اعزام تیم ملی فوتبال با 12 تغییر به مسابقات اتحادیه آسیای مرکزی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
17

اعزام تیم ملی فوتبال با 12 تغییر به مسابقات اتحادیه آسیای مرکزی

  • کد خبر : 14853
  • 28 آبان 1397 - 11:14
اعزام تیم ملی فوتبال با 12 تغییر به مسابقات اتحادیه آسیای مرکزی

تیم ملی فوتبال بانوان بلافاصله پس از اتمام کارش در مسابقات دور اول مقدماتی المپیک توکیو آماده حضور در یک تورنمنت با حضور کشورهای آسیای میانه می شود. مسابقاتی که عامل تعویق آغاز لیگ برتر فوتبال بانوان شده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ تیم ملی فوتبال بانوان پس از پیروزی بر لبنان و تساوی برابر هنگ کنگ در مقدماتی المپیک توکیو و صعود به دور بعدی به ایران بازگشته اما بلافاصله و با ترکیبی متفاوت عازم یک تورنمنت دیگر است.

قرار است تیم ملی با ترکیبی که تغییراتی جزئی نسبت به تیم اعزامی به تایلند دارد راهی مسابقاتی به نام کافا در ازبکستان شود. کافا مخفف کلمات اتحادیه فوتبال آسیای مرکزی است که در آن ۶ کشور حضور دارند و در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده است.

این مسابقات برای اولین بار است که در کافا سازماندهی شده است البته اتحادیه آسیای مرکزی پیش از این مسابقاتی را برگزار کرده اما هیچ یک از این مسابقات در سطح تیم های ملی بزرگسالان نبوده اند و عملا به توسعه فوتبال پایه اختصاص داشته اند.

ایران یکی از این ۶ کشور است و ازبکستان ، افغانستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان و ترکمنستان دیگر کشورهای عضو کافا را تشکیل می دهند که در یک تورنمنت مشترک برای توسعه فنی فوتبال زنان در این کشورها با هم مسابقه می دهند و رقابت ها نیز دوم تا دهم آذر برگزار می شود.

برگزاری این مسابقات عامل تعویق لیگ برتر فوتبال بانوان است به طوری که لیگ برتر قرار بود از ۲۸ آبان آغاز شود اما به دلیل برگزاری این مسابقات و اعزام تیم ملی به ۱۶ آذر موکول شده است.

برگزاری این رقابت ها برای تیم های لیگ برتری چالش هایی ایجاد می کند زیرا آن ها در فاصله چند روز مانده به آغاز لیگ بازیکنانشان را تحویل می گیرند با این حال به نظر می رسد سازمان لیگ نمی توانسته بیش از این ، آغاز لیگ را به تعویق بیندازد.

نسبت به فهرست تیمی که به دور اول مقدماتی المپیک اعزام شد 12 بازیکن شامل الهام فرهمند، مونا حمودی،  الهام عنافجه ، فاطمه سهرابی، عارفه سید کاظمی، شبنم بهشت ، افسانه چتر نور، شقایق روزبهان، پروین فرهادی ، سارا قمی، حدیث بساط شیر و کویستان خسروی در فهرست اعزامی ها به ازبکستان حضور ندارند.

اسامی نفرات اعزامی به مسابقات فوتبال زنان آسیای مرکزی :

سمانه چهکندی و هلیا پیلتن از خراسان رضوی ، هاجر دباغی، زهرا سربالی، گلنوش خسروی از اصفهان ، هانیه خداپرستی از فارس ، فاطمه گرایلی از کرمان ، فاطمه امینه برازجانی از بوشهر ، زهرا خدابخشی و ملیکا متولی از مازندران ، سارا ظهرابی نیا از خوزستان ، مارال ترکمان از البرز ،فاطمه مخدومی، فاطمه امیری، فاطمه قاسمی، ثنا صادقی و غزاله بنی طالبی از کردستان ، زهرا قنبری از تهران ، زهرا خواجوی از همدان ، مریم نامی از ایلام ، فاطمه شبان از آذربایجان غربی ، بهناز طاهرخانی از قزوین ، مهدیه محمودی نیا از کهکلیه و بویراحمد

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14853

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.