مهتاب بنایی : فوتسال کسب و کار من است | بدترین خاطره ام پیروزی بر مس است! | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

مهتاب بنایی : فوتسال کسب و کار من است | بدترین خاطره ام پیروزی بر مس است!

  • کد خبر : 19306
  • 26 فروردین 1398 - 15:36
مهتاب بنایی : فوتسال کسب و کار من است | بدترین خاطره ام پیروزی بر مس است!

مهتاب بنایی یکی از مهره های مهم تیم حفاری اهواز در لیگ برتر فوتسال بانوان حالا یکی از دعوت شدگان به تیم ملی است. مهتاب می گوید فوتسال کسب و کار من است . او پس از دورانی طولانی در فوتبال و بازی های در تیم های ملی نوجوانان و جوانان راهی فوتسال شد.

فرزانه قنبر دزفولی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران – مهتاب بنایی پس از فصلی موفق با حفاری خوزستان در لیگ برتر فوتسال بانوان اکنون در جمع دعوت شدگان به تیم ملی حضور دارد. بازیکنی که آمار بالای تعویض تیم‌هایش نشان می‌دهد یک جا بند شدنی نیست و حفظ او برای هر تیمی، یک ماموریت دشوار است!

مهتاب بنایی برای نخستین بار در سال ۸۸ با حضور در تیم فوتبال فسا در مسابقات لیگ دسته یک کشور وارد صحنه رسمی فوتبال ایران شد و در همان سال پدیده لیگ یک شد اما گذر زمان او را به سمت فوتسال سوق داد. او در سال ۹۰ و ۹۱ با تیم های فسا و اوج نصر در لیگ برتر فوتبال بانوان بازی کرد و سپس راهی دنیای فوتسال شد.

در مسابقات فوتسال دسته اول کشور در سال ۹۲، مهتاب بنایی برای شاهد فسا به میدان رفت و سپس تیم شهدای اشکنان را در لیگ برتر فوتسال ۹۳ همراهی کرد. سپس راهی تیم فسا در لیگ دسته اول شد و در ادامه به لیگ برتر بازگشت تا سه سال اخیر را در تیم های کارای شیراز، پالایش نفت آبادان و حفاری خوزستان سپری کند. مهتاب با پالایش نفت آبادان قهرمان لیگ شد و با حفاری در رده سوم لیگ برتر قرار گرفت و زمانی که بازیکن کارای شیراز بود نامزد عنوان پدیده لیگ برتر فوتسال شد.

در عرصه ملی نیز بخش اعظم سوابق ملی او در تیم های ملی فوتبال سپری شده است. از سال ۲۰۱۱ که به تیم ملی فوتبال نوجوانان دعوت شد تا سال ۲۰۱۵ برای تیم های ملی نوجوانان و جوانان در همه تورنمنت‌ها بازی کرد و تنها حضور فوتسالی او مسابقات بین المللی روسیه ۲۰۱۷ است.

مهتاب بنایی که الگویش را فالکائوی برزیلی می‌داند در گفتگویی کوتاه با پایگاه خبری ورزش زنان ایران (آی دبلیو اسپورتس) شرکت کرده است:

*چه شد که فوتسال را به عنوان ورزش حرفه‌ای خود انتخاب کردید؟

من از سن ۱۲ سالگی فعالیتهایم را به طور جدی در رشته فوتسال آغاز کردم. از نظر من فوتسال صرفاً یک رشته ورزشی نیست بلکه بخش بزرگی از زندگی مرا تشکیل می‌دهد. من نه تنها از بازی کردن لذت می‌برم بلکه فوتسال فوتسال کسب و کار من است و یکی از اهداف مهم من در زندگی این است که در این رشته به بالاترین سطح از توانایی هایم برسم.

* در خصوص چگونگی حضورتان در تیم ملی فوتسال توضیح دهید.

قبل از حضور در تیم ملی فوتسال در تیم ملی فوتبال در رده های نوجوانان و جوانان مشغول به فعالیت بودم. اما پس از عملکرد خوبم در تیم فوتسال دسته یک کشور، بازی من مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفت و توانستم همراه تیم ملی فوتسال در مسابقات برون مرزی حضور پیدا کنم.

Mahtab Banaei in Haffari vs Sepidrood , Iraniian futsal women’s premier league – Ahwaz , Iran

خوشبختانه رسیدگی به فوتسال بانوان در سال های اخیر بسیار بهتر از گذشته شده و تیم ملی فوتسال به دلیل جایگاه خوبی که در شرایط کنونی دارد بیشتر از سایر تیم های ملی بانوان مورد لطف و توجه مسئولین قرار می گیرد. اما همچنان کم و کاستی های زیادی وجود دارد و می بایست امکانات ویژه تری برای تیم قهرمان آسیا در نظر گرفته شود.

*از بهترین و بدترین خاطره فوتسالی خود بگویید؟

کسب عنوان سومی تورنمنت بین المللی روسیه و قهرمانی در رقابتهای لیگ برتر فوتسال با پالایش نفت آبادان در سال ۹۷ از بهترین خاطرات فوتسالی من است و یکی از بدترین خاطراتم با برد ۵ بر یک تیم حفاری اهواز مقابل مس رفسنجان در پلی آف لیگ برتر رقم خورد که به خاطر ۲ گل کمتر نتوانستیم مجوز حضور در فینال را بگیریم در حالی که ۲۰ هفته با تفاضل ۲ امتیاز در صدر جدول قرار داشتیم

* با مشکلاتی هم در فوتسال رو به رو هستید؟

مشکلات ما همانند بسیاری از ورزشکاران دیگر مالی است. متأسفانه حمایت های مالی در بخش بانوان بسیار کم است و مبلغ قراردادهای بانوان با وجود گرانی و تورم در شرایط کنونی بسیار ناچیز است و همین مبالغ ناچیز نیز گاهی به سختی پرداخت می شود. ورزشکارانی در این سطح هزینه های زیادی دارند و زندگی خود را وقف ورزش کرده اند و باید از حداقل ها بهره مند باشند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.