15

ورود گزینشی همچنان ادامه دارد ؛ معنای آزادی وارونه یا زمینه سازی برای آینده؟

  • کد خبر : 14406
  • 19 آبان 1397 - 12:18
ورود گزینشی همچنان ادامه دارد ؛ معنای آزادی وارونه یا زمینه سازی برای آینده؟

رویای آزادی دختران علاقمند و پرسپولیسی برای دیدن بازی تیمشان در فینال لیگ قهرمانان نقش بر آب شد. آن ها نتوانستند در فضایی عادلانه و به دور از تبعیض مثل هر فرد آزاد دیگری در جهان بلیت بخرند و فینال تهران را تماشا کنند. همچنین بخشی از گزینه شده ها امروز به دیدار فاطمه سامورا نماینده فیفا رفتند. معنای آزادی وارونه یا چه؟

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ دختران ایران همچنان پشت درهای ورزشگاه آزادی قرار گرفته اند حتی اگر بازی ، فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد و نمایندگان فیفا و ای اف سی ایران را برای حضور زنان در ورزشگاه تخت فشار گذاشته باشند.

در اثر این فشار ، ایران همانند دیدار ملی ایران و بولیوی ، تعدادی تماشاگر گزینش شده را به ورزشگاه می فرستد. آن ها خانواده های بازیکنان و مسئولان و دست اندرکارانی از باشگاه پرسپولیس ، فدراسیون فوتبال ، سازمان لیگ و وزارت ورزش و جوانان و خبرنگاران زن رسانه ها به همراه تیم ملی فوتبال نوجوانان هستند یعنی اگر در این دایره قرار نگیرید حداقل فعلا هیچ شانسی برای حضور در آزادی نخواهید داشت.

از سوی دیگر فاطما سامورا دبیر کل امور زنان فیفا در تهران حضور دارد و مثل جیانی اینفانتینو ، رئیس خود امروز شنبه 19 آبان فینال چمیونز لیگ را در تهران تماشا می کند. علت حضور او در ایران پیگیری خواسته دختران ایران برای ورود آزادانه به ورزشگاه ها است.

پیش از ظهر امروز خانم سامورا با همان تماشاگران گزینشی جلسه ای در هتل المپیک داشته و وزارت ورزش و جوانان ترتیب این نشست را داده است. موضوع جلسه هم حضور زنان در ورزشگاه ها است اما چه کسانی قرار بوده از حضور زنان در ورزشگاه ها حمایت کنند؟ منتقدان شرایط کنونی اصلا جایی در این جمع نداشته اند.

تماشاگران گزینشی ، مثل مهمان پس از جلسه با خانم سامورا در هتل المپیک می مانند و سپس پس از صرف ناهار به ورزشگاه آزادی می روند. تحت الحفظ و مثل نیروهای تحت اختیار.

فینال لیگ قهرمانان امروز برگزار می شود و هیچ سایت بلیت فروشی برای زنان بلیتی اختصاص نداده است. هیچ بلیت آنلاینی به دختران فروخته نشد و آن ها که آزادانه به آزادی می روند مهمان اند و بس و نه تماشاگر. تعبیری وارونه از آزادی یا امید به آینده؟

موضوع اصلی این است که در آینده چه اتفاقی می افتد و سفارشی های آزادی تا کی سفارشی باقی می مانند؟ آیا این یک شروع برای حذف تدریجی محدودیت ها است؟ کاملا روشن است که تا زمانی که حق تماشای یک بازی را به طور عادلانه برای همه در نظر نگیریم ، باز شدن درب ورزشگاه ها به روی زنان چیزی شبیه یک بازی سرگرم کننده و موقت است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.