11

تنیس روی میز قهرمانی جهان و آغاز کار با پیروزی | چشم امید به ندا و مهشید

  • کد خبر : 19781
  • 01 اردیبهشت 1398 - 22:51
تنیس روی میز قهرمانی جهان و آغاز کار با پیروزی | چشم امید به ندا و مهشید

در اولین روز از مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان دختران پینگ پنگ باز ایران با پیروزی آغاز کردند. ندا شهسواری و مهشید اشتری در نخستین دیدار انفرادی خود برنده میدان را ترک کردند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران؛ رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان از امروز یکشنبه اول اردیبهشت کلید خورد. در بخش زنان ایران در ادامه پروژه توسعه فعالیت‌های خود در این رقابت‌ها ۲ نماینده دارد. ندا شهسواری به عنوان یک مهره باتجربه و مهشید اشتری به عنوان جوانی آینده دار.

در اولین دور مسابقات انفرادی، ندا شهسواری در گروه ۵۰ به دیدار چنگ کوک از ماکائو رفت و ۴ بر یک به پیروزی رسید. شهسواری در این بازی در ۳ گیم آغازین با امتیازات ۱۱ بر ۴، ۱۱ بر ۶ و ۱۱ بر ۸ پیروز شد و در گیم چهارم ۱۳ بر ۱۱ بازنده شد با این حال با برد ۱۱ بر ۸ در گیم پنجم کار حریف را یکسره کرد.

مهشید اشتری نیز در گروه ۴۷ در اولین دیدار خود به مصاف آلیسا خالد از اسکاتلند رفت و در مسابقه‌ای آسان و بی دردسر پس از پیروزی ۱۱ بر ۸ در گیم اول، در ۳ گیم بعدی با نتایج مشابه ۱۱ بر ۳ مقتدرانه پیروز شد تا در نهایت ۴ بر صفر برنده از میدان خارج شود.

در ادامه این مسابقات از جدول گروهی، روز دوشنبه دوم اردیبهشت مهشید اشتری با لئونی از مجارستان مسابقه می‌دهد و ندا شهسواری نیز به دیدار لیندا از الجزایر می‌رود. در بخش تیمی، ایران باید با پاکستان دیدار کند.

چشم امید به ندا و مهشید

پس از تجربه رویدادهای بین المللی مختلف، ندا شهسواری و مهشید اشتری اکنون پرچمدار ایران در مسابقات تنیس روی میز قهرمانی جهان هستند. شهسواری با تجربه حضور در المپیک جایگاهی خاص در تنیس روی میز ایران دارد و هنوز در اوج است.

دختر کرمانشاهی مجرب‌ترین پینگ پنگ باز ایرانی حاضر در سطح اول کشور محسوب می‌شود. او قصد دارد با حضور در المپیک توکیو نام خود را در ورزش زنان ایران جاودانه کند اما با خارج شدن زوج همیشگی او، مریم صامت از ترکیب تیم ملی مهشید اشتری جوان جایگزین او شده است.

اشتری که مدت زیادی از پدیدار شدن او به عنوان یک ستاره جوان مشهدی در تنیس روی میز ایران نمی‌گذرد به اندازه یک بازیکن باتجربه، میدان دیده است. طی ۲ سال گذشته او به طور مداوم در حال سفر بوده است و با توجه به رده سنی اش در رویدادهای مختلف در رده‌های سنی گوناگون از آسیا تا آفریقا و از اروپا تا اقیانوسیه رقابت کرده است.

آخرین نمایش جذاب مهشید اشتری مسابقات کاپ آسیا در یوکوهامای ژاپن با حضور ۱۶ پینگ پنگ باز برجسته آسیا شد. او در گروه ۴ نفره خود با ۲ برد و یک شکست و با توجه به صعود تنها یک نفر از این گروه دوم شد و صعود نکرد اما پیروزی بر نفر ۵۶ رنکینگ جهانی سبب شد فدراسیون جهانی تنیس روی میز در گزارشی عملکرد مهشید اشتری در ژاپن را اعجاب آور توصیف کند.

اکنون اشتری در کنار هم تیمی باتجربه اش ندا شهسواری با همراهی حمیده ایرانمنش مربی تیم ملی در مجارستان حضور دارند. کسی از آنها انتظار معجزه ندارد اما اعتماد به نفس دختران پینگ پنگ باز ایران در میادین بین المللی به نحو ملموسی افزایش یافته است. نسل تازه ای از دختران پینگ پنگ باز در حال پرورش هستند که دوران پدیداری آنها نزدیک است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.