20

بازگشت باشکوه تیرانداز | کسب سهمیه المپیک توسط نجمه خدمتی

  • کد خبر : 19900
  • 03 اردیبهشت 1398 - 12:50
بازگشت باشکوه تیرانداز | کسب سهمیه المپیک توسط نجمه خدمتی

نجمه خدمتی بانوی تیرانداز ایران موفق شد در مسابقات جهانی تیراندازی با صعود به فینال جواز حضور در المپیک توکیو را نیز کسب کند. این موفقیت پس از آن اتفاق افتاد که خدمتی در سال گذشته میلادی دورانی فاجعه بار را پشت سر گذاشته بود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – نام نجمه خدمتی حدود ۴ سال قبل بر زبان‌ها افتاد. او در ۱۹ سالگی توانست در بازی های آسیایی اینچئون مدال طلای تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر را از آن خود کند در شرایطی که این مدال قابل پیش بینی نبود.

با این حال و با وجود اینکه او فرصت درخشش در المپیک ریو را داشت اوضاع برای او خوب پیش نرفت. خدمتی در المپیک ریو به موفقیت خاصی نرسید و در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ نیز شرایط بسیار بدی را سپری کرد و حتی فدراسیون تیراندازی هم در جاکارتا روی او حسابی باز نکرده بود.

رکوردهای خدمتی پیش از جاکارتا نشانگر وضعیت او بود و در نتیجه، نجمه خدمتی که با اما و اگر و حاشیه بابت قرار گرفتن نامش در فهرست اعزامی تیراندازان جاکارتا به این مسابقات اعزام شد خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت.

شرایط خدمتی اما تغییر کرده است. نجمه خدمتی امروز در جایگاه پنجم رقابت‌های جام جهانی قرار گرفت و موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد. به نظر می‌رسد. ۲۰۱۸ فاجعه بار برای خدمتی به پایان رسیده. او بازگشته است و قصد دارد بار دیگر به اوج بازگردد. دومین حضور در المپیک زمانی تحقق می‌یابد که او تازه ۲۴ ساله می‌شود و بدین ترتیب حفظ موقعیت او در آینده می‌تواند یک یا ۲ المپیک دیگر را برای خدمتی تضمین و او را به چهره‌ای ماندگار و تاریخی در تیراندازی ایران تبدیل کند.

نشانه‌های پیشرفت نجمه خدمتی از نتایج او در لیگ برتر تیراندازی بانوان در زمستان ۹۷ مشخص بود. خدمتی در هر هفته از لیگ در بین ۳ تیرانداز برتر لیگ قرار می‌گرفت و زندگی ورزشی به او روی خوش نشان داده است. او به همراه الهه احمدی از نسل باتجربه‌ها، مه لقا جام بزرگ از ستاره‌های کنونی و آرمینا صادقیان، نابغه ایلامی و جوان آینده تیراندازی ایران در المپیک و بازی های آسیایی آینده را می‌سازند.

*حامد اسماعیلی – طرفداری

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19900

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.