14

رز جدیدی زاده در برنامه 90 ؛ از دوپینگ زهره میثمی و پرچم آبادان تا پاسخ به شائبه رابطه با زنجان

  • کد خبر : 1948
  • 22 اسفند 1396 - 7:47
رز جدیدی زاده در برنامه 90 ؛ از دوپینگ زهره میثمی و پرچم آبادان تا پاسخ به شائبه رابطه با زنجان

رز جدیدی زاده سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان پس از قهرمانی در لیگ برتر فوتسال در برنامه تلویزیونی 90 حاضر شد و از قهرمانی در این مسابقات گفت. وی به دوپینگ یک بازیکن اشاره کرد و از دستمزدهایی گفت که در لیگ برتر فوتسال زنان سقف آن چیزی نزدیک به 50 میلیون تومان است.

به گزارش “رسانه ورزش زنان ایران IWSPORTS” رز جدیدی زاده در این برنامه تلویزیونی اظهار کرد: حدودا از 50 الی 60 سال پیش هیچ تیمی در رشته های توپی برای آبادان قهرمانی کسب نکرده و اولین تیم ما بودیم و بلافاصله بعد از ما تیم بسکتبال بانوان پالایش نفت آبادان هم قهرمان ایران شد. افتخار می کنم که خودم آبادانی هستم و پدر و مادرم زاده آبادان هستند.

جدیدی‌زاده با بیان اینکه 13 سال است سرمربی این تیم هستم، گفت: به دلایل شخصی زمانی که بازیکن بودم، راهم را جدا کردم و مربی شدم؛ پله پله از دسته دوم استان خوزستان صعود کردیم و 8 الی 9 سال است در لیگ برتر کشور هستیم و خدا را شکر این فصل قهرمان شدیم.

سرمربی تیم پالایش نفت درباره استفاده از پرچم برزیل در جشن قهرمانی پایان مسابقات این تیم گفت: مردم آبادان به فوتبال برزیل علاقه دارند و صنعت نفت هم همیشه به نام برزیل بوده و این در همه ورزش آبادان مرسوم است که از پرچم برزیل استفاده می کنند البته پرچم کشورمان همیشه برای ما جایگاه خودش را دارد و استفاده از پرچم برزیل نمادین است.

وی اضافه کرد: لیگ امسال نسبت به سال گذشته پویا تر بود و این لطف خدا و تلاش بازیکنان و کادر فنی و باشگاه بود که توانستیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم. غیر از 3 تیم مدعی قهرمانی تیم های دیگر مثل نفت نوین تهران ، دختران کویر کرمان ، مشکی پوشان مشهد و پویندگان صنعت فجر شیراز و شهرداری رشت تیم های خوبی بودند که برابر آن ها کار سختی داشتیم.

غیبت تیم ها در لیگ برتر فوتسال

جدیدی زاده در مورد غیبت تیم های لیگ برتری فوتسال در برابر تیم های دیگر عنوان کرد: تیم های پایین جدول مقابل تیم های بالای جدول حضور پیدا نمی کنند. در فصل 93-94 به دلیل همین مشکل و از دست دادن تفاضل نایب قهرمان شدیم و فصل گذشته باز هم به دلیل همین مسئله سومی را از دست دادیم. امسال هم 3 تیم در برابر تیم ما و اگر اشتباه نکنم 4 تیم در برابر تیم حفاری حاضر نشدند. به تیم ها اجازه داده شده است که در یک بازی در طول فصل شرکت نکنند و ما از این حقی که داشتیم و با توجه به اردوی ملی در تهران که باید من و 4 بازیکن در این اردو شرکت می کردیم درخواست کردیم که در بازی آخر در برابر حفاری شرکت نکنیم.

