11

هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ؛ یورش 4 گانه به جام در بم و اصفهان

  • کد خبر : 1463
  • 10 اسفند 1396 - 11:35
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ؛ یورش 4 گانه به جام در بم و اصفهان

هفته بیستم رقابت های لیگ فوتبال زنان ایران در حالی برگزار می شود که تقابل 2 به 2 تیم های مدعی قهرمانی حساس ترین هفته نیم فصل دوم را رقم می زند.

به گزارش IWSPORTS ، هفته بیستم لیگ برتر فوتبال زنان ایران جمعه یازدهم اسفند برگزار می شود که طی آن در مهم ترین بازی ها شهرداری بم در خانه پذیرای راه یاب ملل سنندج است و سپاهان نیز در اصفهان با شهرداری سیرجان روبرو می شود.

نتایج دیدارهای این هفته ممکن است تا حدود زیادی تکلیف تیم های باقی مانده در کورس قهرمانی را مشخص کند. نبض فوتبال زنان ایران روز جمعه در اصفهان و بم می زند و فوتبال ایران در حال تجربه یکی از بهترین فصول تاریخ خود است. شانس قهرمانی برای 4 تیم در انتهای فصل!

شهرداری بم – راه یاب ملل ؛ ببازی مردی!

شهرداری بم با هدایت مرضیه جعفری تیم صدرنشین است و امید اول قهرمانی. فاصله 3 امتیازی با تیم های دوم تا چهارم این تیم را در موقعیت بهتری قرار داده و راه یاب ملل سنندج هم آخرین امیدهای خود برای قهرمانی را دنبال می کند.

وضعیت بازی به گونه ای است که تیم بازنده از هدف بسیار دور خواهد شد. تفاضل گل شهرداری بم از شهرداری سیرجان کمتر است و همین موضوع ، عاملی است که سبب می شود شهرداری بم به امتیاز از دست دادن در این 3 بازی فکر نکند.

بازی رفت را راه یاب ملل با آن اشتباه عجیب خط دفاعی شهرداری بم یک بر صفر برد و شاید اکنون نوبت انتقام باشد. شهرداری بم بهترین خط دفاع لیگ را دارد و 7 گل خورده. این ، یعنی کار راه یاب ملل برای شگفتی سازی دشوار است.

پیروزی، شهرداری بم را به یک قدمی جام می رساند ، تساوی دو تیم فرصت را به 2 رقیب دیگر یعنی سپاهان و شهرداری سیرجان می دهد و پیروزی راه یاب ملل ، آینده بم را به خطر می اندازد.

سپاهان – شهرداری سیرجان ؛ نوبت انتقام؟

چه کسی باور می کرد سپاهان در بازی رفت در سیرجان 4 گل از حریف دریافت کند؟ این ، فوتبال است. غیر قابل پیش بینی و حتی دوست داشتنی به خاطر همین نتایج. با این حال ، حضور سیرجان در اصفهان برای سپاهان به معنای افتادن گذر پوست به دباغ خانه است. شاید دباغ خانه خانم “دباغی“!

چه فرصتی برای سپاهان و سمیه شهبازی بهتر از این که در این مقطع حساس از لیگ انتقام بازی رفت را بگیرند. با این حال ، کار سپاهان برای انتقام گیری سخت است آن هم بدون فروغ موری و در شرایطی که قهرمانی به آن ها نزدیک نیست. چشم سپاهان به الهام فرهمند ، کاپیتان تعیین کننده این تیم است و هاجر دباغی آماده این روزها.

سپاهان اگر پیروز شود امید به شکست شهرداری بم در بازی با راه یاب ملل خواهد داشت تا بخت قهرمانی اش را زنده کند و در این صورت ، شهرداری سیرجان شانس قهرمانی را تقریبا از کف خواهد داد. شهرداری سیرجان هم که اصلی ترین تهدید کننده موقعیت شهرداری بم در صدر است و تفاضل گل بهتری هم دارد برای برد به اصفهان می آید تا شاید از لغزش شهرداری بم استفاده کند.

