18

ایران ۹ فلسطین صفر | پیروزی بی‌رحمانه و روحیه بخش در دوحه

  • کد خبر : 18663
  • 17 فروردین 1398 - 21:28
ایران ۹ فلسطین صفر | پیروزی بی‌رحمانه و روحیه بخش در دوحه

تیم ملی فوتبال بانوان ایران با پیروزی بی‌رحمانه و روحیه بخش در دوحه برابر فلسطین بار دیگر امیدهای خود را در راه مقدمانی المپیک توکیو زنده کرد. در روزی که فلسطین بی دفاع بود و حرفی برای گفتن نداشت ایران به فلسطین ترحم نکرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران، پس از اینکه تیم ملی ایران در اولین مسابقه خود در دور دوم مقدماتی فوتبال المپیک با وجود موقعیت‌های پرشمار گلزنی دو بر صفر به فیلیپین باخت پیروزی بر فلسطین برای بازگشت اراده و انرژی به تیم ملی اجتناب ناپذیر بود.

ایران برای پیروز شدن برابر فلسطین به اندازه کافی برتر از رقیب غربی بود و برتری خود را از همان دقیقه نخست بازی برحریف تحمیل و تا پایان مسابقه حفظ کرد. پیروزی ۹ بر صفر ایران بر فلسطین اکنون تا حدودی آب رفته را به جوی بازگردانده و تیم ملی را امیدوار کرده است.

در دیدار ایران و فلسطین در ورزشگاه الوکره دوحه، زهرا خواجوی، ملیکا متولی، فاطمه سهرابی ،فاطمه امینه برازجانی، زهرا پور حیدر، شقایق روزبهان، زهرا سربالی، مونا حمودی، سمانه چهکندی، زهرا قنبری (کاپیتان) و هاجر دباغی ترکیب اولیه ایران را تشکیل دادند.

ایران در این بازی برای به ثمر رساندن گل اول بازی تنها ۴ دقیقه زمان نیاز داشت. سمانه چهکندی وینگر مشهدی شهرداری بم گل اول را به ثمر رساند و در دقیقه ۲۰ هاجر دباغی مهاجم با استعداد و چارچوب شناس سپاهان دومین گل را وارد دروازه فلسطین کرد.

دباغی درست یک دقیقه بعد دبل کرد و در دقیقه ۳۶ مونا حمودی گل دیگری برای ایران به ثمر رساند. در دقیقه ۳۱، زهرا قنبری کهنه کار دروازه فلسطین را گشود که از سوی کمک داور آفساید اعلام شد.

هاجر دباغی با دو گل برابر فلسطین در این مرحله از مقدماتی المپیک نیز گلزنی کرد

پس از برتری ۴ گله ایران در نیمه اول، ایران در نیمه دوم و دقیقه ۴۹ با پاس زهرا قنبری و ضربه تمام کننده مونا حمودی به گل رسید. در دقیقه ۵۶ سارا قمی که به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمده بود تنها ۲ دقیقه پس از ورود به میدان زننده گل ششم ایران شد.

پای کاپیتان زهرا قنبری سرانجام در دقیقه ۶۶ به گل باز شد و قنبری در دقیقه ۸۱ با شوتی دیدنی دومین گل خود در این بازی را نیز به ثمر رساند. نهمین و آخرین گل بازی نیز در دقیقه ۸۲ توسط سارا قمی به ثمر رسید تا سارا قمی، زهرا قنبری، مونا حمودی و هاجر دباغی در این بازی ۲ گل و سمانه چهکندی یک گل برای ایران سرخ پوش به ثمر برسانند.

سارا قمی، گلزن کهنه کار در نقش تعویض طلایی در نیمه دوم به میدان آمد و دبل کرد

مریم آزمون در این مسابقه فروغ موری را به جای زهرا پورحیدر، الهام فرهمند را به جای زهرا سربالی و سارا قمی را به جای شقایق روزبهان به میدان فرستاد.حدود ۸۰ تماشاگر ایرانی مقیم قطر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. تعویض های تهاجمی آزمون و به میدان آوردن بازیکنان هجومی در نیمه دوم نشانگر ضعف دفاعی فلسطین و میل ایران به بهبود وضعیت تفاضل گل خود با توجه به وضعیت حریف بود.

با کسب این برد، ایران در جدول ۳ امتیازی شد و فلسطین نیز بدون امتیاز در قعر جدول قرار گرفت. چین تایپه و فیلیین ۳ امتیازی هستند و دیدار دوم خود را برابر یکدیگر برگزار می‌کنند که نتیجه آن در آینده تیم ملی اثرگذار است.

با توجه به صعود تیم اول از این گروه، ایران در سومین و آخرین مسابقه خود باید برابر چین تایپه به میدان برود و راه صعود ایران از این گروه در گرو پیروزی بر چین تایپه در سومین مسابقه و همچنین شکست فیلیپین برابر چین تایپه می‌گذرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=18663

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.