17

رویا پردازی برای تیم ملی بسکتبال بانوان | آغاز دوران جدید با جوان‌ها

  • کد خبر : 18700
  • 18 فروردین 1398 - 12:40
رویا پردازی برای تیم ملی بسکتبال بانوان | آغاز دوران جدید با جوان‌ها

تیم ملی بسکتبال بانوان کار خود را با شایسته متشرعی آغاز کرده است. به این اسامی نگاه کنید: دلارام، ساغر، معصومه اسماعیل زاده، مژگان خدادادی، گلشید امیدیان، روژانو و سایرین. هر یک وزن غیر قابل وصفی دارند. آنها امید امروزند و جوان های ساکت و کم حرف و بی نشان، امیدهای بزرگتر برای فردا

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : تیم ملی بسکتبال بانوان ایران این روزها آماده می‌شود تا خود را برای رویدادهای مهمی که در آینده در پیش دارد آماده کند. ملی پوشان در ماه‌های آتی مسابقات غرب آسیا و کاپ آسیا را پیش دارند.

ورود تیم ملی بسکتبال پنج نفره به میدان آسیایی پس از دورانی که حجاب در بسکتبال زنان به رسمیت شناخته نمی‌شد یک اتفاق جذاب نه تنها برای ایران که برای بسکتبال قاره قدیمی ماست.

پایان این انتظار طولانی فرا رسیده و غم از دست دادن روزهایی که دختران بسکتبال ایران فرصت رقابت با کشورهای آسیایی را داشتند همچنان باقی است اما بر خلاف نسلی که که به دهه چهارم زندگی قدم گذاشته یا در آستانه گام نهادن هستند، آینده از آن خوش شانس هاست: جوان‌هایی که در مسابقات جوانان آسیا در هند به میدان رفتند و ستاره‌های نوظهور لیگ برتر ما.

تیم ملی حالا با شایسته متشرعی و جمعی از ستاره‌های لیگ روزهای متفاوتی در پیش دارد.کاپ آسیا روزهای ۲۲ تا ۲۹ سپتامبر (۳۱ شهریور تا ۷ مهر) برگزار می‌شود که میزبان هنوز مشخص نشده اما قرار است مسابقات در ۲ بخش A و B برگزار شود. ایران نیز در گروه B حضور خواهد داشت.

تعطیلات بی تعطیلات

دختران خوش قد و قامت ملی، از هفتم فروردین درگیر تمرین بوده‌اند. متشرعی یک لیست ۴۰ نفره به فدراسیون بسکتبال داده بود که مقرر شد این فهرست در دو گروه به تمرین دعوت شوند. اردوی اول تا یازدهم فروردین به طول انجامید. حالا گروه دوم از لیست اولیه به زودی به اردو می‌روند و نتایح این دو مرحله متشرعی و دوستان را به جمع بندی برای انتخاب ترکیب ملی می‌رساند.

امید هرگز نمی میرد و آینده، زاینده امید است؛ به شنیدن نام‌های تازه عادت خواهیم کرد

نکته جالب اینکه لیست شایسته متشرعی شامل بازیکنان لیگ برتر، لیگ دسته اول و دسته دوم بوده است. ایده سرمربی این است که برخی بازیکنان در لیگ‌های پایین‌تر در حد و اندازه لیگ برتر هستند و باید به آنها شانس دیده شدن داد.

کاپ آسیا، بزرگان و موضوع مهمی به نام “جوان‌ها”

ژاپن، چین، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند. اینها قدرت‌های بسکتبال زنان آسیا هستند و حالا ایران در کاپ آسیا در حالی باید پنجه در پنجه بزرگان بیفکند که به نظر می‌رسد

ایران در گروه دوم کاپ آسیا قرار دارد و باید با تیم‌های باکیفیتی چون مالزی و فیلیپین دیدار کند. این یک مسیر پیچیده است اما این حضور یک فرصت مناسب برای تجربه اندوزی است. اینجاست که نقش یک نسل پررنگ می‌شود: جوان‌ها

در لیست کنونی تیم ملی بازیکنان جوان نیز حضور دارند. گفته می‌شود سرمربی جدید به جوان‌ها اعتقاد دارد. متشرعی گفته است باید فاصله بین بازیکنان جوان و باتجربه از نظر فنی کاهش یابد. این کاهش فاصله سبب می‌شود آنها در آینده در تیم ملی نقش‌های مهمی بر عهده بگیرند.

با توجه به اینکه تیم ملی امکان نتیجه گیری سریع و آنی را ندارد این جوان‌ها هستند که می‌توانند از فضای یادگیری و تجربه اندوزی بهره مند شوند. تیم ملی بسکتبال به پرورش یک نسل نیاز دارد. جوان‌ها نیاز دارند که میدان ببینند، شرایط یک مسابقه پردردسر و پیچیده را تجربه کنند، شکست بخورند و از جا برخیزند. آنها آینده تیمی را می‌سازند که سال‌های سال بعد ممکن است با این عنوان از آن یاد شود: ایران، یکی از قدرت‌های بسکتبال زنان آسیا.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=18700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.