پیروزی سیرجانی ها در اصفهان ، آن ها را در موقعیت تعقیب نگاه خواهد داشت و تحت شرایطی حتی امیدوارند در پایان هفته بیستم صدرنشین هم شده باشند. تساوی اما به سود هیچ یک از 2 تیم نیست و شهرداری بم و راه یاب ملل را خوشحال خواهد کرد.

ذوب آهن – پارس جنوبی ؛ سبز پررنگ

اگر بخواهیم نموداری از سیر صعودی تیم های لیگ برتری در نیم فصل دوم ترسیم کنیم دور از ذهن نیست که ذوب آهن در صدر این فهرست قرار گیرد. آن ها از نتایج عجیب نیم فصل اول حالا به سطحی از بلوغ فنی رسیده اند که شکست دادن آن ها به آرزوی تیم های مقابل تبدیل شده است.

ذوب آهن به صدر جدولی ها نباخته و امید دیگر مدعیان برای متوقف کردن شهرداری بم در هفته آخر هم به شمار می رود. ذوب آهن این هفته باید در خانه با پارس جنوبی دیدار کند. پیروزی ، انتظاری است که از تیم مژگان مدائم زاده داریم و این انتظار بزرگی نیست.

ذوب آهن تیم ششم جدول است و برای پنجم شدن می جنگد. آن ها دیر از خواب برخاستند. مربع قهرمانی می توانست 5 ضلعی قهرمانی باشد.

منتخب فارس – پالایش گاز ایلام ؛ پنجمی را از دست نده

پالایش گاز ایلام رتبه پنجمی خود در جدول لیگ را در امتیاز 29 با ذوب آهن شریک است. ایلام می داند که با توجه به پیروزی احتمالی ذوب آهن در اصفهان برابر پارس جنوبی ، اگر آن ها در شیراز منتخب فارس را شکست ندهند رتبه پنجم را از دست می دهند.

این ، انگیزه ایلام برای پیروزی در شیراز است. تیم جوان و کم سن و سال فارس هم در رده هشتم است و شاید نتیجه در این بازی چندان برایش تفاوتی نکند.

همیاری آذربایجان غربی – استقلال خوزستان ؛ پیروزی آسان؟

همیاری در ارومیه تیم سرسختی است. این را عملکرد آن ها در بازی با تیم های باکیفیتی مثل سپاهان ، شهرداری سیرجان و ذوب آهن می گوید. به همین دلیل است که انتظار کسب پیروزی برابر تیم رده دهم جدولی استقلال خوزستان کاملا منطقی است.

همیاری در صورت کسب این پیروزی محتمل ، همچنان در تعقیب ذوب آهن و پالایش گاز ایلام باقی خواهد ماند تا رتبه هفتم فعلی خود را به پنجم تبدیل کند. در آن سوی میدان مشکلات مالی و حمایتی از استقلال خوزستان سبب شده آن ها فقط منتظر پایان فصل باشند تا پایان لیگ ، به معنای پایان مشکلات آن ها باشد.

آذرخش تهران – خیبر خرم آباد ؛ همسایه ها

خنثی ترین بازی این هفته لیگ را روز پنج شنبه آذرخش و خیبر در تهران برگزار می کنند. خیبر تیم انتهای جدول است که یک برد دارد و آذرخش تیم ماقبل آخر با 3 برد. هر کدام از تیم ها می خواهند در لیگ آخر نشوند و این تنها انگیزه پیروزی است.

آن ها جایگاه خود در انتهای جدول را پذیرفته اند و رقابت آن ها در هفته پایانی با انگیزه های کمی ادامه می یابد. فراموش نکنیم که آذرخش تیمی بسیار جوان و کم تجربه بود و شاید در آینده به شرط ادامه حیات ، به تیمی سرسخت تبدیل شود. خیبر اما باید به فکر راهی برای اعاده حیثیت نام لرستان در آینده باشد.

*حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.