سپاهان قهرمان لیگ شمشیربازی بانوان شد | پایگاه خبری ورزش زنان ایران - ورزش بانوان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16

سپاهان قهرمان لیگ شمشیربازی بانوان شد

  • کد خبر : 20355
  • 13 اردیبهشت 1398 - 13:28
سپاهان قهرمان لیگ شمشیربازی بانوان شد

سپاهان توانست جام دیگری را در فصل ۹۸-۹۷ را لمس کند. این بار نیز جام قهرمانی در ورزش بانوان به دست آمد و سپاهان قهرمان لیگ شمشیربازی زنان ایران شد. این قهرمانی حاصل سرمایه گذاری مستمر اصفهانی‌ها در ورزش زنان است.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – سپاهان با قهرمانی در لیگ برتر شمشیر بازی بانوان در این رشته نیز توان خود را به نمایش گذاشت. در فصلی که خبری از دانشگاه آزاد، قهرمان چند سال اخیر لیگ نبود سپاهان با جذب برترین‌ها در صدر قرار گرفت و جام را به خانه برد.

این برای نهمین سالی بود که لیگ شمشیربازی زنان برگزار می‌شد و حضور ۲۲ تیم در مجموع سه اسلحه اپه، سابر و فلوره لیگ را داغ کرده بود. سپاهان برای قهرمانی کار سختی نداشت و در نهایت توانست بالاتر از دو رقیب جدی خود وارش ایرلاینز و هیئت اردکان قرار گیرد.

در اسلحه اپه، مهسان ایوبی، مرضیه رضایی، سکینه نوری، الهه سراج زاده و سمیرا حسینی به مربیگری مهشاد ایوبی، با کسب ۴۵ امتیاز، در اسلحه فلوره، سروناز مرتضوی، ثمین لطیفی، فرنوش علیپور، زهرا صادقی و فاطمه خیرخواه به مربیگری مریم آچاک با کسب ۱۹ امتیاز و در اسلحه سابر، فائزه رفیعی، آیسان قمصری، پریماه برزگر، مهشید خاکیان و زهرا عابدینی به مربیگری شیرین رضایی با کسب ۳۵ امتیاز، قهرمانی تیم شمشیربازی فولاد مبارکه سپاهان را در این دوره از رقابتها رقم زدند.

اصفهان در زمینه شمشیر بازی قطب و دارای قدمتی جالب توجه است. مریم آچاک و گیتی محبان ستاره های تاریخ شمشیر بازی ایران در بازی های آسیایی بوده اند که از اصفهان به تیم ملی رسیدند. اصفهان به دلیل سرمایه گذاری ۳ باشگاه اصفهانی سپاهان، ذوب آهن و نامی نو قطب ورزش زنان کشور محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.