راحله آرا : دیدگاه معامله گری ، آفت والیبال بانوان است/ اسپانسر تحت فشار ، فراری می شود | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

راحله آرا : دیدگاه معامله گری ، آفت والیبال بانوان است/ اسپانسر تحت فشار ، فراری می شود

  • کد خبر : 14323
  • 17 آبان 1397 - 13:49
راحله آرا : دیدگاه معامله گری ، آفت والیبال بانوان است/ اسپانسر تحت فشار ، فراری می شود

راحله آرا سرمربی تیم والیبال بانوان نامی نو اصفهان می گوید دیدگاه معامله گری ، آفت والیبال بانوان است. آرا موضوع کاهش شدید تیم های لیگ والیبال بانوان را متاثر از درخواست هایی می داند که اسپانسرها را فراری می کند. او می گوید مربیان باید به دنبال سازندگی باشند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛لیگ برتر والیبال بانوان 5 تیمه شده است و تعداد تیم های آن به کمترین حد در طول تاریخ لیگ والیبال زنان رسیده است. اسپانسرها و تیم هایی که قبلا اعلام آمادگی کرده بودند یکی پس از دیگری انصراف دادند و اکنون 4 تیم باشگاهی به اضافه تیم ملی امید قرار است لیگ را برگزار کنند.

راحله آرا سرمربی تیم نامی نو اصفهان ، یکی از تیم های حاضر در لیگ در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران در این باره صحبت کرده است:

دیدگاه معامله گری ، آفت والیبال

 اتفاقات فعلی در خصوص کاهش تیم های لیگ برتری تاسف آور است. این ناراحت کننده است که ما تلاش می کنیم لیگی پویا داشته باشیم اما در چند ماه اخیر متوجه شدم که این اتفاقات تلخ توسط ما والیبالی ها رقم می خورد. ما باید به جذب اسپانسر کمک کنیم تا اسپانسر در وضع اقتصادی کنونی ، در والیبال ماندگار باشد.

ما از نوعی دیدگاه معامله گری در والیبال رنج می بریم یعنی رابطه با اسپانسر یک رابطه تجاری می شود. البته که بازیکنان هم برای درخواست های مالی شان ، حق دارند و 6 ماه زحمت می کشند اما موضوع این است که باید به اهداف بلند مدت نگاه کنیم و تعامل بیشتری با هم داشته باشیم. توقعات مالی آن ها واقعا زیاد نیست اما شرایط مالی و اقتصادی کنونی ، باعث می شود این توقعات بالا به نظر برسد.

اسپانسر تحت فشار ، فراری می شود

در گذشته والیبال ، درآمدی نداشت و تیم های زیادی با هدف سازندگی و با عشق و علاقه در لیگ حضور داشتند. من تلاش های صدیقه کعبی زاده نایب رئیس فدراسیون والیبال را دیدم که تلاش می کرد لیگ امسال لیگی پویا و باکیفیت باشد اما مشکلات ریشه دار است.

گاهی به اسپانسر فشار آورده می شود و مبالغ قرارداد معقول و گاهی قم غیر معقول به اسپانسر تحمیل می شود و اسپانسر زمانی که می بیند ممکن است مقامی در کار نباشد به تدریج از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند.

باید به دنبال سازندگی باشیم

نتیجه گرایی یک مشکل عمده است. اگر به نتایج نگاه نمی شد و فقط به پرورش بازیکنان جوان فکر می کردیم شرایطی ایجاد می شد که بازیکنان بیشتری رشد می کردند و به تدریج اتفاقات خوبی برای والیبال بانوان رخ می داد.

ما در این مقطع زمانی باید به سازندگی بپردازیم. متاسفانه در این برهه زمانی دختران باید برای ارائه توانایی هایشان هزینه کنند و اگر اهداف بلندمدت در کار باشد بعد از مدتی خروجی ها مشخص خواهد شد.

نامی نو و نام های نو

من در راستای اهداف فدراسیون والیبال که تیم امید را وارد لیگ کرد، با استفاده از 2 بازیکن بزرگسال تیمی با رده سنی جوانان وارد لیگ کرده ام.  نامی نو بابد مثل اسمش نام های نو بر سر زبان ها بیندازد و آرزو دارم ک روزهای خوش گذشته والیبالی باز گردد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.