دختران کاراته ایران در رنکینگ جهانی | سارا بهمنیار تنها یک رقمی ایران | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

دختران کاراته ایران در رنکینگ جهانی | سارا بهمنیار تنها یک رقمی ایران

  • کد خبر : 20353
  • 11 اردیبهشت 1398 - 12:20
دختران کاراته ایران در رنکینگ جهانی | سارا بهمنیار تنها یک رقمی ایران

فدراسیون جهانی کاراته در حالی فهرست رده بندی کاراته کاهای جهان را منتشر کرده است که در بخش زنان، ایران در یک وزن دارای رتبه یک رقمی است. سارا بهمنیار ستاره جوان اهل آستانه اشرفیه بهترین جایگاه را در میان کاراته کاهای ایرانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران به نقل از طرفداری با وجود نام‌های بزرگی چون حمیده عباسعلی و حتی طراوت خاکسار، سارا بهمنیار برای اینکه امید اول کاراته ایران در آینده باشد به اندازه کافی شایسته است. شاید اگر کاراته از المپیک ۲۰۲۴ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ حذف نمی‌شد بهمنیار فرصت بیشتری برای ثابت کردن خود به عنوان یکی از ستاره‌های تاریخ ساز ورزش ایران پیدا می‌کرد.

اکنون سارا بهمنیار در رده بندی فدراسیون جهانی، تنها دختر کاراته کای ایرانی است که رتبه‌ای تک رقمی دارد. او در وزن ۵۰- کیلوگرم نفر نهم جهان است. او در مسابقات کاراته سری آ در سالزبورگ اتریش صاحب نشان نقره شد گرچه اخیراً در لیگ جهانی کاراته در مراکش در عین شایستگی با شکست ۴ بر ۳ برابر نادیا گومز مورالس از اسپانیا در جدول شانس مجدد به مدال نرسید.

مدال برنز او به عنوان تنها مدال کاراته زنان ایران در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا نگاه‌ها را به او به عنوان یک کاراته کای ۲۰ ساله معطوف کرد. اکنون این رده بندی می تواند بهمنیار را به حضور در المپیک و کسب رتبه‌ای در خور، امیدوارتر کند.

فاطمه صادقی دیگر کاراته کای ایران در رنکینگ جهانی است که بیشترین رشد در رنکینگ را به خود اختصاص داده است. کاتاروی جوان که نماینده ایران در المپیک ساحلی سن دیه گو نیز هست با صعودی ۶ پله‌ای از رده ۴۵ به رده ۳۹ دنیا رسیده است. نگین باقری دیگر کاتاروی برجسته ایران که برای مدت طولانی نفر اول ایران بود در رده بندی اخیر فدراسیون جهانی ۳ پله صعود داشته و در رده ۵۴ قرار دارد.

در رنکینگ المپیکی، فاطمه صادقی رتبه ۲۰، نگین باقری در رده ۷۸ و مهسا افسانه در رده ۱۰۰ جدول قرار گرفته اند. بدین ترتیب فاطمه صادقی وضعیت بهتری برای حضور در المپیک دارد و با توجه به غیبت کاراته در بازی‌های آسیایی و المپیک، توکیو آوردگاهی تاریخی برای فاطمه صادقی خواهد بود.

در وزن ۵۵- کیلوگرم طراوت خاکسار در ادامه روند موفق خود در جمع برترین‌های این وزن است و رتبه یازدهم را در اختیار دارد. خاکسار نیز با موفقیت‌های پیاپی در لیگ جهانی و بازی‌های آسیایی موقعیتی مستحکم در رنکینگ جهانی کسب کرده و یکی از گزینه‌های مهم حضور در المپیک توکیو خواهد بود. فاطمه چالاکی و آویشن باقری در این وزن رتبه‌های ۳۵ و ۶۱ را در اختیار دارند.

در رنکینگ المپیکی وزن اول که ترکیبی از امتیازات کاراته کاهای دو وزن منهای ۵۰ و منهای ۵۵ کیلوگرم است، سارا بهمنیار در رده ۱۴، طراوات خاکسار در رده ۱۷ و فاطمه چالاکی در جایگاه ۹۶ قرار دارند.

در وزن ۶۱- کیلوگرم رزینا علیپور با صعودی ۵ پله‌ای به رده یازدهم رسیده است. در رنکینگ المپیکی این وزن رزیتا علیپور رتبه ۹ و شیما آل سعدی در جای ۳۱ قرار دارند. در وزن ۶۸+ کیلوگرم حمیده عباسعلی پس از درخشش در لیگ جهانی مراکش در رده دهم ایستاده و ۶ پله رشد داشته است. در رنکینگ المپیکی وزن مثبت ۶۱ کیلوگرم که ترکیبی از رتبه کاراته کاهای وزن منها و مثبت ۶۸ کیلوگرم است، حمیده عباسعلی در رده ۷ ایستاده است.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: – *منبع: طرفداری*انتشار ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۳:۱۸

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.