19

دانشگاه آزاد قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان شد / ستاره ها نه، یک تیم قهرمان شد

  • کد خبر : 17672
  • 18 اسفند 1397 - 19:29
دانشگاه آزاد قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان شد / ستاره ها نه، یک تیم قهرمان شد

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد قهرمان لیگ برتر بسکتبال بانوان شد. این قهرمانی با پیروزی در سومین و آخرین تقابل فینال برابر نامی نو اصفهان به دست آمد و پایانی دل انگیز بر فصل پرچالش برای دانشگاه آزاد و آزاده زمان پور سرمربی این تیم بود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – پس از ماه‌ها رقابت نزدیک و نفس گیر پرونده لیگ برتر بسکتبال بانوان امروز شنبه ۱۸ اسفند بسته شد. دانشگاه آزاد در حضور مدعیان قدرتمند جام قهرمانی را بالای سر برد و برای این قهرمانی، بازگشتی زیبا پس از باخت اول در اصفهان داشت.

زمانی که آن‌ها در فینال اول در اصفهان برابر نامی نو شکست خوردند کمتر کسی فکر آن را می‌کرد که دانشگاه آزاد توان بازگشت داشته باشد. همه چیز برای دانشگاه آزاد از دست رفته به نظر می‌رسید و همه خود را برای گفتن جمله “نایب قهرمانی هم کار بزرگی بود!” به آزاده زمان پور آماده کرده بودند.

با این حال این جمله هرگز بر زبان کسی نیامد زیرا دانشگاه آزاد تصمیم گرفته بود غیر ممکن را ممکن کند. آن‌ها در بازی دوم فینال نامی نو را شکست دادند تا کار به بازی سوم و آخر بکشد و در نهایت توانستند در آخرین بازی نیز در رقابتی نفس گیر ۵۸ بر ۵۴ پیروز شوند و قهرمان لیگی شوند که گروه بهمن و هیرو نیز علاوه بر نامی نو برای قهرمانی در آن از روز اول دندان تیز کرده بودند.

دانشگاه آزاد در این بازی با ارنج اولیه لوسینه آسادوریان، شکیبا کائید، آینا گوکوآ، شیدا شجاعی و سحر نجفی به میدان رفت و سپیده جعفری نیز نامی نو را با ترکیب آغازین آناهیس خداوردیان، مژگان خدادادی، ساغر آجیلی، معصومه اسماعیل زاده و مطهره کشفی به میدان فرستاد.

در آغاز بازی باد به پرچم نامی نو می‌وزید. آن‌ها کوارتر اول را ۱۱ بر ۶ به سود خود پایان دادند اما بحرانی‌ترین تایم بازی برای آن‌ها کوارتر دوم بود. در کوارتر دوم اوضاع برای نامی نو فاجعه بار بود و آن‌ها اجازه نداشتند در این کوارتر تا این اندازه اشتباه کنند. حاصل کوارتر دوم ۵ امتیاز برای نامی نو و ۱۴ امتیاز برای دانشگاه آزاد بود و بدین ترتیب نامی نو نیمه اول را با ۴ امتیاز بازنده به رختکن رفت. اختلافی که تا پایان حفظ شد.

در کوارتر سوم، فاجعه نامی نو تکمیل شد. انتظار می‌رفت پس از افت فاحش در کوارتر دوم، سپیده جعفری بتواند تیمش را در کوارتر سوم مقتدرانه به میدان بفرستد اما اوضاع باز هم بحرانی‌تر از قبل شد. دانشگاه آزاد کوارتر سوم را ۲۴ بر ۱۲ از نامی نو برد و اختلاف به ۱۶ پوئن رسید. اختلافی که جبران آن در کوارتر باقی مانده در مسابقه‌ای در این سطح دور از ذهن بود.

با این وجود نامی نو سرانجام در آخرین وقت بازی به خود آمد. آن‌ها تصمیم گرفته بودند آب رفته را به جوی بازگردانند و با پرس از بالا در زمین حریف و توپ ربایی، فشار زیادی روی دانشگاه آزاد وارد کردند. در بهترین نمایش نامی نو در جریان این مسابقه، عملکرد فوق العاده نامی نو بازگشتی تاریخی را نوید می‌داد. نامی نو با پیروزی ۲۶ بر ۱۴ در کوارتر چهارم اختلاف را کاهش داد اما باز هم ۴ پوئن کم آورد و قهرمانی را از دست داد.

در این مسابقه آینا گوکوآ برای دانشگاه آزاد با ۱۶ امتیاز و ۱۲ ریباند دبل دبل کرد و در ترکیب نامی نو مژگان خدادادی با ۱۹ امتیاز و ۱۱ ریباند و معصومه اسماعیل زاده با ۲۳ امتیاز و ۱۰ ریباند موفق به دبل دبل شدند. اسماعیل زاده امتیازآورترین بازیکن میدان بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.