12

هفته پایانی لیگ برتر فوتسال بانوان ؛ حفاری، نامی نو، دختران کویر و مس رفسنجان در پلی آف

  • کد خبر : 16420
  • 21 دی 1397 - 15:26
هفته پایانی لیگ برتر فوتسال بانوان ؛ حفاری، نامی نو، دختران کویر و مس رفسنجان در پلی آف

پرونده مرحله گروهی لیگ برتر فوتسال بانوان ایران بسته شد. حفاری اهواز، نامی نو اصفهان، دختران کویر مس کرمان و مس رفسنجان راهی پلی آف شدند و پالایش نفت آبادان از صعود به پلی آف باز ماند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – هفته بیست‌ و دوم لیگ برتر فوتسال بانوان، آخرین دور مرحله گروهی لیگ برتر امروز جمعه ۲۲دی‌ ماه ۹۷ در شهرهای مختلف کشور برگزار شد که در پایان کرمان با دو نماینده راهی پلی آف شد و نامی‌نو اصفهان و ملی حفاری اهواز نیز دیگر تیم‌هایی هستند که باید قدرت خود را در مرحله‌ای بالاتر برای قهرمانی بسنجند.

سطح بالای لیگ برتر امسال جذابیت این دوره را بیش از ادوار گذشته کرده بود، باوجود مشکلات متعدد تیم‌ها، اشک‌ها و لبخندها این فصل از مسابقات هم به پایان رسید گرچه مرحله پلی آف و تعیین قهرمان باقی مانده است.

غیبت تیم‌های بزرگی همچون دانشگاه آزاد و ورود تیم‌های تازه نفس همچون دریژنو فصل تازه ای را رقم زد و آن چه در این دوره دوباره آشکار شد قدرت تیم‌های خوزستانی و مشکلات استقلال ساری بود. همچنینحضور دو تیم قدرتمند دختران کویر مس کرمان و مس رفسنجان نشان داد استان‌های دیگر نیز پتانسیل میدان‌داری در فوتسال زنان ایران را دارند مشروط بر این که حمایتی منظم و پیوسته از آن ها صورت پذیرد.

دریژنو فرخ شهر ۱ دختران کویر مس کرمان ۹؛ همه برای ارژنگی

دریژنو فرخ شهر در نخستین تجربه اش در لیگ برتر فوتسال بانوان با کسب جایگاه نهم به کار خود پایان داد. شاید این جایگاه آنطور که باید چشم نواز نباشد اما می‌تواند نوید بخش روزهای روشنی برای دختران چهار محال و بختیاری باشد.

فاطمه ارژنگی برابر دریژنو یک تنه شش گل به ثمر رساند. او برای بازی کردن، گلزنی و افتخارات تازه مثل یک بازیکن کم سن و سال انگیزه دارد

مس کرمان نیز آخرین بازی خود را همانند دیگر بازی‌هایش در طول فصل با اختلاف گل قابل توجهی به پایان رساند تا با روحیه‌ای بالا خود را برای حضور در پلی‌آف لیگ آماده کند. فاطمه ارژنگی ۶ گل زد و با همین آمار گل به عنوان برترین گلزن لیگ به کار خود پایان داد. مهسا ایرانمنش با ۲ گل و نجمه کریمی نسب با یک گل در پیروزی دختران کویر در فرخ شهر سهیم شدند.

استقلال ساری ۱ مس رفسنجان ۶؛ پرواز مس از ساری به مقصد پلی‌آف

استقلال ساری تیم پرحاشیه لیگ برتر فوتسال بانوان که وضعیت آن برای حضور در فصل آینده مشخص نیست، در قعر جدول رده بندی قرار گرفت. آن ها در آخرین دیدار خود در خانه ۶ بر یک به مس باختند.

مس رفسنجان که برای حضور در رتبه چهارم و کسب سهمیه پلی آف باید پیروز می شد مشکل خاصی برای رسیدن به این هدف نداشت. در این بازی عصمت داوودی کیا ۲ گل و محدثه محمدی، زهرا قلی زاده، فاطمه اعتدادی و سهیلا رودسری هر کدام یک گل برای مس به ثمر رساندند.

نامی نو اصفهان ۱۲ هیئت فوتبال خراسان رضوی ۲؛ ناک اوت مشهدی‌ها در اصفهان

شاید کمتر کسی باور می‌کرد از تیم هماهنگ سال گذشته مشهد که در اولین حضورش موفق به کسب جایگاه چهارم شد، تیم ضعیفی باقی بماند که هربار تنها برای زنده ماندن در لیگ دست و پا بزند.

