نگاهی بر جایگاه دختران ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

نگاهی بر جایگاه دختران ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی

  • کد خبر : 13954
  • 10 آبان 1397 - 11:27
نگاهی بر جایگاه دختران ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی

رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی اعلام شد و تیراندازان ایران در دو بخش تپانچه و تفنگ بادی در این رده بندی در جایگاه های مختلفی قرار دارند. الهه احمدی ، نجمه خدمتی و گلنوش سبقت اللهی در این رده بندی ، چهره های اول ایران هستند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛  در رده بندی فدراسیون جهانی تیراندازی ، بهترین جایگاه از آن الهه احمدی است. او با قرار گرفتن در رده دوازدهم رنکینگ تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر زنان شرایط خوبی دارد.

در این رده بندی ، در ماده تفنگ ۱۰ متر زنان بهترین رتبه از آن نجمه خدمتی است. خدمتی با ۳ پله صعود از رده ۳۵ به ۳۲ جهان رسیده است و ۱۵۰ امتیاز کسب کرده است. الهه احمدی در رده ۷۷ جهان است و آرمینا صادقیان تیرانداز آینده دار ایلامی در رتبه ۹۰ این رنکینگ قرار گرفته است.

زهرا هاشمی با رتبه ۱۳۲ ، مه لقا جام بزرگ که در بازی های آسیایی جاکارتا برای ایران مدال گرفته در رده ۱۳۹ و نرجس امامقلی نژاد در رده ۱۶۹ این رنکینگ قرار دارند.

در ماده تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر زنان ، الهه احمدی تیرانداز برتر ایران در این ماده است که در رده دوازدهم رنکینگ جهانی قرار گرفته است و رتبه اش نسبت به اعلام قبلی تغییری نداشته است. مه لقا جام بزرگ ، تیرانداز همدانی با یک پله صعود به رتبه ۴۴ رسیده است و نجمه خدمتی در رده ۱۱۸ این ماده قرار دارد.

در تپانچه ۱۰ متر ، نفر برتر ایران گلنوش سبقت اللهی است. او با وجود این که ۲ پله در رنکینگ سقوط کرده اما در رده ۵۳ قرار دارد و همچنان بهترین تیرانداز زن ایران در تپانچه ۱۰ متر بانوان است. مینا قربانی با ۲ پله صعود در رده ۶۶ قرار دارد و هانیه رستمیان ، تیرانداز جوان ایران بدون تغییر همچنان نفر شماره ۷۰ رنکینگ فدراسیون جهانی تیراندازی است. آمیتیس جعفری نیز با ۳ پله صعود به رده ۷۳ رسیده است.

در تپانچه ۲۵ متر گلنوش سبقت اللهی در رده ۵۸ قرار گفته است و هانیه رستمیان در رده ۸۲ ایستاده که البته هر دو به ترتیب ۲ و یک پله نسبت به قبل سقوط داشته اند. در تراپ زنان سپیده شیرانی در رده ۷۰ ، شیوا فرح پور در رده ۷۵ ، فاطمه امیری بهزادی در رده ۸۷ و مرضیه پرورش نیا در همین رده ایستاده اند و تغییری نسبت به رنکینگ گذشته نداشته اند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=13954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.