شوک به تیم ملی فوتبال بانوان؛ شهروندان ایرانی اجازه ورود به خاک فلسطین را ندارند! | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
11

شوک به تیم ملی فوتبال بانوان ؛ شهروندان ایرانی اجازه ورود به خاک فلسطین را ندارند!

  • کد خبر : 17092
  • 29 بهمن 1397 - 18:42
شوک به تیم ملی فوتبال بانوان ؛ شهروندان ایرانی اجازه ورود به خاک فلسطین را ندارند!

تیم ملی فوتبال بانوان در حالی باید برای حضور در دور دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ راهی فلسطین شود که شهروندان ایرانی اجازه ورود به خاک فلسطین را ندارند. این موضوع ممکن است به بهای حذف از مرحله دوم انتخابی تمام شود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – تیم ملی فوتبال بانوان با یک مشکل عجیب مواجه شده است که تمام هزینه ها و برنامه های تیم ملی در مقدماتی المپیک توکیو را تحت تاثیر قرار می دهد. ایران در دور دوم باید به فلسطین برود اما ورود شهروندان ایرانی به خاک فلسطین منع قانونی دارد.

قرعه کشی مرحله دوم رقابت های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو می گوید تیم ملی فوتبال بانوان ایران با تیم های چین تایپه، فلسطین و فیلیپین هم‌گروه شده و میزبانی این مسابقات هم برعهده فلسطین گذاشته شده است.

اما مشکلی اصلی از قانونی نشات می گیرد که در مورد منع سفر شهروندان ایرانی به فلسطین تصویب شده است و از همین رو، تیم ملی فوتبال بانوان ایران نمی تواند در مرحله دوم مقدماتی المپیک شرکت داشته باشد و به این ترتیب از دور مسابقات کنار گذاشته خواهد شد.

مسئولین بخش بین الملل فدراسیون فوتبال برای حل این مشکل شروع به مکاتبه با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا کرده اند و امیدوارند مانند تجربه ای که در گذشته داشته اند، موفق به متقاعد کردن مسئولان AFC شوند تا تیم ملی فوتبال بانوان ایران از رقابت ها کنار نرود.

فلسطین به دلیل سلطه سیاسی رژیم صهیونیستی در زمره کشورهایی است که ورود به آن یکی از خطوط قرمز روابط خارجی ایران است به عبارت دیگر این منع دو طرفه است و ایران نیز برای شهروندان خود که وارد فلسطین شوند مجازات تعیین کرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورتی که بخواهد به اعتراض ایران ترتیب اثر دهد باید با قرعه کشی را تجدید کند و یا میزبان را تغییر دهد که دومی منطقی تر به نظر می رسد البته اگر AFC زیر بار آن برود.

تیم ملی فوتبال بانوان در ماه های اخیر زحمات زیادی کشیده، بازیکنان و مربیان امیدوارانه قدم به مسابقات انتخابی المپیک نهاده اند و برای تیم ملی هزینه شده و از دست دادن دور دوم ضربه روحی به بدنه تیم ملی و عامل تزلزل شخصیت تیم ملی است که باید امیدوار بود چنین نشود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.