20

الهام صادقی از لیگ ووشو می گوید؛ لیگ نخبه پرور و 3 سال شکست ناپذیری

  • کد خبر : 1839
  • 19 اسفند 1396 - 15:21
الهام صادقی از  لیگ ووشو می گوید؛ لیگ نخبه پرور و 3 سال شکست ناپذیری

سرمربی تیم ووشوی دانشگاه آزاد اسلامی پس از قهرمانی در لیگ برتر 96 درباره این قهرمانی و آن چه بر لیگ گذشته صحبت کرده است. از حمایت ویژه دادکان از ورزش به عنوان یک مدیر ورزشی در راس دانشگاه آزاد تا نخبه هایی که در ووشوی زنان ایران در راهند.

به گزارش “رسانه ورزش زنان ایران IWSPORTS” ، تیم ووشوی دانشگاه آزاد در لیگ 96 هم به سلطه خود بر ووشوی ایران ادامه داد و بدون شکست و با حداکثر امتیاز بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.

الهام صادقی ، بازیکن اسبق تیم ملی و مربی کنونی دانشگاه آزاد در گفتگو با IWSPORTS درباره این مسابقات ، اوضاع دانشگاه آزاد و ستاره هایی که در راهند صحبت کرده است:

3 سال شکست ناپذیری

رقبای امسال ما در لیگ ، سپاهان از حریفان قدیمی و تیم جدیدی به نام پیام نور ایذه بودند. پیام نور از ووشوکاران و کادر فنی بسیار خوبی بهره مند بود که حتی سپاهان را هم شکست داد اما خوشحالیم که با همدلی و همبستگی قهرمانی را به دست آوردیم.

من 5 سال است که مربی دانشگاه آزاد هستم و به جز سال اول که نایب قهرمان شدیم در 4 سال بعد قهرمانی را به دست آوردیم و در 3 سال اخیر به هیچی تیمی در کشور نباخته ایم.

کیفیت لیگ و قانون منصفانه

ووشوکاران حاضر در لیگ 3 دسته هستند. دسته اول ملی پوشان بزرگسال که حضور آن ها برای حفظ آمادگیشان است و سطح لیگ را بالا می برند. دسته دوم ووشوکاران تازه واردی هستند که برای پیشرفت و میدان دیدن وارد لیگ شده اند و دسته سوم ، ووشوکاران تیم ملی جوانان هستند که در لیگ، خود را با بزرگسالان محک می زنند. ترکیب این 3 گروه در کنار هم ، سطح کیفی لیگ ما را بالا می برد.

علاوه بر این ، قانون منصفانه ای که بر لیگ حاکم است و هر تیم می تواند حداکثر از 5 ملی پوش استفاده کند کمک کرده که تمرکز قوا در یک تیم از بین برود و نفرات باکیفیت لیگ در تیم ها پخش شوند. در این شرایط رقابت جذاب تر است و ووشوی ایران از این ساز و کار، سود می برد.

افتخار کار کردن با دادکان

در چند سال اخیر دانشگاه آزاد برای تیم ووشو کم نگذاشته و همه موارد حمایتی از اسکان و تجهیزات تا پرداختی ها به نحو احسن انجام شده است و این خوش حسابی و نگاه مثبت یکی از عللی است که من و ووشوکاران تیم دانشگاه آزاد به مجموعه دانشگاه اعتماد کرده ایم .

با توجه به تغییر در ریاست دانشگاه و استعفای دکتر دادکان ، لیگ را در حالی سپری کردیم که دانشگاه آزاد رئیس نداشت و در این شرایط پرداخت های مالی به تعویق افتاد. دکتر دادکان خود ، یک ورزشکار بوده و حضور یک مدیر ورزشی در راس کار ، برای هر مربی یا ورزشکاری یک امتیاز بزرگ است.

ما مدیران خوبی در ورزش داریم و یکی از از افتخارات من این بوده که با دکتر دادکان کار کردم. با دکتر دادکان هیچ مشکلی نداشتیم و وی چون ورزشی بود درد ما را می فهمید و باید به حال مجموعه ای که دکتر دادکان مدیر آن مجموعه شود غبطه خورد.

ستاره های جوان و نخبگان آینده

تیم ما از نفرات جوانی بهره مند بود که میدان خوبی برای پیشرفت آن ها مهیا شد. در تالو ستاره های جوان و جدیدی را دیدم که می توانند موفقیت های بزرگی کسب کنند. در ساندا هم چهره های خوبی مثل آرزو سلیمی داشتیم اما چون سطح ملی پوشان ما بسیار بالا است رقابت با آن ها دشوار است و کمتر به چشم می آید.

من از اولین کسانی هستم که در سال 82 در نخستین اعزام برون مرزی ووشوی زنان با حجاب اسلامی ، به مسابقات برون مرزی رفتیم و سد اعزام را شکستیم. از سال 82 تاکنون هر سال، نخبه هایی پدیدار شدند و درخشیدند و این روند ادامه خواهد داشت.  امروز ووشوکاران بزرگی عضو تیم ملی هستند اما با گذشت زمان ، نفرات نخبه و ستاره های جدیدتری به میدان خواهند آمد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.