سرمربی نفت گفت: با توجه به حواشی موجود و تاثیر بازی بر قهرمانی ،  به ما اعلام کردند که باید در بازی با حفاری در اهواز حضور داشته باشید. ما برای بازی با حفاری مشکل داشتیم و فرزانه توسلی دروازه بان ما در بازی با دانشگاه آزاد اخراج شده بود و نسترن مقیمی بازیکن عقب گیر ملی پوش ما هم در این بازی غایب بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این سارا شیر بیگی ، شهین افلاکی و آرزو صدقیانی زاده هم در این بازی مصدوم بودند. دلیل این که قصد داشتیم به اهواز نرویم این مشکلات بود و می خواستیم ملی پوشان ما نزد خانواده هایشان باشند تا در اردوی 18 تا 28 اسفند تیم ملی حضور پیدا کنند اما در نهایت به ما گفته شد که باید در بازی با حفاری حضور پیدا کنیم و. این اقدام هم انجام شد.

موضوع حاشیه ساز زنجان

عادل فردوسی پور مجری برنامه 90 از جدیدی زاده در مورد شائبه پیرامون دوستی جدیدی زاده با مربیان برخی تیم ها ، سفر تیم پاسارگاد زنجان با 5 بازیکن به آبادان و دریافت 33 گل در 40 دقیقه سوال کرد که جدیدی زاده گفت: این حواشی بعد از بازی با دانشگاه آزاد پیش آمد و من موضوع را به خانم ها صوفی زاده و نصیری منتقل کردم. تیم زنجان مشکل مالی داشت و نمی خواست به آبادان بیاید اما به دلیل این که قبل از بازی با ما در یک بازی غیبت کرده بود ، کمیته فوتسال به این تیم اعلام کرد که اگر برای بار دوم در یک بازی غیبت کند به دسته اول سقوط می کند و تیم زنجان مجبور شد به هر نحو که شده خود را به آبادان برساند و با پالایش نفت بازی کند.

جدیدی زاده افزود: تمام هزینه این تیم با خودشان بود و این که ما ، هزینه تیم زنجان را پرداخت کرده ایم صحت ندارد. این که می گویند فقط 5 بازیکن هم داشتند نادرست است و تیم ما هم 2 بازیکن خود را شامل پگاه عبیدی و آرزو صدقیانی زاده در آن مسابقه نداشت. تیم ما قبل از بازی با زنجان با تیم حفاری بازی کرده بود و تیم خسته بود و حتی مدیر عامل باشگاه این نگرانی را داشت که با توجه به این وضعیت و نیاز تیم به اختلاف گل بالا ، ما نتوانیم با برد قاطع و پرگل برابر زنجان نتیجه بگیریم که من به مدیر عامل این اطمینان را دادم که تیم پالایش نفت برابر زنجان با انگیزه و قدرت ظاهر می شود. در آن مسابقه از ما انتقاد شد که بازی جوانمردانه را رعایت نکرده ایم اما این قضاوت غیر منصفانه بود.

مشکلات مالی باشگاه ها

سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان با اشاره به مشکلاتی که در لیگ برتر فوتسال گریبان تیم ها را گرفته گفت: ورزش بانوان در ایران فقیر است و این فقر در فوتبال و فوتسال بیشتر دیده می شود. ما مشکلات زیادی در طول فصل داریم. من از مدیران عامل باشگاه ها درخواست می کنم از تیم های بانوان حمایت کنند و حمایت از یک تیم هزینه چندانی برای باشگاه های بزرگ ندارد.

وی افزود: ما بازیکنان با استعدادی داریم و حیف است که از بازیکنان ما حمایت نشود. مشکل اصلی در این که تیم ها در لیگ برتر فوتسال برابر تیم های دیگری حضور پیدا نمی کنند به دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر است به طوری که یک تیم مجبور می شود برای کاهش هزینه هایش دست به چنین اقدامی بزند.

