15

نظرات دانش پس از قهرمانی آداک در لیگ کبدی / از تاتامی و کارت هدیه تا نقش ملی پوشان

  • کد خبر : 17892
  • 23 اسفند 1397 - 10:19
نظرات دانش پس از قهرمانی آداک در لیگ کبدی / از تاتامی و کارت هدیه تا نقش ملی پوشان

ماهرخ دانش مربی تیم کبدی آداک تهران پس از قهرمانی در لیگ کبدی بانوان از عزم راسخ تیمش برای این عنوان می‌گوید. تیمی متحد که از حمایت اسپانسر خود به نحو احسن استفاده کرده است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – لیگ کبدی بانوان به نقطه پایان خود رسید و آداک تهران جام قهرمانی را بالای سر برد. تهرانی‌ها در مسیر قهرمانی با تفاضل بهتر نسبت به رقیب سرسخت خود اقبال قزوین از این تیم پیشی گرفتند.

ماهرخ دانش مربی تیم آداک تهران پس از کسب این موفقیت در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران در باره قهرمانی آداک در لیگ کبدی صحبت کرده است:

مسیر قهرمانی

تمرینات 6 ماه و تمامی روزهای هفته در مجموعه ورزشی بعثت یا تختی برگزار می‌شد. حریفانمان را در لیگ آنالیز کرده بودیم و تمرینات ما بر اساس آنالیز حریفان انجام می‌شد. آداک با حضور ۱۲ بازیکن از جمله ۳ بازیکن از تیم بازی‌های آسیایی جاکارتا و ۵ بازیکن ملی جوانان و بزرگسالان تشکیل شد.

تمرینات ما کاملاً فشرده و هدف اول و آخر ما قهرمانی بود. بازیکنان ما برای این موفقیت جنگیدند و سختی‌های زیادی در این ۴ مرحله از لیگ ۹۷ متحمل شدیم. در هر تیمی بازیکنان ملی پوش و باسابقه دعوت به تیم ملی دیده می‌شدند و تعداد تیم‌های متوسط نسبت به دیگران بسیار معدود بود. در هر مسابقه‌ای باخت و پیروزی و اشتباهات تیمی هم وجود دارد اما با وجود این شرایط موفق شدیم قهرمانی را به دست بیاوریم.

کمک آداک: تجهیزات و پاداش

آداک به طور عمده، کمک‌های تجهیزاتی به تیم می‌کرد و این طور نبود که مبالغ قراردادی برای بازیکنان و مربیان وجود داشته باشد. این کمک‌ها برای تیم ارزشمند بود به خصوص این که در راس همه این حمایت‌ها، تیم از یک تاتامی برای تمرین بهره مند شد.

تیم ما قرارداد مالی نداشت و اسپانسر ما طی ۳ مرحله در قالب کارت هدیه، به تک تک اعضای تیم به صورت مساوی مبالغی را پرداخت کرد که یک مرحله ۳۰۰، یک مرحله ۲۰۰ و یک مرحله ۵۰۰ هزار تومان (مجموعاً یک میلیون تومان) بود. با نظر مثبت آداک، پس از قهرمانی در لیگ نیز به هر یک از اعضای تیم یک و نیم میلیون تومان پاداش داده شد و بدین ترتیب آداک حمایت بسیار خوبی از تیم داشت.

ملی پوشان و نقش غزال خلج

غزال خلج، زهرا کریمی و رویا داوودیان در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشتند و زینب کرباسی، زهرا آسترکی، سپیده دکتر ارسطو، مطهره آزادی و فاطمه احمدی نفرات ملی جوانان و بزرگسالان ما بودند.

حضور غزال خلج به عنوان یک بازیکن باتجربه و توانمند اعتماد به نفس بیشتری به تیم داد. حضور او ۲۰ الی ۳۰ درصد مسیر قهرمانی آداک در لیگ کبدی بود و باقی این مسیر را سایر بازیکنان ما با همدلی و تلاش برای کار تکنیکی و تاکتیکی بی نقص طی کردند.

فکر و ذکر تیم، قهرمانی بود

شروع کار ما از شهریور در لیگ بود اما از خرداد ماه برای لیگ شروع به کار کردیم و از همان روز اول آغاز تمرینات، فکر و ذکر تیم قهرمانی بود. با وجود همه مشکلاتی که تک تک ما در زندگی خارج از کبدی داشتیم اما هدف ما مشخص و قهرمان شدن یک هدف مهم برای همه ما بود.

در هر تیمی مشکلاتی وجود دارد اما هنر ما این بود که در زمان وقوع مشکل، بتوانیم تیم را در شرایط آرام و متعادل حفظ کنیم و از تمام حاشیه‌ها دور نگه داریم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.