ، اولین حریف تیم ملی بسکتبال جوانان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ رقابت‌های بسکتبال جوانان دختر آسیا از امروز یکشنبه ۶ آبان در بنگلور هند آغاز می‌شود و تیم ملی بسکتبال جوانان دختر ایران پس از ده‌ها سال دوری از این مسابقات، دوباره وارد این پیکارها می‌شود.

به رسمیت شناخته شدن حجاب دختران مسلمان در بسکتبال از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال، پای بسکتبال زنان ایران را به میادین رسمی بین المللی باز کرده است و به همین تیم ملی جوانان اکنون فرصت پیدا کرده پس از غیبت طولانی بار دیگر وارد مسابقات بسکتبال جوانان آسیا شود.

دختران ایران اولین بار در سال ۱۳۵۶ در مسابقات زیر ۱۸ سال آسیا شرکت کردند و به مقام چهارم هم رسیدند. به عبارت دیگر پس از ۴۱ سال، ایران دوباره در مسابقات جوانان دختر آسیا شرکت می‌کند.

این مسابقات طی روزهای ۶ لغایت ۱۲ آبان ماه در شهر بنگلور هند برگزار می‌شود. ایران در گروه یک جوانان آسیا با تیم‌های سنگاپور، هند و گوام همگروه است و در گروه دوم ساموآ، سوریه، قزاقستان و هنگ کنگ حضور دارند.

این مسابقات، سطح B جوانان آسیا محسوب می‌شود و تیم برتر این تورنمنت جواز حضور در مسابقات سطح A بسکتبال جوانان آسیا را که در آن تیم‌های قدرتمند قاره حضور دارند به دست می‌آورد و دلیل غیب نام تیم‌هایی چون کره جنوبی، چین، ژاپن و استرالیا در بین اسامی تیم‌های حاضر در مسابقات هند، این است که آن‌ها در سطح A حضور دارند.

بازیکنان حاضر در تیم ملی بسکتبال جوانان زیر ۱۸ سال را عسل تهرانی (تهران) نگین رسولی پور (تهران) غزل ملکی (تهران) پیونیک آراکلیان (تهران) زینب غفاری (زنجان) آیدا گل محمدی (کردستان) فاطمه آقازادگان قزوینی (قزوین) فائزه ایزدی (قزوین) رکسانا کریمی (اصفهان) سحر گودرزی (اصفهان) ترنم شاهین زاده (خوزستان) و غزل هژبر (خراسان رضوی) تشکیل می‌دهند.

افسانه حسن نایبی مربی قزوینی تیم ملی در این مسابقات، نفر اول کادر فنی است و شهرزاد راستکار به عنوان مربی و ندا عسگرنیا به عنوان کمک مربی و پروین سلامی به عنوان سرپرست سایر اعضای تیم ملی جوانان در بسکتبال جوانان آسیا هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.