18

زهرا قنبری : قرارداد بازیکنان در فوتبال بانوان افتضاح است / سقف قرارداد 60 میلیونی

  • کد خبر : 18143
  • 07 فروردین 1398 - 3:10
زهرا قنبری : قرارداد بازیکنان در فوتبال بانوان افتضاح است / سقف قرارداد 60 میلیونی

زهرا قنبری مهاجم تیم ملی فوتبال زنان ایران و تیم شهرداری بم می گوید وضعیت قرارداد بازیکنان در فوتبال بانوان افتضاح است. قنبری از سقف قرارداد 60 میلیونی در فوتبال بانوان صحبت کرده و معتقد است در حال حاضر ۸۰ درصد مردم از فوتبال بانوان آگاهی دارند.

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ از ۱۴ فروردین به مصاف حریفان خواهد رفت تا برای صعود تلاش کند. زهرا قنبری بازیکن تیم شهرداری بم به همراه سایر ملی پوشان برای صعود به مرحله سوم انتخابی المپیک تلاش می کند.

مشروح گفتگو زهرا قنبری در آستانه سال جدید به شرح زیر است:

تأثیر خوبی در تیم باشگاهی و ملی داشته‌ام
خدا را شکر در نیم فصل نخست مسابقات لیگ برتر تیم شهرداری بم وضعیت خوبی داشت و موفق شدیم با همدلی بازیکنان نیم فصل نخست را با قهرمانی پشت سر بگذاریم. امیدواریم همین روند ادامه دار باشد و در پایان رقابت‌های لیگ بتوانیم قهرمانی را دوباره برای این تیم کسب کنیم. تا به اینجا از عملکرد خودم راضی هستم و تأثیر خوبی برای تیم ملی و تیم باشگاهی ام داشتم.

 سال ۹۷ سال متفاوتی برای فوتبال زنان ایران بود
عملکرد تیم ملی در سال ۹۷ متفاوت‌تر از گذشته بود چرا که استارت اردوهای ملی از فروردین ماه زده و به صورت منظم برگزار شد. سال ۹۷ سال متفاوتی برای فوتبال زنان ایران بود چرا که تغییر و تحولات بسیاری به همراه داشت.

تیم ملی موفق شد از مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ صعود کند و راهی دور دوم شود. همین رشد و پیش باعث فشردگی رقابت‌ها در مسابقات لیگ نیز شد. در کل سال ۹۷ سال خوبی برای تیم ملی بود. امیدوارم در سال جدید نیز این روند رو به رشد ادامه دار باشد و بتوانیم به اهدافمان برسیم و جزو تیم‌های خوب آسیا قرار گیریم.

 وضعیت قراردادها افتضاح است
وضعیت قراردادها افتضاح است. امیدوارم اسپانسرهای خوبی جذب فوتبال بانوان شود تا رقم قراردادها کمی بهتر شود. این کمبودها باعث دلسردی بازیکنان می‌شود. بازیکن نیز هزینه‌های شخصی دارد و باید از یک راهی مخارج خود را تأمین کند.

اگر می‌خواهیم فوتبال زنان حرفه‌ای باشد باید به مسائل مالی نیز توجه کنیم. نیاز به جذب اسپانسر داریم تا بازیکنان زندگی و فوتبال خود را حرفه‌ای تر دنبال کنند. وضعیت قراردادهای ما با مردان اصلاً قابل مقایسه نیست و همین معضل باعث دلسردی می‌شود.

مردم نمی‌دانستند که زنان فوتبال هم بازی می‌کنند

نگاه مردم در حال حاضر با توجه به قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان در آسیا بسیار تغییر کرده است. تا دو سال گذشته شاید کسی نمی‌دانست که فوتبال وجود دارد اما در حال حاضر ۸۰ درصد مردم از فوتبال بانوان آگاهی دارند. تیم ملی می‌تواند جزو بهترین‌های آسیا باشد به شرط اینکه توجه بیشتری به آن شود.

در گذشته مردم نمی‌دانستند که زنان هم می‌توانند فوتبال بازی کنند. اگر رسانه حمایت بیشتری از فوتبال بانوان داشته باشد قطعاً مردم می‌توانند صحنه‌های جذابی از بازی دختران تماشا کنند و ببینند که هیچ تفاوتی وجود ندارد. اگر فوتبال زنان شناخته شود استعدادها نیز شناسایی خواهند شد و همین کمک خواهد کرد تا اسپانسرها جذب و نگاه مردم به فوتبال بانوان حرفه‌ای شود. امیدوارم یک روز این اتفاق رخ دهد.

نگاه تبعیضی آزار دهنده است
تبعیضی که بین زنان و مردان وجود دارد باعث اذیت و ناراحتی ام می‌شود. به هر حال فوتبال مردان از نظر کیفی بالاتر از زنان است اما فاصله آن خیلی نیست. به همین دلیل تفاوت و تبعیضی که بین زنان و مردان اعمال می‌کنند آزاردهنده است.

