18

دختران پینگ پنگ باز ایران مهمان لیگ تنیس روی میز ترکیه شدند

  • کد خبر : 18518
  • 16 فروردین 1398 - 12:43
دختران پینگ پنگ باز ایران مهمان لیگ تنیس روی میز ترکیه شدند

با اعزام پریناز حاجیلو، ملیکا کرمی، شیما صفایی و فاطمه جمالی فر به کشور همسایه غربی، دختران پینگ پنگ باز ایران مهمان لیگ تنیس روی میز ترکیه شدند. پیش از این ندا شهسواری و مریم صامت به ترابزون اسپور ترکیه پیوسته بودند اما به نظر می‌رسد فدراسیون تنیس روی میز روی جوان‌ها سرمایه گذاری ویژه ای می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران، تیم منتخب تنیس روی میز دختران ایران متشکل از پریناز حاجیلو، ملیکا کرمی، شیما صفایی و فاطمه جمالی فر با هدایت مریم معظمی برای حضور در لیگ تنیس روی میز زنان ترکیه به عنوان تیم میهمان، عازم این مسابقات شده است.

فدراسیون‌های تنیس روی میز ایران و ترکیه روابط نزدیکی با یکدیگر دارند و به نظر می‌رسد حضور تیمی از ایران در لیگ داخلی و چند مرحله‌ای کشور همسایه بر اساس این روابط نزدیک شکل گرفته است و خالا دختران پینگ پنگ باز ایران مهمان لیگ تنیس روی میز ترکیه شدند .

ندا شهسواری و مریم صامت ملی پوشان باتجربه تنیس روی میز ایران پیش از این به عضویت تیم ترابزون اسپور ترکیه درآمده و در لیگ ترکیه بازی کرده‌اند اما حضور تیمی مستقل از ایران در این مسابقات اهمیتی ویژه دارد. شهسواری دیگر در عضویت ترابزون قرار ندارد و قرار است مهشید اشتری در مرحله بعد همراه با صامت برای ترابزون مسابقه دهند.

بدین ترتیب با اضافه شدن ۴ پینگ پنگ باز جوان ایران به جمع مسافران ترکیه، تعداد بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ تنیس روی میز ترکیه به ۶ نفر می‌رسد. با توجه به اینکه هر ۴ بازیکن اعزامی به ترکیه در جمع برترین‌های جوانان ایران حضور دارند هدف فدراسیون تنیس روی میز ایران از فراهم سازی این شرایط برای حضور دختران پینگ پنگ باز، افزایش سطح تجربه مسابقاتی آنها است.

مریم معظمی مربی سازنده استان البرز هدایت تیم جوان ایران در لیگ ترکیه را بر عهده دارد

به عبارت دیگر فدراسیون تنیس روی میز ایران دریافته است ایران برای پرورش نسل تازه ای از ستاره‌ها در بخش بانوان نیاز به سرمایه گذاری بر روی ستاره‌های رده‌های پایه خود دارد و به نظر می‌رسد تمرکز برنامه‌های آینده تنیس روی میز زنان ایران بر روی پریناز حاجیلو، ملیکا کرمی، شیما صفایی و فاطمه جمالی فر به همراه مهشید اشتری به عنوان یک ستاره در حال تکامل و نیز بازیکنان مستعدی چون کیمیا رستمی، صبا سراجی، الینا رحیمی، مریم فرعی و چند بازیکن دیگر است.

مریم معظمی مربی خوشنام و فعال تنیس روی میز استان البرز در حالی به عنوان مربی در تیم اعزامی حاضر است که نقش مهمی در بازیکن سازی در البرز به عنوان یکی از استان‌های قطب و دارای ظرفیت ویژه در تنیس روی میز ایران ایفا می‌کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=18518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.