زهره میثمی و دوپینگ

جدیدی زاده  یادآور شد: 9 بازیکن بومی و 7 غیر بومی داریم و چالش ما در این فصل محرومیت زهره میثمی بود. از بازی با پویندگان صنعت فجر شیراز به ما اعلام شد که به دلیل مثبت بودن تست دوپینگ نمی توانیم از او استفاده کنیم البته نمی خواستم این مسئله را باز کنم. او 10 سال بازیکن تیم ملی ایران بوده است.

سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادان بیان کرد: امسال هم ما نسبت به ضعف‌هایی که در تیم احساس می‌شد، سعی کردیم مهره‌های خوبی جذب کنیم؛ فرزانه توسلی، دروازه‌بان ما که دو گل حساس هم مقابل حفاری زد، جزو 10 دروازه بان برتر جهان اعلام شد و بهترین گلر آسیا است. در آرایش پاورپلی در بازی رفت با حفاری خوزستان گلزنی کرد و از نظر فنی امسال کمک زیادی به تیم ما کردند.

وی تاکید کرد: در موفقیت یک تیم همه نقش دارند و زمانی که بازیکن بزرگی از نظر شخصیتی داشته باشید ، این می تواند به شما کمک زیادی بکند. همچنین حضور یک کادر خوب که نگرانی شما را رفع می کند و حمایتی که باشگاه از شما انجام می دهد در نهایت تیم را به موفقیت می رساند و نه صرفا حضور یک نفر.

قراردادهای پایین در فوتسال

جدیدی زاده  کرد: بالاترین مبلغ در فوتسال بانوان 50 میلیون تومان است که فقط برای 2 یا 3 بازیکن است و بسیاری از بازیکنان ملی پوش ما مبالغی کمتر از این رقم دریافت می کنند. من از باشگاه های حرفه ای ورزش کشور درخواست می کنم از فوتسال حمایت کنند. هزینه یک تیم فوتسال زنان در لیگ برتر گاهی از یک بازیکن فوتبالیست مرد درجه 2 هم کمتر است.

سرمربی تیم فوتسال پالایش نفت آبادانگفت: از مدیریت باشگاه پالایش نفت آبادان و امور ورزش این باشگاه آقایان مختاری و دائم الذکر قدردانی می کنم که حمایتی مثال زدنی از تیم فوتسال بانوان باشگاه داشتند. در زمره معدود تیم هایی هستیم که مبالغ قرارداد به موقع پرداخت می شود و در زمینه اعزام ها و سایر هزینه ها مشکل آن چنانی نسبت به سایر تیم ها ندارینم.

نظرات سارا شیربیگی

سارا شیربیگی، بازیکن گلزن تیم پالایش نفت آبادان در گفت‌وگوی زنده با برنامه 90  اظهار کرد: اهل اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه هستم. من از ابتدا فوتسالیست بودم و شروع کار در اسلام آباد غرب سخت بود اما مربیانی داشتم که به فکر بودند و می خواستند که پیشرفت کنم و حتی گاهی مجبور بودم تنها تمرین کنم. بعد از اتمام درسم به سطح اول فوتسال کشور آمدم و هشت سال است در لیگ برتر بازی می‌کنم.

ملی پوش فوتسال ایران اضافه کرد:در حال حاضر در اردوی تیم ملی هستیم و قرار است اردیبهشت ماه در تایلند مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شود؛ در دوره قبل جام ملت‌ها در مالزی اول شدیم و من هم 5 گل به ثمر رساندم و سومین گلزن بودم.

بازیکن گلزن تیم پالایش نفت آبادان گفت: در دوره قبلی جام ملت های آسیا پاس گل بازی فینال را به فرشته کریمی دادم و امیدوارم امسال هم این قهرمانی را تکرار کنیم. امسال 29 گل برای تیم پالایش نفت زدم و با اختلاف دو گل نسبت به فاطمه اعتدادی بازیکن تیم دانشگاه آزاد و بعد از سهیلا ملمومی ، سومین گلزن برتر این فصل شدم و آخرین و حساس ترین گل من گلی بود که در بازی با حفاری اهواز به ثمر رساندم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=1948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.