15

هفته دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان / پیروزی بزرگ نفت در آبادان ؛ هیرو دوباره سه رقمی کرد!

  • کد خبر : 13943
  • 10 آبان 1397 - 15:06
هفته دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان / پیروزی بزرگ نفت در آبادان ؛ هیرو دوباره سه رقمی کرد!

هفته دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان با برگزاری ۵ بازی در گروه های ۲ گانه برگزار شد. هیرو برای دومین هفته متوالی از امتیاز یکصد عبور کرد ، پالایش نفت در آبادان در بازگشتی رویایی بازی باخته به دانشگاه آزاد را برد و گروه بهمن برابر پاز کار سختی در پیش نداشت.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ هفته دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز پنج شنبه ۱۰ آبان با برگزاری ۵ دیدار به انجام رسید و مدعیان کسب عنوان قهرمانی توانستند حریفان خود را با شکست مواجه کنند.

در گروه یک تیم بسکتبال هیرو توانست برای دومین بازی متوالی حریفش را سه رقمی کند و صدرنشین گروه یک شود. در آبادان ، تیم زهرا مرتضی زاده دانشگاه آزاد را در کواتر پایانی شکست داد و در گرگان ، دانشگاه گلستان به اولین برد خود دست پیدا کرد. گروه بهمن دیگر تیم مدعی و پیروز هفته پنجم بود و نامی نو نیز در اصفهان اجازه شگفتی سازی به بچه های بندر نداد.

گروه یک : گاز تهران ۵۶ هیرو تهران ۱۰۴

در تهران و در مسابقه حساس تیم های گاز و هیرو ، شاگردان پوران عباسی برای دومین بازی متوالی از امتیاز ۱۰۰ عبور و حریفشان را سه رقمی کردند تا نشان دهند با تمام قوا برای قهرمانی آمده اند.

گاز که هفته گذشته در آبادان برابر پالایش نفت تسلیم شده بود با تیم متفاوتش نسبت به گذشته یارای ایستادگی در برابر تیم کهکشانی هیرو را نداشت. تینا عیساییان ستاره این بازی بود و نقش مهمی در برد ارزشمند هیرو داشت.

در این مسابقه شادی عبدالوند با به دست آوردن ۳۷ امتیاز و ثبت دبل دبل ارزشمندترین بازیکن میدان بود. امتیازی باورنکردنی و فوق العاده.  تینا عیساییان با ۱۹ امتیاز و گلشید امیدیان با ۱۰ امتیاز ، دیگر ثبت کنندگان دبل دبل در این بازی بودند و روژانو محمودی هم ۱۵ امتیاز به دست آورد.

پوران عباسی در این مسابقه از تمامی بازیکنان خود استفاده کرد و بازیکنان هیرو در تعادلی نسبی از نظر دقایق حضور در میدان ، قرار داشتند. هیرو در کوارتر نخست ۲۱ بر ۱۱ و در کوارتر دوم ۲۸ بر ۹ پیروز شد. در کوارتر سوم و چهارم ، پیروزی به ترتیب با امتیازات ۲۱ بر ۱۵ و ۳۴ بر ۲۱ با هیرو بود. مدعی قهرمانی ، ادامه می دهد!

گروه یک : پالایش نفت آبادان ۶۷ دانشگاه آزاد تهران ۶۵

در آبادان پالایش نفت ، مدافع عنوان قهرمانی دومین پیروزی خود را به دست آورد. شاگردان زهرا مرتضی زاده به لطف درخشش الناز سیاهی توانستند در مسابقه ای که به نظر می رسید همه چیز به ضرر آن ها پیش می رود از شکست پیروزی بسازند.

آبادان زمانی متوجه وخامت اوضاع شد که کوارتر اول را ۲۰ بر ۷ بازنده به پایان برد. در کوارتر دوم معجزه ای در کار نبود. آن ها تنها توانستند ۲ امتیاز از اختلاف ۱۳ امتیازی را جبران کنند و پس از برتری ۱۸ بر ۱۶ نفت در کوارتر دوم ، نیمه اول ۲۵ بر ۳۶ با پیروزی دانشگاه آزاد پایان یافت.

نیمه دوم بازی داستان متفاوتی داشت. شاگردان آزاده زمان پور در کوارتر سوم به تدریج بازی را از دست دادند. پیروزی ۲۲ بر ۱۵ پالایش نفت بر دانشگاه آزاد در کوارتر سوم و رساندن اختلاف نتیجه کلی به ۴ امتیاز زنگ خطر را برای دانشگاه آزاد به صدا درآورد.

در کوارتر چهارم و تعیین کننده ، دانشگاه آزاد نتوانست مانع از روند صعودی پالایش نفت شود. اختلاف کمتر شد ، به صفر رسید و در نهایت در آخرین ثانیه ها پالایش نفت آبادان بود که با اختلاف ۲ امتیاز پیش افتاد و مسابقه ای که در آن ۳ کوارتر را با شکست در نتیجه مجموع به پایان برده بود ، با پیروزی خاتمه داد و ۲ امتیاز شیرین کسب کرد.

