20

توپ طلای 2018 فوتبال زنان به آدا هگربرگ رسید ؛ ستاره ای از سرزمین برفی

  • کد خبر : 15562
  • 13 آذر 1397 - 7:26
توپ طلای 2018 فوتبال زنان به آدا هگربرگ رسید ؛ ستاره ای از سرزمین برفی

در مراسم انتخاب برترین های فوتبال جهان در سال ۲۰۱۸ توسط فرانس فوتبال ، توپ طلای سال ۲۰۱۸ فوتبال جهان در بخش مردان به لوکا مودریچ و در بخش زنان به آدا هگربرگ رسید.

به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ مراسم معرفی برترین های فوتبال جهان موسوم به Ballon d’Or که توسط نشریه فرانس فوتبال و توسط خبرنگاران ورزشی اعطا می شود دوشنبه شب سوم دسامبر ۲۰۱۸ برگزار شد.

در این مراسم توپ طلای فوتبال مردان به لوکا مودریچ کروات رسید اما در بخش زنان ، آدا هگربرگ بازیکن تیم ملی فوتبال زنان نروژ و باشگاه المپیک لیون فرانسه توانست توپ طلا را از آن خود کند. هگربرگ بخش مهمی از پروژه قهرمانی لیون در لیگ فهرمانان فوتبال زنان اروپا در فصل ۱۸-۲۰۱۷ بود. ستاره ای از سرزمین برفی ؛ نروژ!

آدا هگربرگ در ۲۳ سالگی توپ طلا را از آن خود می کند. او یک مهاجم ۱۷۷ سانتی متری است. او زمانی که ۱۸ ساله بود همراه با تیم ملی نروژ ، نایب قهرمان اروپا شد و ۳ سال بعد در سال ۲۰۱۶ ، از سوی یوفا به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال زنان اروپا انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۵ ، آدا هگربرگ در ۲۰ سالگی حضور در جام جهانی را تجربه کرد و در ۳ بازی دور گروهی ، ۳ گل برای نروژ – از جمله ۲ گل مهم برابر ساحل عاج – به ثمر رساند. در ژانویه ۲۰۱۶ او توپ طلای فوتبال نروژ را کسب کرد تا به اولین زن طی ۲۰ سال اخیر تبدیل شود که این جایزه را برده است.

نکته ویژه در مورد آدا هگربرگ، ژن فوتبالی خانواده اوست به طوری که آندرین هگربرگ خواهر او که ۲ سال از آدا بزرگ تر است نیز عضو تیم ملی فوتبال زنان نروژ است و در تیم پاری سن ژرمن توپ می زند. آن ها همراه با هم در فوتبال رشد کرده اند و البته در دو تیم رقیب باشگاهی توپ می زنند.

درخشش آدا هگربرگ از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. او در حالی که فقط ۱۶ سال سن داشت برای تیم کالبوت در لیگ فوتبال زنان نروژ بازی کرد و در ۷ دقیقه ۳ گل به ثمر رساند تا به جوان ترین بازیکن نروژی تبدیل شود که در این سطح هت تریک کرده است.

او در سال ۲۰۱۴ به لیون فرانسه پیوست و جالب این که در این مدت تاکنون در ۱۲۵ بازی برای لیون در مسابقات مختلف ۱۵۷ گل به ثمر رسانده است که ۱۴ گل آن در لیگ قهرمانان فصل گذشته اروپا بود و به لیون کمک کرد قهرمان چمپیونز لیگ شود.

نامزدهای دریافت توپ طلای فوتبال زنان 2018 این بازیکنان بودند:

لوسی برنز (انگلیس / المپیک لیون ) پرنیل هادر (دانمارک / ولفسبورگ ) آدا هگربرگ (نروژ / المپیک لیون ) آماندین آنری (فرانسه / المپیک لیون ) لیندزی هوران (آمریکا / پورتلند آمریکا) سامانتا کر (استرالیا / شیکاگو رد استارز ) فران کربی (انگلیس / چلسی ) ساکی کوماگای (ژاپن / المپیک لیون ) ژنیفر ماروژان (آلمان / المپیک لیون ) عامل مجری (فرانسه / المپیک لیون) مارتا (برزیل / اورلاندو) لیک مارتنس (هلند / بارسلونا) مگان راپینو (آمریکا / سیاتل) وندی رنارد (فرانسه / المپیک لیون) کریستین سینکلر (کانادا / پورتلند)

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=15562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.