برترین های موتورسواری بانوان کشور ؛ بهناز شفیعی، آزاده گیلانی و نیلوفر رویت وند | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

برترین های موتورسواری بانوان کشور ؛ بهناز شفیعی، آزاده گیلانی و نیلوفر رویت وند

  • کد خبر : 17759
  • 19 اسفند 1397 - 11:43
برترین های موتورسواری بانوان کشور ؛ بهناز شفیعی، آزاده گیلانی و نیلوفر رویت وند

برترین های موتورسواری بانوان کشور در حالی مشخص شدند که بهناز شفیعی، آزاده گیلانی و نیلوفر رویت وند قهرمانی مسابقات کلاس های مختلف را به دست آوردند. مسابقاتی که تحت تاثیر بارندگی انجام شد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – رشته موتورسواری در بخش بانوان در حال پیشرفت است. گرچه سال‌ها است که دختران موتورسوار در گوشه و کنار کشور فعالیت می‌کنند و گهگاه در مسابقاتی شرکت می‌کنند اما رسمیت فعالیت برای آن‌ها همواره یک چالش بوده است.

با این وجود تحرکات اخیر فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری به آن‌ها این فرصت را داده تا به صورت رسمی در مسابقات شرکت کنند و همچنین فضای مناسبی برای آموزش دختران جوان و علاقمند به موتورسواری که از مهارت کافی برخوردار نیستند فراهم شده است.

اولین دوره مسابقات موتوسواری بانوان کشور در بخش سرعت برگزار شد. این مسابقات از این نظر رقابتی ویژه بود که نخستین رقابت رسمی بانوان موتور سوار محسوب می‌شد و مطابق قوانین و استانداردهای فدراسیون جهانی به انجام رسید و ۲۲ نفر از برترین‌های کشور را گرد هم آورد.

این مسابقات مجموعه ورزش آزادی تهران در سه کلاس برگزار شد که در پایان نفرات برتر کلاس‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفتند. در مسابقات کلاس ۲۵۰ سی سی که ۶ نفر از برترین‌های ایران در آن مسابقه دادند بهناز شفیعی پس از ۱۰ دور مسابقه به مقام نخست رسید.

بهناز شفیعی از چهره‌های خوشنام موتورسواری ایران است که گفته می‌شود شاگردان پرشماری نیز دارد. او به عنوان یکی از زنان الهام بخش ورزشی در ایران به عنوان حامل مشعل المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی نیز برگزیده شده بود.

پس از بهناز شفیعی، راضیه رحمتی و مهدیه ایلخانی دیگر موتورسواران تهرانی دوم و سوم شدند. در مسابقات کلاس Mini GP که با حضور ۸ موتور سوار در ۱۰ درو برگزار شد موتورسوار اهل گیلان، آزاده گیلانی به مقام قهرمانی رسید و ملیحه کریمی‌ فخر از تیم آیلند و نیلوفر رویت وند از تیم البرز دوم و سوم شدند.

نیلوفر رویت وند پس از سومی در مینی جی پی در مسابقات کلاس ۱۲۵ سی‌سی که در ۵ دور برگزار شد به مقام قهرمانی رسید. جیران رجبی از گیلان دوم شد و فاطمه توانگر راد از تیم البرز عنوان سوم را به دست آورد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.