18

سوپر لیگ کاراته بانوان | مرداس قم با پیروزی بر جوانه صفادشت قهرمان شد

  • کد خبر : 20375
  • 13 اردیبهشت 1398 - 19:28
سوپر لیگ کاراته بانوان | مرداس قم با پیروزی بر جوانه صفادشت قهرمان شد

تیم کاراته مرداس قم جام قهرمانی سوپر لیگ کاراته بانوان را بالای سر برد. این موفقیت امروز در پی پیروزی شاگردان راضیه جلیل پور در دیدار نهایی برابر تیم جوانه صفادشت به دست آمد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – پرونده سوپر لیگ کاراته بانوان امروز جمعه سیزدهم اردیبهشت بسته شد و مرداس قم با پیروزی بر جوانه صفادشت قهرمان شد. در مرحله پایانی این مسابقات که امروز در سالن شاهین تهران برگزار شد تیم مرداس قم توانست در دیدار نهایی جوانه صفا دشت را ۱۷ بر ۹ شکست دهد و قهرمان شود.

شاگردان راضیه جلیل پور در حالی جام را بالای سر بردند که در دیدار نیمه نهایی به راحتی و مقتدرانه تیم صرافی بهنام را ۲۷ بر یک شکست داده بودند. جوانه صفادشت نیز با پیروزی ۱۷ بر ۹ برابر هیئت کاراته استان گیلان به فینال رسیده بود.

مرداس قم با قهرمانی در این مسابقات برای اولین بار این عنوان را به دست آورد و قهرمانی این تیم از مدت‌ها قبل قابل پیش بینی بود. مرداس، مقتدرانه‌ترین پیروزی‌ها در مرحله گروهی لیگ را به دست آورد اما برای رقابت در نیمه نهایی و فینال هفته‌ها صبر کرد زیرا سوپر لیگ کاراته مدت‌ها تعطیل بود.

تیم مرداس (لئون) قم در این رقابت ها تمامی مسابقات خود را با پیروزی پشت سر نهاد. مرداس برای این قهرمانی نزدیک به هشت ماه تلاش کرد و شایسته ترین تیم برای کسب این عنوان بود.

سوپر لیگ کاراته بانوان امسال با تغییرات اساسی در حضور تیم‌ها و کاراته کاهای نامدار نسبت به فصل گذشته برگزار شد به طوری که بسیاری از اسامی تیم های لیگ گذشته امسال در سوپر لیگ شرکت نکردند و عالی‌ترین سطح کاراته ایران با کمبود اسپانسر مواجه بود.

غیبت چهره‌های خوشنام کاراته ایران در ترکیب تیم‌های سوپر لیگی مورد دیگری بود که باید به آن اشاره کرد. به دلیل عدم حضور حامیان مالی قدرتمند و در نتیجه، بودجه نه چندان قابل توجه در تیم‌های سوپر لیگی، بسیاری از ستاره‌های کاراته ایران ترجیح دادند در این رقابت‌ها در تیمی عضویت نداشته باشند.

با وجود اینکه نبود ستاره‌ها در سوپر لیگ ۹۸-۹۷ شایان توجه است اما جنبه مثبت لیگ کم ستاره کاراته بانوان، ایجاد فضا برای حضور کاراته کاهای جوان و باانگیزه بود. کاراته به دلیل از دست دادن شانس حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، المپیک تابستانی ۲۰۲۴ و نیز لغو اعزام تیم‌های ملی پایه به مسابقات قاره‌ای دچار کاهش ظرفیت ایجاد انگیزه بین کاراته کاهای جوان شده و کمک به توسعه لیگ‌ها عاملی جذب کننده خواهد بود.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه *منبع: طرفداری*انتشار ۱۳اردیبهشت ۱۳۹۸ – ساعت ۱۹:۲۸

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=20375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.