نامی نو اما در اصفهان و در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال بانوان توانست با یک برد مقتدرانه راهی پلی آف شود. سارا شیربیگی در این بازی ۴ گل به ثمر رساند. این ۴ گل در رقابت با ۶ گلی که فاطمه ارژنگی در بازی همزمان برای دختران کویر کرمان به ثمر رساند، برای کسب عنوان گلزن برتر لیگ کافی نبود گرچه نامی نو می گوید دلیلی ندارد جدول گلزنان در پایان مرحله گروهی بسته شود آن هم در شرایطی که مدعیان کسب عنوان برترین گلزنان در پلی آف حضور دارند.

نسترن مقیمی با هت تریک برابر هیئت خراسان رضوی نمایش درخشانی در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتسال بانوان داشت

برای نامی نو در این بازی نسترن مقیمی ستاره مازندرانی هت تریک کرد و فاطمه شریف و مرضیه توفیقی هر کدام با ۲ گل ارزش های خود را به نمایش گذاشتند. یک گل از آرزو صدقیانی زاده پرونده ۱۲ گل نامی نو در بازی با تیم مشهدی را بست.

دختران خراسانی این فصل از رقابت‌ها قربانی مسئولانی شدند که از ابتدای فصل با وعده و وعیدهای مختلف به آنها امید واهی دادند و در ادامه راه تنها رها شدند، در اواخر فصل حتی به دلیل نداشتند مکانی برای تمرین دست به اعتصاب زدند. همچنین از نظر فنی تیم هیئت خراسان رضوی در نیمه مربیان تقریبا همیشه بازنده بود و در ۲۰ بازی فصل خود ۱۷ بار شکست خورد.

ملی حفاری اهواز ۳ شهرداری رشت ۲؛ پیروزی سخت صدرنشین خسته

حفاری در خانه به سختی شهرداری رشت را برد و توانست رکورد تنها یک شکست در ۲۲ بازی را از خود برجای بگذارد. تیم بی حاشیه لیگ برتر فوتسال بانوان به عنوان مدعی اصلی قهرمانی به پلی آف رقابت‌ها صعود کرد گرچه برابر شهرداری رشت، پیروز مقتدری نبود.

نیمه نخست بازی را رشتی ها با گل  صابره رحمانی یک بر صفر بردند اما مهتاب بنایی، سحر پاپی و فاطمه پاپی در نیمه دوم بازی را به سود حفاری برگرداند. نسا احدی گلزن شهرداری رشت در نیمه دوم بود. حفاری در این بازی نیز مثل چند بازی اخیر خود با تیمی ناقص به میدان رفت. زیور بابایی حالا فرصت خوبی در اختیار دارد تا زمان رسیدن به پلی آف، دست به بازسازی تیمش بزند و آسیب دیدگان حفاری نیز به میدان بازگردند.

سحر پاپی در آخرین مسابقه حفاری در مرحله گروهی لیگ برتر فوتسال باز هم برای این تیم گلزنی کرد

برای شهرداری رشت، شکست آبرومندانه در اهواز پایان قابل قبولی برای این تیم محسوب می شود. شهرداری در مقطعی از فصل تیمی در قواره مدعی حضور در پلی آف نشان داد اما در بخش مهمی از نیم فصل دوم همه چیز به هم ریخت.

همچنین سحر پاپی بازیکن گلزن حفاری در این بازی نیز گلزنی کرد اما اگر جدول گلزنان در پایان مرحله گروهی محاسبه شود او بار دیگر شانس کسب عنوان برترین گلزن را از دست داده است. حفاری نیز همانند نامی نو به این موضوع معترض است و می گوید دلیلی ندارد جدول گلزنان پیش از پایان رسمی مسابقات بسته شود.

پارس‌ آرای شیراز ۱ پالایش نفت آبادان ۲؛ پایان تلخ برای تیم مورد احترام لیگ

پالایش نفت آبادان که در هفته گذشته با شکست دادن حفاری دست به کار بزرگی زده بود، در هفته پایانی لیگ برتر فوتسال بانوان در شیراز به پیروزی رسید اما نتوانست به مرحله بعدی صعود کند. پالایش نفت آبادان با ۳۶امتیاز و اختلاف یک امتیاز نسبت به مس رفسنجان در رده پنجم قرار گرفت.

در این بازی الناز آرمات و عاطفه عابدی برای پالایش نفت آبادان گلزنی کردند. نرسیدن به پلی آف چیزی از ارزش های پالایش نفت آبادان نمی کاهد. مدافع عنوان قهرمانی با تیمی جدید و متفاوت در لیگ ۹۷ جانانه جنگید و مورد احترام تمام لیگ قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.