21

ایران 5-1 لبنان | حذف تلخ به خاطر یک مشت کارت زرد

  • کد خبر : 20338
  • 12 اردیبهشت 1398 - 10:49
ایران 5-1 لبنان | حذف تلخ به خاطر یک مشت کارت زرد

تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۹ سال ایران امروز با وجود پیروزی قاطع برابر لبنان تنها به دلیل کارت‌های زرد بیشتر نسبت به ویتنام از رسیدن به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا باز ماند. حذفی غم انگیز و در عین شایستگی!

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – پرونده مرحله دوم مقدماتی فوتبال زیر ۱۹ سال دختران آسیا بسته شد و در گروهی که ایران در آن حضور داشت کره جنوبی و ویتنام به مرحله نهایی تورنمنت رسیدند و تلاش شاگردان شایسته کتایون خسرویار برای حضور در مرحله نهایی بی ثمر ماند.

در شرایطی که ایران توانست ۵ بر یک لبنان را شکست دهد و ویتنام ۲ بر یک برابر کره جنوبی شکست خورد، امتیاز، تفاضل گل و گل‌های زده تیم‌های ایران و ویتنام که در بازی رودررو نیز به تساوی رسیده بودند برابر شد و در شمارش کارت‌های زرد و قرمز امتیاز منفی ایران بیشتر بود تا ویتنام همراه با کره صدرنشین راهی مرحله پایانی شود.

در دیدار ایران برابر لبنان، مهدیه محمودی نیا، غزاله بنی طالبی، ملیکا محمدی، مرضیه فیضی، ویدا رعیت پرور، ثنا صادقی، نگین زندی، رقیه جلال نسب، فاطمه شبان، زهرا معصومی و گلنوش خسروی ترکیب ایران را تشکیل دادند.

ایران در ثانیه ۴۷ مسابقه غافلگیر شد و دروازه خود را باز شده دید اما شوت سرکش ویدا رعیت پرور در دقیقه ۱۵ بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه ۳۲ نگین زندی روی یک پاس عمقی در مقابل دروازه توپ را به گوشه دروازه لبنانی‌ها فرستاد و ایران نیمه نخست را دو بر یک برنده به رختکن رفت.

در نیمه دوم و در دقیقه ۴۷ ایران روی خطای هند مدافع لبنان به پنالتی رسید و ویدا رعیت پرور با ضربه‌ای در جهت حرکت دروازه بان حریف گل سوم را وارد دروازه لبنان کرد. در دقیقه ۵۳ نگین زندی بار دیگر در یک موقعیت تک به تک گلزنی کرد و ایران ۴ بر یک پیش افتاد.

زهرا معصومی آخرین گلزن ایران بود که در دقیقه ۶۹ روی نفوذ از جناح راست و ضربه‌ای دیدنی به زاویه مخالف ایران را ۵ گله کرد. ملی پوشان ایران که برای ایجاد حاشیه امنیت به دنبال گل‌های بیشتر بودند در نهایت با برد ۵ بر یک برابر لبنان به کار خود پایان دادند.

در بازی دوم امروز ویتنام در صورتی که با اختلاف بیش از یک گل بازنده می‌شد یا یک بر صفر به کره جنوبی می‌باخت، ایران به عنوان تیم دوم صعود می‌کرد اما این مسابقه با برتری ۲ بر یک کره به پایان رسید و پس از تساوی در امتیاز، بازی رودررو، تفاضل گل و گل زده، کارت‌های زرد و قرمز مورد شمارش قرار گرفت که در نتیجه امتیاز منفی کمتر ویتنام را به مرحله نهایی برد و ایران وداعی تلخ و غم انگیز در این مرحله داشت.

فقط یک گل بیشتر در بازی با لبنان یا دریافت نکردن گل ثانیه ۴۷ می توانست این تیم شایسته را به جمع ۸ تیم برتر آسیا برساند اما سرنوشت تیم ملی جوانان، توقف در مرحله دوم مقدماتی بود.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: – *منبع: طرفداری*انتشار ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۰:۴۹

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.