14

ثمین عابد خجسته و موفقیت در اوگاندا ؛ نامی که به شنیدن آن عادت خواهیم کرد

  • کد خبر : 17239
  • 05 اسفند 1397 - 14:02
ثمین عابد خجسته و موفقیت در اوگاندا ؛ نامی که به شنیدن آن عادت خواهیم کرد

ثمین عابد خجسته ملی پوش بدمینتون ایران که در مسابقات بین المللی بدمینتون در اوگاندا شرکت کرده است به مقام سوم مشترک در بخش انفرادی رسید و در مسابقات دوبل نیز به مدال نقره دست یافت.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – ثمین عابد خجسته و موفقیت در اوگاندا خبر تازه بدمینتون ایران است. دختر ایرانی که سفر دیگری را به قاره سیاه تجربه می کند انگیزه زیادی برای جمع آوری امتیاز در رنکینگ جهانی دارد و به جان خریدن رنج سفر به آفریقا در همین راستا است.

او در مسابقات بین المللی ۱۰ هزار دلاری اوگاندا با عبور از حریفان خود در بخش سینگل (انفرادی) به نیمه نهایی رسید اما با نتیجه ۲ بر صفر و امتیازهای ۲۱ – ۱۲ و ۲۱ – ۱۵ مغلوب بدمینتون بازی از میانمار شد و نتوانست به فینال برسد. بدین ترتیب او با رتبه سوم مشترک به کار خود پایان داد و برنزی شد.

ثمین عابد خجسته البته یک مدال دیگر خود از این مسابقات را قطعی کرده است. پیروزی تیم دوبل او و یک بدمینتون باز اردنی در نیمه نهایی برابر تیم مشترک زامبیا سبب شد ثمین عابد خجسته به فینال تورنمنت باشد گرچه در دیدار فینال دونفره بانوان اوگاندا ، تیم دونفره ایران و اردن در مصاف با تیم دونفره مصراین بازی را با نتیجه ۲ بر یک واگذار کردند وبه مدال نقره دست یافتند.

موفقیت های ثمین در اوگاندا تاثیری محسوس در رتبه او در رنکینگ بین المللی خواهد داشت. او در گذشته در مسابقات غنا و نیجریه شرکت کرده بود و سومین تورنمنت خود در آفریقا را پشت سر می گذارد. او به عنوان جانشینی شایسته برای ثریا آقایی به شمار می رود. در رنکینگ جهانی ثریا آقایی و ثمین خجسته بهترین وضعیت را دارند و خیال بدمینتون ایران را به دلیل در اختیار داشتن مهره هایی سرنوشت ساز برای آینده، آسوده کرده اند.

به عنوان یک بدمینتون باز بااستعداد، ثمین عابد خجسته علاوه بر توان ذاتی، از قدرتی به نام تلاش خستگی ناپذیر برای رسیدن به هدف بهره مند است. گرچه ثریا آقایی همچنان نفر اول بدمینتون ایران است اما واقعیت این است: ثریا دیگر تنها نیست و ثمین عابد خجسته نامی است که در آینده به شنیدن آن عادت خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.