23

مشکلات مالی در جودوی بانوان | هزینه یک شب اقامت را هم ندارند

  • کد خبر : 20350
  • 13 اردیبهشت 1398 - 13:13
مشکلات مالی در جودوی بانوان | هزینه یک شب اقامت را هم ندارند

مسابقات جودوی نوجوانان و جوانان دختر در حالی به زودی برگزار می‌شود که فدراسیون جودو مجبور شده است مسابقات را به جای ۲ روز در یک روز برگزار کند. علت هم به مشکلات مالی هیئت‌های استانی برمی گردد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران به نقل از طرفداری مشکلات مالی در فدراسیون‌ها و به تبع آن هیئت‌های استانی در رشته‌های مختلف ورزشی در حال افزایش است. این را می‌توان از لغو اعزام‌هایی که غیر ضروری تشخیص داده می‌شوند و نیز روند حمایتی از تیم‌ها و ورزشکاران فهمید.

اکنون فدراسیون جودو تصمیم گرفته است با توجه به مشکلات تیم‌های استانی، مسابقاتی که به طور استاندارد باید حداقل طی ۲ روز برگزار شود را در یک روز برگزار کند. قرار است مسابقات جودوی نوجوانان و جوانان دختر کشور روز ۱۴ اردیبهشت در سالن کبگانیان تهران به انجام برسد.

فدراسیون جودو این مسابقات را برای ۲ روز برنامه ریزی کرده بود اما هیئت‌های استانی از فدراسیون جودو درخواست یک روزه شدن مسابقات را کرده‌اند و علت درخواست آنها این است که هزینه اسکان یک شبه در تهران را ندارند.

افزایش هزینه‌های ورزشی و تیمداری اعم از حمل و نقل، تغذیه و اسکان و تجهیزات اکنون به معضل بزرگی برای ورزش تبدیل شده و ورزش بانوان که همواره زیر سایه ورزش مردان قرار دارد فشاری دوچندان را متحمل می‌شود.

اکنون ۶۷ جودوکار در یک رقابت سنگین طی یک روز با هم مسابقه می‌دهند. مسابقاتی که خروجی آن شناخت فهرستی از دعوت شدگان به اردوی ملی است اما واضح است که با این سطح فشار، کیفیت مسابقات تحت تاثیر آشکاری قرار می‌گیرد و این به سود جودو نیست.

در همین حال فدراسیون جودو چاره دیگری جز یک روزه کردن مسابقات ندارد زیرا نه استان‌ها توانایی هزینه دارند و نه فدراسیون جودو بودجه کافی برای تقبل اسکان تیم‌های استانی اش را دارد. جودو مشتی نمونه خروار است و به نظر می‌رسد در بسیاری از رشته‌ها اخبار مشابهی در انتظار ورزش ایران باشد.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: – *منبع: طرفداری*انتشار ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۳:۱۲

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.