مورد عجیب لیگ دسته اول بدمینتون ؛ حضور قمی ها در بین مدعیان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

مورد عجیب لیگ دسته اول بدمینتون ؛ حضور قمی ها در بین مدعیان

  • کد خبر : 14828
  • 27 آبان 1397 - 12:55
مورد عجیب لیگ دسته اول بدمینتون ؛ حضور قمی ها در بین مدعیان

حضور یک تیم قمی در جمع مدعیان صعود به لیگ برتر بدمینتون از اتفاقات جالب فصل جاری لیگ دسته اول بدمینتون است. تیم هیئت بدمینتون قم در پایان دور رفت مرحله گروهی ، در زنجان تیم دوم شد و امیدوار است این روند مثبت را ادامه دهد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ دور رفت از مرحله گروهی لیگ دسته اول بدمینتون در حالی در گروه های ۲ گانه برگزار شد که در گروه دوم در زنجان تیم ذوب روی صبای زنجان صدرنشین شد اما حضور تیم هیئت قم در رده دوم این گروه و بازی پایاپای با زنجان میزبان ، شگفتی این مسابقات بود.

بدمینتون بانوان قم در اواسط دهه ۸۰ به صورت مقطعی در لیگ برتر بدمینتون بانوان حضور داشته اما پس از آن ، رکود بدمینتون زنان را در قم در بر گرفت و آن ها طی سال های اخیر تلاش هایی نافرجام در راهیابی به دستجات بالاتر داشته اند.

به طور اجمالی ، تحرکات بدمینتون بانوان قم در سطح کشوری معطوف به مسابقات دسته دوم بانوان کشور بوده که هر سال با حذف این تیم ، پیش از رسیدن به مراحل نهایی همراه بود اما امسال ، تیم بدمینتون قم برای حضور در لیگ دسته اول اعلام آمادگی کرد و حالا شرایط متفاوتی تجربه می کند.

آزاده ترکمنی نایب رئیس هیئت بدمینتون قم در دوره مدیریت گذشته هیئت بدمینتون مسئولیت فنی این تیم را بر عهده دارد و آن ها از بازیکنانی استفاده می کنند که در گذشته در ترکیب این تیم حاضر بوده اند اما به نظر می رسد افزایش سطح تجربی این بازیکنان ، اکنون آن ها را به سمت موفقیت سوق داده است. شادی رحمتی آذر، هانیه هویدا، سارا حسینی، شبنم رحمتی آذر، ملیکا شیبانی و ساغر رفیعی بازیکنان این تیم هستند.

سارا حسینی یکی از بازیکنان تیم هیئت بدمینتون قم در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران می گوید: نسبت به گذشته تمرینات را ‌مداوم و جدی تر دنبال می کنیم. تیم های رقیب در سطح بالایی هستند و بازیکن جذب کرده اند و اینکه توانستیم نتیجه بگیریم به دلیل خودباوری ست که در بین تمام تفرات تیم جربان دارد. حس ‌می کنم نسبت به گذشته از حمایت بیشتری برخوردار هستیم و می توان به صعود تیم به لیگ برتر امیدوار بود.

او می افزاید : پیگیری و اراده متفاوت بازیکنان و مربی تیم نسبت به گذشته نشان می دهد امسال انگیزه در تیم ، حرف اول را می زند. با توجه به این که در مسابقات رنکینگ دوره قبل ، پیشرفت زیادی نسبت به نتایج گذشته دیدیم همین باعث شد که باور کنیم در حد و اندازه ای هستیم که بتوانیم دست به کارهای بزرگ بزنیم. ما برای لیگ برتری شدن ‌نیاز به حمایت داریم.

بدمینتون در قم ، رشته ای است که مورد اقبال دختران جوان قرار دارد اما سوق دادن این تمایل به سمت ورزش قهرمانی و پرورش ستاره ، اتفاقی است که در قم به شکل جدی رخ نداده است. با این وجود ، در صورت تداوم موفقیت های دختران بدمینتون قم در لیگ دسته اول ، چراغ تازه ای برای روشن کردن فضای بدمینتون بانوان در قم روشن می شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.