13

نگاهی بر جنجال انزلی ؛ زهرا قنبری و ماجرای پیراهن شماره 9

  • کد خبر : 16631
  • 01 بهمن 1397 - 23:33
نگاهی بر جنجال انزلی ؛ زهرا قنبری و ماجرای پیراهن شماره 9

شهرداری بم در دیدار حساس هفته هفتم لیگ برتر فوتبال بانوان موفق شد در انزلی ملوان را شکست دهد. در این مسابقه، زهرا قنبری تنها گل بازی را به ثمر رساند اما شادی پس از گل او زمینه ساز حواشی زیادی شد. حاشیه هایی که به نظر می رسد بخش مهمی از آن بر پایه سوء تفاهم شکل گرفته است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال بانوان، گل سرسبد بازی ها در انزلی برگزار شد. ملوان با چهره های کاریزماتیک خود شامل مریم ایراندوست و سارا قمی و به پشتیبانی هواداران پرشور و بی نظیر خود قصد داشت ترمز صدرنشین را بکشد که در نهایت ناکام ماند.

ضربه آزاد مورب زهرا قنبری به زیبایی وارد دروازه ملوان شد و بازی همین یک گل را داشت. تلاش انزلی برای بازگشت بی ثمر بود و شهرداری بم با این برد بزرگ در سن سیروس، هفتمین پیروزی پیاپی را کسب کرد و فرار بزرگ خود برای قهرمانی را از همین ابتدای فصل آغاز کرد.

موضوع بحث، شادی گل زهرا قنبری است که ترکش های آن پس از بازی گریبان دو تیم را گرفت. در جوی نه چندان جالب، زهرا قنبری پس از به ثمر رساندن گل در میان حلقه شادی هم تیمی ها و نیمکت شهرداری بم محاصره شد و در آن فاصله پیراهنی سفید به دست او رسید که شماره ۹ روی آن درج شده بود.

برداشت اول این بود که پیراهن سفید، پیراهن ملوان و متعلق به سارا قمی است. بعدا مشخص شد که این پیراهن، پیراهن دوم شهرداری بم بود که به رنگ سفید است و داستان، ربطی به سارا قمی و دخیل کردن پیراهن ملوان در این شادی پس از گل نداشته است.

اما زهرا قنبری و ماجرای پیراهن شماره 9 چه بود و قصد و منظور زهرا قنبری از این مدل شادی پس از گل چیست؟ نگاهی به سابقه زهرا قنبری در شادی های پس از گل نشان می دهد او پیش از این هم به پیراهن شماره ۹ علاقه نشان داده است بنا بر این، انزلی اولین جایی نبود که زهرا قنبری پیراهن شماره ۹ را رو به دوربین و حضار در ورزشگاه گرفت.

زهرا قنبری پس از گلزنی برابر سپاهان در بازی رفت لیگ ۹۶ در ورزشگاه فجر بم

نگاهی به خصوصیت های رفتاری زهرا قنبری تایید می کند او بازیکنی نیست که قصد تحریک یا کوچک شمردن بازیکن، تیم یا تماشاگران را داشته باشد. چه بسا سجایای اخلاقی زهرا قنبری بیش از توانمندی های فنی او در مستطیل سبز، مجذوب کننده است با این حال انتخاب اقدام مناسب در زمان مناسب، گاهی در یک بازه زمانی بسیار کوتاه و لحظاتی آکنده از احساس به دشوارترین کار دنیا تبدیل می شود و شاید اگر زهرا به زمین انزلی برگردد ترجیح بدهد روش دیگری در پیش گیرد.

حفظ شان ملوان، روی سکو و هر جای دیگر

ملوان سرمایه بزرگی به نام هوادارانش دارد. آن ها تیم فوق العاده ای هستند که بازی برابر آن ها برای هر تیمی مایه شادی است. ملوان شور و انرژی مثبت لیگ است و زندگی فوتبال زنان ایران با وجود آن ها زیباتر شده است. با این حال، مریم ایراندوست و کسانی که برای ملوان تصمیم می گیرند باید بکوشند سکوهای انزلی همانند تیمشان الگو باشد.

شخصیت و شان ملوان هم باید بر روی سکوها، هم در زمین مسابقه و هر جا که صحبت از ملوان است حفظ شود. ملوان باید هر روز باید قلب های بیشتری را تسخیر کند. کاری که تاکنون انجام داده و وزشی نسیمی، ریشه سترگ این درخت را تکان نخواهد داد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=16631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.