بهترین بازیکن فوتبالیست زن ایران ۶۰ میلیون دریافتی دارد در حالی که بازیکنان مرد قراردادهای میلیاردی می‌بینند و بازیکنی که تمام فصل روی نیمکت قرار می‌گیرد ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد می‌بندد. واقعاً این نگاه‌های تبعیض آمیز اذیت کننده است. امیدوارم روزی فرا برسد که این شرایط به حداقل برسد و تبعیض کمتر باشد.

نظر راجع به مریم آزمون: مریم آزمون سرمربی تیم ملی زحمات بسیاری می‌کشد و تمام تلاشش این است تا نتایج خوبی در مسابقات انتخابی المپیک و آسیایی کسب کنیم. هدف او کمک به تیم ملی فوتبال بانوان است. هر چه در توان دارد برای تیم ملی می‌گذارد. تمام سعی خود را می‌کند تا به چیزی که حقمان است برسیم.

تلخ‌ترین خاطره ورزشی: آسیبی که در سال ۸۸ دیدم منجر شد تا به مدت یکسال از فوتبال دور باشم. این دوری برایم بسیار سخت بود و یکی از تلخ‌ترین خاطرات ورزشی ام است.

شیرین‌ترین خاطره ورزشی: سال ۹۴ عنوان بهترین بازیکن فوتبال زنان ایران را کسب کردم و از اینکه پاسخ تمام زحمات خود و خانواده ام را دیدم خوشحال شدم. با این عنوان تمام سختی‌هایی که کشیده بودم را فراموش کردم و این شیرین‌ترین خاطره ورزشی‌ام است.

در ناامیدی با چه چیزی آرام می‌شوی: در زمان ناامیدی به خودم انرژی می‌دهم و سعی و تلاشم را مضاعف می‌کنم تا هر آنچه را که باعث ناراحتی ام شده را کنار بزنم. افکار منفی را از ذهنم بیرون می‌کنم و نمی‌گذارم اسیر آنها شوم. برای بدست آوردن چیزی که می‌خواهم تلاش می‌کنم.

اگر بازگشت به عقب داشته باشید باز هم فوتبال را انتخاب می‌کنید: از کودکی عاشق فوتبال بازی کردن بودم. در کوچه و خیابان فوتبال بازی می‌کردم. به این رشته علاقه شدیدی دارم. هر بار که به عقب بازگردم قطعاً حرفه‌ای تر این رشته را دنبال خواهم کرد و از اینکه فوتبالیست شده‌ام ناراحت نیستم.

دوست داشتید پسر باشید: هر بار که مسابقات مردان را تماشا می‌کنم از حضور تعداد زیادی تماشاگران به این فکر می‌روم که ای کاش من هم پسر بودم تا به همین اندازه مورد حمایت قرار می‌گرفتیم و دیده می‌شدیم.

درباره ورزشگاه آزادی: تیم ملی زنان نیز می‌تواند در ورزشگاه آزادی فوتبال بازی کند و بانوان نیز به تماشای آن بنشیند. این به رشد فوتبال کمک می‌کند و فرهنگ سازی نیز خواهد شد. قطعاً اگر بازی‌های ما را از نزدیک تماشا کنند بسیار تأثیرگذار تر است. امیدوارم این فرهنگ سازی صورت گیرد و روزی در ورزشگاه آزادی حاضر شویم.

الگوی ورزشی: کریستیانو رونالدو، علی کریمی و علی دایی الگوهای ورزشی ام هستند.

طرفدار استقلال یا پرسپولیس : طرفدار تیم ملی هستم. استقلال و پرسپولیس برایم فرقی ندارم و عرق خاصی نسبت به هیچکدام ندارم.

اهداف در سال ۹۸ : یکی از اهدافم در سال ۹۸ این است که تا از دور دوم رقابت‌های انتخابی المپیک صعود و راهی مرحله نهایی شویم. اگر این اتفاق رخ دهد تغییری اساسی در فوتبال زنان بوجود می‌آید. در حال حاضر شرایط برای تیم ملی بسیار بهتر از گذشته است. این تحولات به تیم ملی و مسابقات لیگ کمک می‌کند.

درباره مشکلات اقتصادی کشور: امیدوارم مشکلات اقتصادی هر چه سریع‌تر برطرف شود چرا که گریبانگیر همه شده است. ما ورزشکاران نیز جزئی از مردم هستیم و شرایط برای ماهم سخت است. زندگی کردن با این شرایط سخت شده. امیدوارم مسئولان فکری برای این وضعیت کنند.

صحبت پایانی: سال جدید بازی‌های مهم انتخابی المپیک را در پیش داریم. سال نو در کنار خانواده‌هایمان نیستیم و در اردوهای تیم ملی حضور داریم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا راهی مرحله نهایی رقابت‌ها شویم که اگر این اتفاق رخ دهد برای نخستین بار است. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا باعث افتخار آفرینی شویم. از خانواده ام بویژه پدر و مادرم که همیشه مرا حمایت کرده‌اند تشکر می‌کنم.

[ad_2]

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=18143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.