22

درباره فاطمه خدابنده لو، هشت شگفت انگیز / ستاره جدید کبدی ایران از قزوین می‌آید

  • کد خبر : 17912
  • 27 اسفند 1397 - 13:12
درباره فاطمه خدابنده لو، هشت شگفت انگیز / ستاره جدید کبدی ایران از قزوین می‌آید

تیم کبدی اقبال قزوین در پایان لیگ برتر کبدی بانوان پس از آداک تهران به مقام نایب قهرمانی رسید. ستاره این تیم کسی نبود جز فاطمه خدابنده لو. بازیکنی ۲۰ ساله که بهترین مهاجم لیگ بود و مهره موثر نماینده قزوین. از او بیشتر خواهیم شنید.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران  – لیگ برتر کبدی در حالی با قهرمانی آداک تهران پایان یافت که اقبال قزوین، نایب قهرمان این مسابقات یکی از تیم های شایسته لیگ بود. آن ها با فاصله ای میلی متری نسبت به قهرمان، جام را از دست دادند اما در حد آداک، قابل احترام هستند.

فاطمه خدابنده لو کاپیتان اقبال قزوین یکی از مهره های مهم تیمش بود. درباره فاطمه خدابنده لو بهتر است بدانید او در ۲۰ سالگی سومین حضور در لیگ برتر را تجربه کرد و پیش از آن در ۱۷سالگی در لیگ دسته یک به میدان رفته بود. زندگی عجیب شده با کبدی او را در این سن و سال به مسئولیت نایب رئیسی هیئت کبدی قزوین رسانده است.

فاطمه امسال بهترین مهاجم لیگ برتر کبدی بانوان انتخاب شد و بخشی از فعالیت های او، مربیگری رده های سنی پایه است. ۸  شگفت انگیز قزوینی ها، ستاره جدید کبدی ایران در گفت‌وگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران درخصوص سطح لیگ امسال گفت: لیگ امسال با توجه به قانون منع به کار گیری بیش از سه ملی‌پوش در هرتیم، لیگ کبدی بانوان سطح بالایی پیدا کرد و اوضاع تیم‌ها بهتر شد.

وی ادامه داد: تیم ما بدون حضور بازیکن ملی‌پوش و با ترکیبی جوان توانست با تفاضل پس از آداک تهران نایب قهرمان شود. بعد از قهرمانی دختران کبدی در آسیا بازخورد خوبی از سوی مسئولان و فدراسیون متوجه این رشته شد، پخش زنده مسابقات مردان کمک بزرگی به گسترش این رشته می کند و امیدوارم با حمایت وزارت ورزش از این رشته، فدراسیون کبدی بتواند این طلا را حفظ کند

خدابنده لو با اشاره به بدشناسی تیمش در دور برگشت لیگ گفت: یکی از بازیکنان تیم در دور برگشت آسیب دید و از همراهی تیم بازماند. خیلی از بازیکنان تیم ما نخستین بار بود که در لیگ برتر حضور پیدا می‌کردند این بی‌تجربگی سبب شد ما تنها به دلیل تفاضل نایب قهرمان شویم، این در حالی بود که ما در دور رفت هم توانسته بودیم آداک را مهار کنیم. آداک سه ملی پوش داشت که در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور داشتند، دیگر بازیکنانش هم بازیکنان خوبی بودند در واقع این تیم از بیشترین ملی پوش بهره مند بود.

او در باره دیگر تیم‌های حاضر در لیگ و وضعیت مالی نماینده قزوین عنوان کرد: شیراز، اورمیه، گلستان و تیم‌های دیگر حداقل یک ملی پوش در ترکیب داشتند اما داشته های ما محدود بود. حامی مالی تیم اقبال قزوین هیئت کبدی قزوین بود البته تلاش هایی صورت گرفته که شهرداری هم کمک کند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است بازیکنان ما با دل و جان و بدون هیچ چشمداشت مالی در لیگ حضور داشتند و نتیجه آن را هم دیدیم.

کاپیتان اقبال قزوین از عدم حضورش در بازی های آسیایی جاکارتا گفت و خاطرنشان کرد: برای من سخت بود که نتوانستم در جاکارتا حضور داشته باشم، هنوز علت خط خوردنم را نمی‌دانم که چرا در آخرین اردوی پیش از جاکارتا خط خوردم. حتی دو روز پس از خط خوردن بیشتر از قبل تمرین می کردم. هر چیزی حکمتی دارد آن قدر تلاش می کنم که در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ حضور داشته باشم و طلا را برای ایران تکرار کنیم. طلای ما در ۲۰۲۲ شیرین تر از طلای جاکارتا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.