حریفان فوتسال بانوان ایران در مسکو : اسپانیا، روسیه و پرتغال | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
10

حریفان فوتسال بانوان ایران در مسکو : اسپانیا، روسیه و پرتغال

  • کد خبر : 19955
  • 03 اردیبهشت 1398 - 16:24
حریفان فوتسال بانوان ایران در مسکو : اسپانیا، روسیه و پرتغال

تیم ملی فوتسال بانوان ایران قرار است در مسابقات بین المللی جام پیروزی در روسیه شرکت کند. نبرد با تیم‌های اسپانیا، روسیه و پرتغال فرصتی ویژه برای محک توان فوتسال ایران و تیم‌های اروپایی است به ویژه اینکه ایران در این مسابقات ترکیبی متحول شده را در اختیار دارد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – فدراسیون‌های فوتبال ایران و روسیه در سال‌های اخیر مراودات زیادی در زمینه فوتسال و فوتبال زنان داشته‌اند که سفر هر ساله تیم ملی فوتبال جوانان دختر به تورنمنت کوبان اسپرینگ و میزبانی ایران از تیم‌های ملی فوتسال زنان و مردان روسیه در چارچوب این همکاری است.

اکنون فدراسیون فوتبال روسیه از ایران به عنوان قهرمان آسیا دعوت کرده تا در دومین دوره مسابقات بین المللی روز پیروزی در مسکو شرکت کند. این مسابقات ششم تا نهم می مصادف با ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود و قرار است به غیر از ایران و روسیه، اسپانیا و پرتغال نیز در این رخداد حضور داشته باشند.

نکته جالب اینکه ایران از ۹ دوره گذشته این تورنمنت در ۷ دوره حاضر بوده و البته هرگز در آن قهرمان نشده است. با وجود اینکه فوتسال زنان در اروپا نوپا است و مسابقات جام ملت‌های زنان اروپا یک رویداد تازه در قاره سبز است اما هر ۳ حریف ایران سال‌ها است که تیم ملی منسجم و لیگ داخلی قدرتمندی دارند.

خلا عدم برگزاری جام جهانی فوتسال زنان برای کشورهایی از جمله ایران و ۳ کشور دیگر حاضر در تورنمنت پیروزی یک حسرت بزرگ است و ملی پوشان زن جز مسابقات قاره و تورنمنت‌هایی مشابه روز پیروزی، میدان دیگری برای رقابت ملی ندارند.

در مسابقات روز پیروزی ۲۰۱۹، ایران در اولین مسابقه با پرتغال بازی می کند و سپس با روسیه و اسپانیا روبرو می‌شود. پس از تغییرات در تیم ملی فوتسال زنان، حضور در این تورنمنت چالش تازه ای برای تیم ملی است. دیگر خبری از شهرزاد مظفر روی نیمکت تیم ملی نیست و ایران با هدایت علیرضا رعدی به عنوان مشاور فنی در این مسابقات حاضر است.

بدون حضور فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی زاده که عدم دعوت از آنها برای این تورنمنت خبرساز شده و نیز فاطمه ارژنگی بازیکن ارزشمند تیم ملی که دچار پارگی رباط صلیبی شده است ایران در این رقابت‌ها تیمی متفاوت دارد. به نظر می‌رسد رهبری تیم باز هم بر عهده کاپیتان کهنه کار، فرشته کریمی خواهد بود گرچه این بازیکن طی یک سال گذشته در هیچ مسابقه باشگاهی به میدان نرفته است. سارا شیربیگی و نسیمه غلامی دیگر مهره‌های مهم تیم ملی در روسیه هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=19955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.