12

درباره هانیه رستمیان ؛ دختر تیرانداز در یک قدمی سهمیه المپیک توکیو

  • کد خبر : 17474
  • 12 اسفند 1397 - 15:01
درباره هانیه رستمیان ؛ دختر تیرانداز در یک قدمی سهمیه المپیک توکیو

هانیه رستمیان درخشان ترین چهره روزهای پایانی سال 97 تیراندازی ایران است. بر خلاف همیشه که به شنیدن خبر موفقیت تیراندازان تفنگ عادت داشتیم این بار یک دختر قهرمان در تپانچه کام ما را شیرین کرده است: هانیه رستمیان.

پایگاه خبری ورزش زنان ایرانتیراندازی ایران در بخش تپانچه ستاره مستعدی به نام هانیه رستمیان در اختیار دارد که اکنون با موفقیت در مسابقات جهانی هند خبرساز شده است. تیرانداز جوان که در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز برای نخستین بار حضور در این رویداد بزرگ قاره‌ای را تجربه کرد حالا در هند افتخار آفرین شده است.

هانیه رستمیان در مسابقات جهانی هند اولین مدال تاریخ تپانچه ایران را به دست آورد و این موفقیت در مسافت ۲۵ متر به دست آمد. با وجود این که هانیه و دیگر تیراندازان به دلیل کمبود فشنگ و مشکلات سخت افزاری کمتر از رقبای حرفه‌ای خود تمرین دارند اما دست از تلاش برای موفقیت نمی کشند.

هانیه رستمیان دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه الزهرا است. او متولد و ساکن تهران اما اصالتاً مازندرانی است و اکنون تلاش می کند افتخارات تازه ای به دست بیاورد. او در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران گفت: تمرینات تیراندازی ام را زیر نظر الکساندر سماکین مربی اوکراینی و تمرینات بدنسازی را با بیتا سبزی به صورت شخصی و جدا از فدراسیون انجام می دهم. علاوه بر این تمرینات ذهنی و روانشناسی را نیز چند ماه هست که شروع کرده ام.

او تاکید می کند که در مسیر صعودی اش هرگز تنها نبوده است: مهم تر از هر کس دیگر، خانواده ام هستند که همیشه به من انگیزه می دهند و حمایتم می‌کنند اما نباید همه مربیانی که هر یک به سهم خود باعث و بانی پیشرفتم بودند را فراموش کنم.

NEW DELHI – FEBRUARY 24: (L-R) Silver medalist Jingjing ZHANG of the China, Gold medalist Veronika MAJOR of Hungary and Bronze medalist Haniyeh ROSTAMIYAN of the Iran pose with their medals after the 25m Pistol Women Final)

رستمیان اکنون به کسب سهمیه المپیک توکیو نزدیک است و فاصله‌ای با رسیدن به تورنمنتی که حضور در آن آرزوی هر ورزشکاری در اقصی نقاط جهان است ندارد. او در مورد کسب سهمیه و نیز جهش قابل توجهش در رنکینگ جهانی گفت: با توجه به این که سهمیه المپیک از رنکینگ جهانی هم توزیع می‌شود این ارتقا باعث شد که به گرفتن سهمیه از طریق رنکینگ هم امیدوار شوم البته تلاش میکنم که در مسابقات بعدی با مدال خوشرنگ تر سهمیه المپیک کسب کنم.

دردسر اصلی اما همچنان به قوت خود باقی است. تیراندازان ایران با کمبود فشنگ و سلاح مواجه هستند. هانیه در این بازی می‌گوید: ما همیشه مشکلات تهیه سلاح و فشنگ را به دلیل وضعیت خاص کشور و تحریم ها داشته ایم مخصوصاً در رشته ٢٥متر که سلاح های ما قدیمی است و به دلیل کمبود فشنگ، تمرینات ما قابل مقایسه با کشور های دیگر نیست اما در این مسابقه (در هند) و مسابقه گذشته نشان دادیم که در رشته ٢٥ متر و ٥٠ متر که نیاز به فشنگ و سلاح را حس می‌کنیم، باز هم چیزی کم‌تر از رقبا نداریم و می توانیم با وجود این شرایط در این رشته‌ها هم سهمیه و مدال المپیک کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.