دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال زنان ایران برابر روسیه در ورزشگاه آزادی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال زنان ایران برابر روسیه در ورزشگاه آزادی

  • کد خبر : 16252
  • 09 دی 1397 - 15:29
دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال زنان ایران برابر روسیه در ورزشگاه آزادی

تیم ملی فوتبال بانوان ایران قرار است برای نخستین بار پس از انقلاب در ورزشگاه آزادی به میدان برود. روسیه حریف تدارکاتی ایران خواهد اما زمان برگزاری این مسابقه مشخص نشده است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران  – مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال تأیید کرده است تیم ملی فوتبال زنان روسیه برای برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتبال زنان ایران به ایران خواهد آمد و در ورزشگاه آزادی برای تیم ملی ایران قرار می‌گیرد.

به نقل از طرفداری، تیم ملی فوتبال بانوان ایران از انقلاب اسلامی سال ۵۷ به بعد هرگز در ورزشگاه آزادی به میدان نرفته است و سفر تیم ملی روسیه به ایران و بازی در ورزشگاه آزادی این فرصت را برای تیم ملی ایجاد می‌کند تا پس از ۴۰ سال به ورزشگاه آزادی بازگردد.

تیم ملی فوتبال بانوان خود را برای حضور در دور دوم مسابقات مقدماتی المپیک توکیو آماده می‌کند و پس از این که در دور نخست با عبور از سد لبنان و هنگ کنگ به مرحله دوم رسید فروردین سال آینده در مرحله بعدی به مصاف حریفان سرسخت‌تری خواهد رفت.

بازی دوستانه برابر روسیه به منظور آماده سازی ملی پوشان در راه عبور از سد دوم مقدماتی المپیک برنامه ریزی شده است. بر اساس آخرین رنکینگ فیفا تیم ملی فوتبال زنان ایران تیم ۶۰ و تیم ملی روسیه تیم ۲۵ رنکینگ فیفا به شمار می‌روند.

روسیه در مسابقات فوتبال قهرمانی زنان اروپا در سال ۲۰۱۷ در هلند در مرحله گروهی با یک پیروزی و ۲ شکست حذف شد. روس‌ها از جام جهانی ۲۰۰۳ در آمریکا به بعد که در مرحله یک چهارم نهایی بالا آمدند، دیگر نتوانسته‌اند به جام جهانی فوتبال زنان صعود کنند.

در آخرین فهرست دعوت شدگان به تیم ملی روسیه 3 بازیکن لژیوتر در ترکیب این تیم حضور داشتند که این بازیکنان شامل اکاترینا لازاروا مدافع اندرلخت بلژیک، اکاترینا تیریشکینا مدافع رودز فرانسه و پرسفون گورونچفسکی مهاجم 19 ساله والنسیای اسپانیا هستند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران تلاش می‌کند با پیشرفت فنی شانس خود را برای صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا و جام جهانی آزمایش کند. اهدافی که در حال حاضر برای فوتبال زنان ایران با وجود در اختیار داشتن لیگی منسجم یک رؤیا به حساب می‌آید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.