17

گلایه به حق مریم طوسی و الناز کمپانی ؛ ستاره های خارج از دید!

  • کد خبر : 1387
  • 06 اسفند 1396 - 20:36

مریم طوسی حق دارد که از نادیده گرفته شدنش در یک رستوران در برابر خواننده ای که خیلی هم اسم و رسم دار نیست گلایه داشته باشد و زیر پستش بنویسد “قابل توجه رسانه ها”. اما رسانه ها تنها مقصر ماجرا نیستند.

به گزارش IWSPORTS  ، مریم طوسی و الناز کمپانی ستاره های مدال آور دو و میدانی زنان ، در گرگان به یک رستوران رفتند که در همان زمان یک خواننده به نام امیر عباس گلاب در رستوران حاضر می شود و نتیجه آن همهمه و تحویل گرفتن آقای خواننده است.

ظاهرا کسی به حضور الناز کمپانی و مریم طوسی توجهی نکرده ، آن هم بعد از موفقیت های اخیر ایران در دو و میدانی داخل سالن آسیا  و همه توجهشان به خواننده مذکور جلب شده و طوسی هم در صفحه شخصی اش به این موضوع پرداخته است.

این اتفاق عجیب نیست اما در عین حال می تواند دلسرد کننده باشد ولی مشکل کجاست؟ مریم طوسی ، الناز کمپانی و بقیه دختران خوشنام ورزش ما چوب دیده نشدن را می خورند. نه از رسانه تصویری سهمی دارند و نه به طور عمده از دیگر رسانه ها.

چند درصد تیترهای نشریات ورزشی به ورزش زنان اختصاص دارد؟ رسانه های آنلاین چقدر به انعکاس آنی یک رویداد ورزشی زنان اهمیت می دهند؟ رسانه پل بین یک صحنه ورزشی و چشم و گوش مخاطب است. حق مریم طوسی و امثال مریم ها ، تلاش کردن از یک سو و دیده نشدن از سوی دیگر نیست. حق ورزشکار ملی ما این نیست که زیر پستش در اینستاگرام بنویسند “رشته شما چیه؟”

ما در سلبریتی سازی در ورزش زنان مشکلات اساسی داریم اما این مشکل کاملا طبیعی است زیرا یک فرد عامه ، کجا باید مریم طوسی را ببیند که او را بشناسد و از دیدنش در یک فضای عمومی ذوق زده شود؟

این را در نظر داشته باشیم که این ، مریم طوسی با چهره ای شناخته شده تر در بین اهالی ورزش است و در این شرایط تکلیف بقیه ورزشکاران مشخص است. اگر مریم طوسی امروز گله دارد پس ورزشکاران رشته هایی مثل دوچرخه سواری ، قایقرانی و ورزش های توپی ما چه بگویند.

نشانه رفتن انگشت اتهام تنها به سوی رسانه ها هم اشتباه است. سیاست رسانه ها ، سیاستی برگرفته از نوع تفکر غالب اجتماعی مردم و البته حاکمیت است. شاید پاسخ به این سوال ، کلید تمام ماجرا باشد که ورزش زنان در ایران تا چه اندازه یک اولویت محسوب می شود؟ این سوال را که پاسخ دهیم ، تکلیف ادامه سوال ها هم روشن خواهد شد.

ورزش زنان در ایران در دوران گذار به سر می برد. دوران حرکت و برداشتن گام هایی رو به جلو که از نقطه صفر شروع شده. ما را کمی صبوری شاید…

*حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.