در این مسابقه الناز سیاهی از پالایش نفت آبادان با ۲۰ امتیاز و ۱۲ ریباند ارزشمندترین بازیکن میدان بود. در ترکیب تیم دانشگاه آزاد شیدا شجاعی با ۱۴ امتیاز و ۱۶ ریباند مثل الناز سیاهی دبل دبل کرد. وانه خچومیان ، بازیکن تیم دانشگاه آزاد دیگر بازیکن امتیاز آور بازی بود که همانند شیدا شجاعی ۱۴ امتیاز برای تیمش کسب کرد.

گروه یک : دانشگاه گلستان ۶۴ باژوند بوشهر ۴۱

در گرگان ، تیم دانشگاه گلستان به اولین پیروزی خود در فصل جدید دست پیدا کرد. هر دو تیم بازی قبلی خود را باخته بودند اما تیغ باژوند برای پیروزی در گرگان ، بران نبود. دانشگاه گلستان در کوارتر نخست ۱۴ بر ۱۲ و در کوارتر دوم ۲۰ بر ۱۲ پیروز شد و از حریف فاصله گرفت.

در نیمه دوم ، برتری قاطع دانشگاه گلستان با برد ۱۹ بر ۷ در کوارتر سوم ادامه پیدا کرد. تلاش های باژوند برای بازگشت به بازی در کوارتر چهارم، زمانی آغاز شد که دیر شده بود. آخرین تلاش بوشهری ها در کوارتر آخر به شکست ۱۰ بر ۱۱ آن ها انجامید و آن ها در نهایت با ۲۳ امتیاز نتیجه را به میزبان واگذار کردند.

مهلا طاهری با کسب ۱۹ امتیاز ، ارزشمندترین بازیکن این مسابقه و کمکی بزرگ برای تیم نیکا بیک لیکلی بود.

گروه دو : نامی نو اصفهان ۷۱ خانه بسکتبال بندر عباس ۴۳

در اصفهان ، نامی نو در اولین میزبانش اش ، دومین برد را به دست آورد. برای تیم پرمهره سپیده جعفری ، پیروزی بر حریف جنوبی کار سختی نبود. نامی نو در کوارتر اول ۲۰ بر ۷ پیش افتاد و در کوارتر دوم نیز با برتری ۱۹ بر ۱۰، در مجموع نیمه نخست را ۳۹ بر ۱۷ به سود خود پایان داد.

در نیمه دوم ، خانه بسکتبال بندر عباس شروع بسیار خوبی داشت . آن ها بر خلاف تصور از شرایط حاکم بر بازی استفاده کردند و در این کوارتر ۱۷ بر ۱۲ به پیروزی رسیدند با این حال در کوارتر چهارم نامی نو بار دیگر اقتدار خود را نشان داد.

برتری ۲۰ بر ۹ در کوارتر پایانی و پیروزی نهایی ۷۱ بر ۴۳ ، پایانی دل انگیز برای نامی نو در هفته دوم لیگ بود. ساغر آجیلی در این بازی با کسب ۲۳ امتیاز ، ارزشمندترین بازیکن مسابقه بود. مرضیه فرهادی در ترکیب خانه بسکتبال بندر عباس نیز ۱۷ امتیاز برای تیمش به دست آورد.

گروه دو : پاز تهران ۵۸ گروه بهمن ۹۰

در یکی دیگر از بازی های برگزار شده در تهران ، پاز برابر تیم مدعی گروه بهمن مغلوب شد و دومین شکست فصل را تجربه کرد. در مسابقه ای که پیروزی گروه بهمن قابل پیش بینی بود ، بهمن با امتیازات ۱۸ بر ۱۵ و ۲۱ بر ۱۳ کوارتر های اول و دوم را با برتری پشت سر گذاشت.

ناامید کننده ترین بخش عملکرد پاز در نیمه دوم و در کوارتر سوم بود به طوری که آن ها به تنهایی در همین کوارتر ۳۴ امتیاز به حریف دادند و ۱۸ امتیاز گرفتند. در کوارتر آخر ، پاز به وضعیت عادی برگشت اما گروه بهمن این کوارتر را نیز ۱۷ بر ۱۲ به سود خود پایان داد و با اختلاف ، برنده بازی شد.

تنها دیدار باقی مانده هفته دوم لیگ برتر بسکتبال بانوان از گروه دوم ، روز جمعه 18 آبان از ساعت ۱۱ در شیراز بین تیم های صدرای شیراز و نارسینای تهران برگزار می شود.

جدول رده بندی گروه یک

رتبهتیمبازیبردباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز
1هیرو تهران1091915574341+19
2دانشگاه آزاد1082656453203+18
3پالایش نفت آبادان1073753635118+17
4دانشگاه گلستان104659769699-14
5گاز تهران1028534741207-12
6باژوند بوشهر10-10365656291-10

جدول رده بندی گروه دو

رتبهتیمبازیبردباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز
1گروه بهمن1091871510361+19
2نامی نو اصفهان1091736537199+19
3خانه بسکتبال بندر عباس1046545672127-14
4صدرای شیراز1037628735107-13
5نارسینای تهران1037575693118-13
6پاز تهران1028505764259-12

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.