19

ایران 1 بلاروس 2 ؛ شکست با حضور مهناز افشار / آزمون : زجرآور است که می پرسند شما هم 11 نفره بازی می کنید؟

  • کد خبر : 17588
  • 14 اسفند 1397 - 17:40
ایران 1 بلاروس 2 ؛ شکست با حضور مهناز افشار / آزمون : زجرآور است که می پرسند شما هم 11 نفره بازی می کنید؟

تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود برابر بلاروس در تهران بار دیگر مغلوب شد. شکست ۲ بر یک برابر آرارات سه روز پس از باخت اول برابر این تیم رقم خورد و این بار مریم آزمون سرمربی تیم ملی عنوان کرد که از این که تین ملی پس از چهار مسابقه بدون گل، توانسته گل بزند خوشحال است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – حضور مهناز افشار، سلبریتی سینما بر روی سکوهای ورزشگاه آرارات گرچه برای ملی پوشان فوتبال ایران روحیه بخش بود اما نتوانست ابزاری برای نباختن تیم ملی باشد. ایران امروز سه شنبه ۱۴ اسفند در ورزشگاه آرارات دو بر یک برابر بلاروس بازنده شد.

شکست در این بازی دوستانه، تکرار باخت روز شنبه ۱۱ اسفند بود با این تفاوت که ایران امروز میدان را بدون گل ترک نکرد و گل سارا قمی، تک گل ایران در جریان شکست ۲ بر یک بود. بدین ترتیب ایران در هر ۵ بازی دوستانه اخیر خود شکست خورده است و این نشانه خوبی در راه حضور تیم ملی در دور دوم مقدماتی المپیک توکیو در قاره آسیا نیست.

رها یزدانی، سارا قمی، فاطمه امینه برازجانی، ملیکا متولی، فاطمه سهرابی، زهرا سربالی، زهرا قنبری، سمانه چهکندی، فروغ موری، شبنم بهشت و بهناز طاهرخانی ترکیب اولیه بازی برابر بلاروس را تشکیل دادند که تغییراتی نسبت به بازی اول داشت.

در این بازی دو تیم در نیمه نخست یک بر یک مساوی به رختکن رفتند و بلاروس در ۲۰ دقیقه پایانی گل پیروزی بخش را به ثمر رساند. ۱۰ نفره شدن بلاروس به ایران کمکی نکرد و شکست دیگری برای تیم آزمون رقم خورد.

سکوهای ورزشگاه آرارات باز هم نتوانست به تعدادی مقبول، تمشاگر در کنار تیم ملی فوتبال بانوان ببیند. حتی حضور مهناز افشار هم برای جذب تماشاگر کارساز نشد و او که شر و شروقی شخصی و ویژه به فوتبال و فوتسال دارد گرچه روی سکوهای آرارات دست به طبل هم شد و تماشاگران کم تعداد هم تلاش زیادی برای حمایت از دختران کردند اما جای خالی بانوان هوادار در این بازی حس شد.

پیش بینی می‌شد اعلام حضور افشار در این بازی با توجه به مخاطبان شخصی او در فضای مجازی و انتشار خبر حضورش در آرارات در رسانه‌های مختلف، جمعیتی را – حداقل به خاطر او – به ورزشگاه بکشاند اما چنین نشد و این موضوعی است که نباید از آن به سادگی عبور کرد.

مریم آزمون: آزار دهنده است که می‌پرسند شما هم ۱۱ نفره بازی می‌کنید؟

مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان پس از پایان این مسابقه در جمع خبرنگاران گفت: بازی متفاوتی از بازیکنانمان شاهدبودیم. ما می‌دانستیم چه برنامه‌ای داریم. بر تاکتیک‌های پیش بینی شده اصرار داشتیم تا در بازی‌های مقدماتی المپیک از این تاکتیک استفاده کنیم. قصد داشتیم با پاس‌های زیاد به دروازه حریف بزسیم و در برخی مواقع توپ‌های مستقیم در دستور کار ما بود.

او افزود: ما توانستیم پس از ۴ بازی در این مسابقه گل بزنیم و موقعیت‌های گل زیادی از دست دادیم و نتیجه بازی می‌توانست ۴ بر یک یا ۵ بر یک به سود ما باشد. در نیمه دوم ۱۰ نفره شدن حریف به سود ما نشد و بلاروس انگیزه بیشتری برای حفظ دروازه خود پیدا کرد و در هر دو بازی ما با بلاروس، مشکل دروازه بانی داشتیم. نمی گویم همه مشکلات مربوط به دروازه بان ما بود اما گل‌هایی که دریافت کردیم نیز به کار تاکتیکی حریف ربطی نداشت و این نشان می‌دهد ما در کار تیمی و تاکتیکی خوب بودیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: بازیکنان ما از نظر دوندگی، ساختار و شکل تیمی به مراتب بهتر از بازی اول با بلاروس بودیم.تقریباً به ارنج اصلی تیم برای مقدماتی المپیک دست پیدا کرده ایم و می‌توانم بگویم این دو بازی به من و کادر فنی کمک کرد. ما دست به تغییر پست بازیکنانمان برای ارزیابی آن‌ها زدیم و به نظر من بیشتر ارنج اصلی ما مشخص شده است.

آزمون افزود: تیم بلاروس امروز نتوانست بازی خود را انجام دهد و در ابتدای بازی رو به توپ‌های بلند آورد و در نیمه دوم یک یا دو موقعیت روی ضد حمله به دست آورد. توپ‌های ما در چارچوب نبود. نقطه ضعف آن‌ها در درون دروازه بود و حتی دروازه بانشان را هم تعویض کردند اما ما نتوانستیم از این ضعف به نحو درست استفاده کنیم.

وی درباره حضور تماشاگران عنوان کرد: تماشاگران کم تعداد بودند اما حضور همین تعداد نیز برای ما و تیم روحیه بخش است. امیدوارم فکری برای این موضوع شود زیرا تماشاگر عامل انگیزشی تیم است و شوقی که از روی سکو به تیم منتقل می‌شود کمک می‌کند که تیم یکپارچه حمله شود.

سرمربی تیم ملی اظهار کرد: حتی اگر آن‌هایی که اطراف ورزشگاه آرارات زندگی می‌کردند به ورزشگاه می‌آمدند ورزشگاه پر می‌شد. ما از نظر اطلاع رسانی مشکل داریم. هنوز هم کسانی وجود دارند که می‌پرسند شما هم فوتبال بازی می‌کنید؟ فوتبال شما هم ۱۱ نفره است؟ این برای ما واقعاً زجر آور است.

آزمون در مورد برنامه آتی تیم ملی گفت: سعی کردیم با کمک کمیته فنی و مدیر فنی تیم، آقای عبدی برنامه دقیقی تنظیم کنیم. بازیکنان ما ۲ بازی در لیگ دارند و سپس به اردو باز می‌گردند و برنامه خوبی داریم تا تیم را برای حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک آماده کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.