سارا خادم الشریعه در مسیر پیشرفت ؛ سلام به رتبه 19 جهان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
17

سارا خادم الشریعه در مسیر پیشرفت ؛ سلام به رتبه 19 جهان

  • کد خبر : 15529
  • 11 آذر 1397 - 17:33
سارا خادم الشریعه در مسیر پیشرفت ؛ سلام به رتبه 19 جهان

سارا خادم الشریعه شاخص ترین چهره شطرنج زنان ایران در تازه ترین رنکینگ فدراسیون جهانی شطرنج به رده نوزدهم جهان رسیده است. حضور در چین و آلمان و کسب تجارب جدید به او کمک می کند مسیرش را برای رسیدن به جمع 10 شطرنج باز برتر جهان هموار کند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ سارا خادم الشریعه شطرنج باز جوان ایران در مسیر رشد قرار دارد. گرچه شطرنج رشته ای محبوب عامه مردم نیست و جاذبه رشته های دیگر برای بیننده را ندارد اما امروز کمتر کسی است که سارا خادم الشریعه را نشناسد.

دختران با استعداد شطرنج ایران در همه سال ها و ماه های اخیر روندی صعودی را طی کرده و حضورش در رتبه ۱۹ جهان در آخرین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج فیده گویای همین موضوع است. او با صعودی ۱۱ پله ای از رتبه ۳۰ به ۱۹ رسیده است.

هدف سارا اما بالاتر از این است. او مشتاقانه تلاش می کند خود را به جمع ۱۰ شطرنج باز برتر جهان برساند کاری که تاکنون هیچ یک از شطرنج بازان ایرانی موفق به انجام آن نشده اند.

تجربیان بین المللی سارا اکنون به کمک او آمده و حضور در مسابقات مختلف به افزایش امتیاز او در رنکینگ فیده کمک کرده است. ۲ حضور بین المللی اخیر او به حضور در لیگ های چین و آلمان باز می گردد جایی که خادم الشریعه توانست با امتیازات این دو دوره مسابقه وضعیت خود را در رنکینگ بهبود بخشد.

سارا ابتدا به لیگ چین رفت و ۴ مسابقه برگزار کرد که یک بازی را برد و در ۳ بازی مساوی کرد. سپس راهی آلمان شد و در مسابقات لیگ شطرنج این کشور نتایج خوبی گرفت تا از نظر امتیاز جهانی رشد کند اما پیشرفت بیشتر او بسته به حضور در مسابقات بیشتر است.

حضور در مسابقات بین المللی هزینه های خاص خود را دارد و این چالش سارا و دیگر شطرنج بازان و به طور کلی ورزشکاران ایرانی است. سارا برای حضور در تورنمنت های مختلف نیاز به حمایت دارد. حمایت هایی که یا از بخش خصوصی باید تامین شود و یا از سوی فدراسیون شطرنج.

این حمایت ها تاکنون وجود داشته اما برای رسیدن به جمع ۱۰ شطرنج باز برتر دنیا ، باید تقویت شود. در مورد نحوه تامین هزینه های سارا خادم الشریعه هرگز به طور جدی مطلبی منتشر نشده اما واضح است سارا نیز در این زمینهدغدغه های خاص خود را دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=15529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.