11

تغییر روند انتخابی تیم ملی تنیس روی میز / ایرانمنش : رنکینگ ملی دیگر ملاک ملی پوش شدن نیست

  • کد خبر : 15240
  • 05 آذر 1397 - 13:26
تغییر روند انتخابی تیم ملی تنیس روی میز / ایرانمنش : رنکینگ ملی دیگر ملاک ملی پوش شدن نیست

مربی تیم ملی تنیس روی میز می گوید رتبه در رنکینگ ملی دیگر ملاک ملی پوش شدن نیست و تنها حضور در انتخابی تیم ملی را تضمین می کند. حمیده ایرانمنش مدل انتخابی تیم ملی از سال آینده را تشریح کرده و از آمادگی مهشید اشتری و ندا شهسواری برای حضور در تور جهانی فنلاند خبر داده است.

حمیده ایرانمنش در گقتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس اظهار کرد: اردوی تیم ملی تنیس روی میز برای حضور در تور جهانی فنلاند از ۱۳ آبان آغاز شد و تا ۱۲ آذر ادامه خواهد داشت و مهشید اشتری و ندا شهسواری ، پینگ پنگ بازان ما در این مسابقات خواهند بود البته شیما صفایی و پریناز حاجیلو هم در اردو حضور داشتند اما مقرر شد آن ها به مسابقات دیگری اعزام شوند.

او در مورد روند انتخاب پینگ پنگ بازان حاضر در اردوی تیم ملی گفت: ۴ نفری که به اردو دعوت شدند در حقیقت ۴ نفر برتر رنکینگ ملی ما بودند اما از سال آینده تغییراتی در نحوه گزینش اعمال شده و پینگ بازان بیشتری شانس حضور در انتخابی اردوی ملی را خواهند داشت.

مربی جدید تیم ملی تنیس روی میز ادامه داد: از سال آینده ، صرف رنکینگ ملی مد نظر نیست به طوری که برای مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۹ در اندونزی ، ۴ نفر برتر رنکینگ ملی ، ۴ نفر برتر در رنکینگ جهانی و نفرات برتر رده های پنجم تا بیستم رنکینگ ملی که خود در یک مسابقه انتخابی شرکت می کنند ، ترکیب نفرات حاضر در مسابقه گزینشی تیم ملی را تشکیل خواهند داد.

ایرانمنش عنوان کرد: در نهایت ما یک گروه ۱۲ نفره برای رقابت در انتخابی تیم ملی خواهیم داشت و ترکیب نهایی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا را ۴ نفر برتر این انتخابی تشکیل می دهند. هدف ما از این تغییر در گزینش ، عدالت در انتخابی و انگیزه دادن به تمام ۲۰ نفر برتر رنکینگ ملی برای ملی پوش شدن بود.

مربی تیم ملی با تاکید بر ارزش نسل جوان تنیس روی میز ایران گفت: دو سال است که جشنواره استعدادیابی ملی هوپس را داریم و پینگ پنگ بازان ۵ تا ۸ سال در این مسابقات حضور دارند. ۲۰ سال پیش سن شروع تنیس روی میز ۹ سال اما اکنون این سن به ۵ سال رسیده و همین تغییرات ، به پرورش نسل جدیدی از ستاره ها کمک می کند.

ایرانمنش ادامه داد: رشد یک پینگ پنگ باز ۵ یا ۶ ساله مستعد نسبت به کسی که دیرتر وارد این رشته می شود سریع تر است . موضوع دیگر هم این است که تنیس روی میز سن نمی شناسد و بسیاری از پینگ پنگ بازان برجسته جهان حوالی ۴۰ سال سن دارند اما سن اوج عملکرد ما کاهش یافته و این اتفاق خوشی است.

مربی تیم تنیس روی میز شهرداری شهر بابک در لیگ برتر افزود: این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که به خصوص در بخش بانوان ، هر چه سن بالاتر می رود مشغله های زندگی ورزشکار افزایش می یابد و در گذشته این اتفاق رخ داده که ورزشکار، تنیس روی میز را کنار گذاشته بنابر این ، سرمایه گذاری از سنین پایین به ما کمک می کند تا یک ورزشکار را در سنین جوانی به پیک عملکرد برسانیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=15240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.