17

ندا رستاد : حفظ قهرمانان تکواندو نیاز به برنامه و حساسیت بیشتر دارد

  • کد خبر : 14915
  • 29 آبان 1397 - 17:22
ندا رستاد : حفظ قهرمانان تکواندو نیاز به برنامه و حساسیت بیشتر دارد

ندا رستاد مربی خوشنام و بازیکن ساز تکواندو ایران می گوید حفظ قهرمانان در تکواندو نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و حساسیت بیشتر دارد. رستاد آینده تکواندوی ایران را با توجه به نسل جوانی که در اختیار تکواندو است روشن ارزیابی می کند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ ندا رستاد یکی از 3 مربی برجسته تکواندوی ایران در تیم های ملی در سال های اخیر محسوب می شود. او همراه با مهرو کمرانی و فاطمه صفر پور ، نسلی از تکواندوی دختران ایران را پایه گذاری کردند که قهرمانی نونهالان و نوجوانان جهان و آسیا را به دست آورد. او در کسوت سرمربی تیم ملی نونهالان همراه با تیم ملی نونهالان قهرمان آسیا شد.

ظهور پدیده ای به نام مبینا نژاد ، جایگاه ندا رستاد را تقویت کرد. رستاد در باشگاه مهرورزان رشت برای نخستین بار تربیت نسل جدید را کلید زد و حاصل آن پدیداری مبینا نژاد به عنوان یک سرمایه آشکار برای تکواندوی ایران بود.

ندا رستاد در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران اظهار کرد: در مورد مسیر قهرمانی و آینده قهرمانان ایران به نظر من بانوان در آینده‌ای نه چندان دور به شکلی جدی‌تر در سطح جهان و آسیا به چشم خواهند آمد.

او ادامه داد: به هر حال بعد از مسابقات جهانی و آسیایی که برای رده نونهالان برگزار شد، پایه تکواندو بانوان از نظر توان و ظرفیت رشد کرد همین طور که ما در حال حاضر شاهد قهرمانی‌های مداوم بازیکنان نوجوان در مسابقات مختلف هستیم و این بازیکنان همان قهرمانان نونهالان تکواندوی ایران هستند که تا کنون حفظ شده‌اند.

چهره خوشنام تکواندوی استان گیلان اضافه کرد: من امیدوارم رسیدگی و توجه به قهرمانان و مربیان آن‌ها بیشتر باشد تا ما شاهد از دست دادن قهرمانان و مربیان قهرمان ساز نباشیم. حتی برخی از بازیکنان ما که از نونهالی در سطح اول تکواندوی ایران حضور داشتند و امروز در رده جوانان شاهد تداوم قهرمانی‌های آن‌ها هستیم.

مربی بازیکن ساز تکواندوی ایران گفت: در چند سال آینده تعداد بیشتری از نوجوانان تکواندوکار فعلی، وارد اردوهای جوانان می‌شوند و ما قطعاً در رده جوانان هم می‌توانیم نتایج بهتری کسب کنیم. امیدوارم شرایط بانوان تکواندو کار در کشورمان هر روز بهتر شود و انگیزه و هدف‌ها برای قهرمانان پر رنگ‌تر باشد.

رستاد با اشاره به اهمیت حفظ قهرمانان تکواندو عنوان کرد: حفظ کردن قهرمانان در اوج نیاز به برنامه ریزی دقیق‌تر و حساسیت بیشتری دارد یعنی این موضوع، نیازمند این است که به عنوان یک برنامه جدی در اولویت باشد. اعزام دختران ما به مسابقات برون مرزی باعث رقابت‌های بیشتر و نتایج بهتری شده و ما این روند رو در مسابقات کشوری و لیگ‌ها شاهد هستیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.